Transfers hoofdklasse 2019 - 2020

bqandy

Well-known member
Tijd voor een nieuw topic, want de eerste transfers voor volgend seizoen zijn bekend.

Bjorn Zwikker (31) stopt bij Hoogeveen. Hij wordt volgend seizoen trainer bij vv Emmen.

Verdediger Dennis Blokzijl (38) stopt na dit seizoen bij Alcides. Het vele reizen wordt hem te veel vertelde hij afgelopen zondag tegen me. En hij heeft onlangs gezinsuitbreiding gehad. Hij gaat in het 2e of 3e van Alcides ballen met andere oud eerste elftal spelers.
 

bqandy

Well-known member
Zwikker is natuurlijk al heel lang trainer. Traint momenteel FC Emmen 0-17.
Is een beetje vergelijkbaar met Steven Wuestenenk van Be Quick die vanuit de jeugd van PEC Zwolle een hoofdklasser ging trainen.
 

de waan

Well-known member
Wij hebben al drie jaar met redelijk succes een trainer die alleen ervaring had als assistent. En daarvoor alleen F-jes had getraind.
 

bqandy

Well-known member
Doelman Rene Oosterhof stopt na dit seizoen bij Staphorst vanwege een verhuizing naar Amsterdam. Nieuwe club nog onbekend.
 

de Kok

Member
Zwikker is natuurlijk al heel lang trainer. Traint momenteel FC Emmen 0-17.
Is een beetje vergelijkbaar met Steven Wuestenenk van Be Quick die vanuit de jeugd van PEC Zwolle een hoofdklasser ging trainen.

Een nog beter voorbeeld was Mischa Visser.
 

SanMark.

Well-known member
Uitzonderingen bevestigen de regel....
Toch denk ik dat verreweg de meeste hoofdklassetrainers eerst elders ervaring opdeden in het seniorenvoetbal.
( Overigens was Mischa Visser ook eerst assistent trainer bij de senioren van ACV )

Overigens denk ik, dat ze bij vv Emmen wel weten wat ze aan Zwikker hebben.
Bovendien liggen er natuurlijk ook lijntjes Zwikker - Hendrik Oosting, de huidige trainer van Emmen. De 2 hebben ook beiden een verleden bij WKE.

Je hebt het over redelijk uniek , dat word al wat weerlegt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hij hoopt in de winterstop een nieuwe club te vinden. Nou ik zou als KNVB gewoon een keer de poot stijf houden en hem niet speelgerechtigd verklaren voor welke club of met welke reden dan ook. Gejank altijd van die nep-vedettes. Dan maar een half jaar niet voetballen.
 

Unregistere

Well-known member
Zal niet lukken. Hij sloot zo laat aan, dat hij waarschijnlijk een geregistreerd KNVB-contract heeft. Dus dan kunnen andere clubs hem gewoon halen. Overigens rommelt het al weken bij DUNO D. vanwege het niet nakomen van de afspraken, daarom hebben ze ook al zo'n hele reeks nederlagen neergezet na de goede start.
 

bqandy

Well-known member
Trainer Berry Zandink na dit seizoen weg bij MSC. Zandink is aan zijn derde jaar bezig bij MSC.
 

Unregistere

Well-known member
IFC ziet aanvaller Everon Pisas na dit seizoen vertrekken naar competitiegenoot Unitas.

De Gorcumse koploper van de hoofdklasse B zondag heeft de selectie bovendien per direct uitgebreid met Omar Boulamhayan. Een verdediger die clubloos was na zijn vertrek bij FC Den Bosch. De 21-jarige speler is woonachtig in Gorinchem, dus een logische keuze.

Unitas heeft bovendien 8 spelers uit de huidige selectie langer vastgelegd. Ze willen graag naar de derde divisie, dat is duidelijk.
 
Bovenaan