Sporters van het jaar.

gevegt

Well-known member
De genomineerden zijn,


https://nos.nl/artikel/2261780-herl...portgala-vier-kanshebbers-bij-de-vrouwen.html

Wie worden het?

Edit: even alle genomineerden er bij geplakt.

Sportman van het Jaar: Jeffrey Herlings, Kjeld Nuis, Epke Zonderland
Sportvrouw van het Jaar: Anna van der Breggen, Jorien ter Mors, Suzanne Schulting, Annemiek van Vleuten
Paralympisch Sporter van het Jaar: Diede de Groot, Bibian Mentel, rolstoelbasketbalsters
Coach van het Jaar: Jac Orie, Jeroen Otter, Raemon Sluiter
Sportploeg van het Jaar: Teamsprinters (baanwielrennen), hockeysters, Bekkering/Duetz
 
Laatst bewerkt:

Marinos

Well-known member
Bij de mannen zou je zeggen dat Herlings de mooiste/knapste prestatie neer gezet heeft. Maarja geen echte A sport voor het grote publiek.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zou voor Herlings en Schulting gaan.

Coaches Otter denk ik , maar op een andere dag zou ik misschien Sluiter zeggen.

Bij de teams heb ik geen flauw idee en vind er niet iets bovenuit springen.
 

Pascallovic

Well-known member
Belachelijk dat Bertens er niet bij zit. Had dan een van de wielrensters laten afvallen. Die wereldtitels winnen ze regelmatig.

Qua winnaars is Herlings wel leuk gezien zijn prestatie. Bij de vrouwen Ter Mors als eerste Olympier met medailles op twee verschillende disciplines.
 

JMD

Well-known member
Had Dumoulin er bij gemoeten als 4e? Heeft toch ook flink gepresteerd.
 

Maasveld

Well-known member
Belachelijk dat Bertens er niet bij zit. Had dan een van de wielrensters laten afvallen. Die wereldtitels winnen ze regelmatig.

Qua winnaars is Herlings wel leuk gezien zijn prestatie. Bij de vrouwen Ter Mors als eerste Olympier met medailles op twee verschillende disciplines.

Voor Van der Breggen was het de 1ste, voor Van Vleuten de 2de.

Waarom Bertens erbij moeten? Heeft absoluut een goed jaar gedraaid, maar op de belangrijkste toernooien viel het toch behoorlijk tegen.
 

Pascallovic

Well-known member
Voor Van der Breggen was het de 1ste, voor Van Vleuten de 2de.

Waarom Bertens erbij moeten? Heeft absoluut een goed jaar gedraaid, maar op de belangrijkste toernooien viel het toch behoorlijk tegen.
WTA-finals gehaald. Dat is toch iets bijzonderder dan de zoveelste wereldtitel wielrennen bij de vrouwen, die dit jaar, maar ook vorig jaar praktisch alle prijzen verdeelden. Jij kijkt niet alleen naar de prestatie, maar ook de prestige en/of het bijzonder is. Daarom dat een Schulting er wel bij zit en een Wust niet.
 

erka

Well-known member
Haast niet te doen om prestaties in verschillende sporten te vergelijken. Daarom vind ik deze verkiezing ook altijd een beetje onzinnig.
 

gevegt

Well-known member
Omdat Jaspers geheel ten onrechte niet genomineerd is, ga ik voor Herlings. Zonder twijfel heeft hij de grootste prestatie geleverd.
 

Maasveld

Well-known member
WTA-finals gehaald. Dat is toch iets bijzonderder dan de zoveelste wereldtitel wielrennen bij de vrouwen, die dit jaar, maar ook vorig jaar praktisch alle prijzen verdeelden. Jij kijkt niet alleen naar de prestatie, maar ook de prestige en/of het bijzonder is. Daarom dat een Schulting er wel bij zit en een Wust niet.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Zonder afbreuk te doen aan haar prestaties zijn deze internationaal gezien niet bijzonder. Ik had overigens i.p.v. Van der Breggen en Van Vleuten veel eerder Kirsten Wild gekozen. 3x goud en 1x zilver op het WK en 2x goud op het EK. Maar goed, zo'n verkiezing heeft vooral te maken met smaak. 1 op 1 vergelijken is onmogelijk.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb even alle genomineerden in de openingspost gezet, zodat we hier een goede stevige discussie kunnen houden zonder off topic te gaan.
 
Bovenaan