VBOOKIE Ajax-Feyenoord

Atreides

Well-known member
Da's sympathiek. Gratis geld.

Ik heb er zo ontzettend weinig vertrouwen in dat Feyenoord ook maar iets gaat lukken dat ik bij mijn 'coach van het jaar' Bijlow eruit heb gehaald voor Scherpen die hopeloos uit vorm is en sowieso elke wedstrijd wel ??n tegentreffer krijgt.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb er zo ontzettend weinig vertrouwen in dat Feyenoord ook maar iets gaat lukken dat ik bij mijn 'coach van het jaar' Bijlow eruit heb gehaald voor Scherpen die hopeloos uit vorm is en sowieso elke wedstrijd wel ??n tegentreffer krijgt.

Ajax is vaak lief voor Feyenoord en zal het wel bij 5-0 laten.

JMD

Well-known member
De vorige topper dachten ze bij Ajax ook dat het wel vanzelf zou gaan na een goed resultaat in de CL. Eerst zien dan geloven dus. En 5-0 oid wordt het echt niet.

Ja, maar dat was 1) uit ipv thuis, 2) tegen PSV (waar Ajax het historisch gezien moeilijker tegen heeft dan tegen Feyenoord en tevens is PSV dit seizoen beter dan Feyenoord)

De Wolf

Well-known member
De vorige topper dachten ze bij Ajax ook dat het wel vanzelf zou gaan na een goed resultaat in de CL. Eerst zien dan geloven dus. En 5-0 oid wordt het echt niet.

Moge het herhalen. Hoewel ik denk dat Feyenoord blij mag zijn met een punt.

Atreides

Well-known member
Serieus. Maakt dat uit? Op elke positie heeft Ajax een betere speler dan Feyenoord.

Ik ben sportief en denk dat van Persie beter is dan van de Beek.

Verder ben ik er wel benieuwd naar. Vroeg me af hoe ik de opstelling van Ajax zou maken. Kies je voor Huntelaar die het altijd goed doet tegen Feyenoord? Kies je voor Dolberg, of kies je voor Tadic om het wat logge centrale duo het moeilijk te maken? Zo zijn er wel meer vragen.

Momenteel neig ik naar Huntelaar in de spits die scoort iets meer dan 1 keer per ontmoeting. :eek:mg:

Atreides

Well-known member
Van Bronckhorst gaat tegen Ajax uit van eigen kracht: 'Nooit angst'

Feyenoord werkt met vertrouwen toe naar de Klassieker. De goede vorm van Ajax boezemt allesbehalve angst in bij de Rotterdammers.

Feyenoord moet met vertrouwen richting Amsterdam vertrekken. 'Dat is het belangrijkste', aldus Van Bronckhorst, die daarmee hetzelfde geluid liet horen als Robin van Persie en Nicolai J?rgensen eerder. De trainer ziet dat dat vertrouwen er ook is. 'Het geloof moet er zijn. Je moet erheen gaan om te willen winnen. We zijn er ook toe in staat, maar dan moeten we negentig minuten lang een goede wedstrijd neerzetten. Het geloof is er in de groep. Als je wint, ga je over Ajax heen.'

Ajax kan onder andere uit de Champions League-zege op Benfica vertrouwen putten. Volgens Van Bronckhorst is er bij Feyenoord zeker geen sprake van vrees. 'Angst heb ik nooit. Het is een team in vorm, een goede ploeg. Het is een heel goede tegenstander voor ons zondag.'

De Feyenoord-trainer ziet in Amsterdam zeker kansen voor zijn ploeg. 'Natuurlijk heeft Ajax ook zwakke, mindere punten. Dat zag je ook tegen Benfica. Ze zijn vast aan de bal, maar ze geven ook ruimte weg. Zoals PSV het deed tegen Ajax is een manier om ze te bestrijden. Of we gaan aanpassen? We willen vanuit eigen kracht spelen. We moeten zorgen dat we goed voor de dag komen en het Ajax zo moeilijk mogelijk maken. Dat is iets waar we heel veel invloed op hebben. We hebben er vertrouwen in zondag, het gevoel is goed.'
https://www.vi.nl/nieuws/van-bronckhorst-gaat-tegen-ajax-uit-van-eigen-kracht-nooit-angst

Eigen kracht. Heel mooi. :duim:

Atreides

Well-known member
Ajax maakt dit seizoen vooral in Europa veel indruk en wordt door de buitenwacht dan ook gezien als de torenhoge favoriet voor de kraker tegen Feyenoord. Ten Hag wilde zover niet gaan. Hij vergeleek het aankomende duel zelfs met een Champions League-wedstrijd en noemde de Rotterdammers 'zeker een titelkandidaat' als ze zich goed blijven ontwikkelen. 'Ze hebben een prima selectie, met prima spelers. Ze doen het aardig, staan twee punten achter ons. Ze hebben een selectie om mee te kunnen doen om de titel.'

ETH heeft er meer vertrouwen in dan Max, Jamel en de DVK-Feyenoord enclave.

Bovenaan