The Wolverhampton Whiplash

BlauwVinger

Well-known member
In 1958 maakte in Engeland de verdeling division 1, division 2, division 3 north and division 3 south plaats voor de 'nationwide leagues' 1, 2, 3 & 4.

De onderstaande clubs kwamen uit op alle divisie-niveau's sinds de introductie van vier 'nationwide' leagues in 1958. Nieuwkomer in deze statistiek is Brentford.

InoxIg9.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Mee eens, mooie lijstjes. Inspireert om ook eens zoiets in elkaar te knutselen voor andere landen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik wist Gretna bij de promovendi en Rotherham bij de jojo-clubs uit m'n hoofd.

Ik had AFC Wimbledon ook verwacht, maar die zijn dus een keer blijven hangen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik wist Gretna bij de promovendi en Rotherham bij de jojo-clubs uit m'n hoofd.

Ik had AFC Wimbledon ook verwacht, maar die zijn dus een keer blijven hangen.
De opeenvolgende promoties van AFC Wimbledon waren van niveau 9 (Combined Counties League naar 7 (Ryman Premier) en na drie jaar daar volgden er weer twee op rij, naar wat nu de National League is. De rest zat allemaal wat tijd tussen.
 

BlauwVinger

Well-known member
In 1958 maakte in Engeland de verdeling division 1, division 2, division 3 north and division 3 south plaats voor de inmiddels vertrouwde 'nationwide leagues' 1, 2, 3 & 4.

Met ingang van 2023/24 is sprake van 66 seizoenen.

In totaal speelden 112 clubs sinds 1958/59 in de 'nationwide leagues' 1, 2, 3 & 4. In de onderstaande statistieken zijn Wimbledon, Wimbledon AFC en Milton Keynes Dons drie verschillende entiteiten.

Everton wist zich ternauwernood te handhaven in de 1ste divisie. De onderstaande twee clubs kwamen uitsluitend op het hoogste niveau uit.

ojZFwJr.jpg



In de samenstelling van clubs die uitkwamen in de 1ste en 2de divisie deden zich ook geen wijzigingen voor:


9NUDhay.jpg



In de drie hoogste divisies voert Manchester City de ranglijst aan na haar uitstapje in het seizoen 1998/99:

elBqYwl.jpg




De volgende clubs reikten nooit aan het hoogste niveau en speelden in de volgende drie nationwide league divisies:


9t7J0By.jpg



De volgende clubs speelden uitsluitend op het 4de niveau:



YXDudSP.jpg
 

BlauwVinger

Well-known member
Luton Town zakte vanaf 1958 van Division 1 naar Division 4 in 1965.

Vervolgens klommen de Hatters weer naar Division 1 in 1975.



Vanaf 1991 degradeerde het gestaag weer terug naar Division 4 in 2001 om vervolgens voorlopig uit zicht te verdwijnen.

In 2015 begon een nieuwe come-back na promotie naar Division 4 en klopte de club inmiddels via de play-offs opnieuw succesvol op de deuren van Division 1...

De volgende zes clubs speelden vanaf 1958 op vijf niveau’s:

Dc7n3ga.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan