Segunda División

JMD

Well-known member
Het blijft 3-0, Depor miste vlak voor tijd nog een megakans op de 3-1, dan waren zij naar de Primera gegaan.

Mallorca dus terug in de Primera. Vorig seizoen nog in Segunda B, dus 2 promoties op rij...

Mooie pitch invasion.
 

Batigoal

Well-known member
Ik zit ??n en ander terug te lezen over de hoogtijdagen van Real Mallorca, de jaren rond de eeuwwisseling. Omdat ze zo goed presteerden in mijn jeugd zijn ze mij altijd bijgebleven als grote club. Mooie namen speelden er in die jaren; Ivan Campo, Leo Franco, Nadal, Soler, Lauren, Engonga, Ibagaza, Eto'o, mijn favoriet Diego Trist?n en natuurlijk succestrainer Hector Cuper. Leuk dat ze terug zijn op het hoogste niveau.
 

U.G.

Well-known member
Ik zit ??n en ander terug te lezen over de hoogtijdagen van Real Mallorca, de jaren rond de eeuwwisseling. Omdat ze zo goed presteerden in mijn jeugd zijn ze mij altijd bijgebleven als grote club. Mooie namen speelden er in die jaren; Ivan Campo, Leo Franco, Nadal, Soler, Lauren, Engonga, Ibagaza, Eto'o, mijn favoriet Diego Trist?n en natuurlijk succestrainer Hector Cuper. Leuk dat ze terug zijn op het hoogste niveau.

Wat een groep he :duim: Valeron heeft er ook nog gespeeld, maar dan ga je verder terug denk ik :eek:
 

Batigoal

Well-known member
Malaga gaat door de coronacrisis mogelijk kopje onder. De club was de laatste jaren al in verval geraakt en stond er financieel al niet goed voor en daar kwam de klap van corona nog overheen. Ze hebben nu collectief ontslag aangevraagd voor de hele selectie en staf, maar of dat genoeg is, is de vraag. Men had gegokt op de overname van de club door onder meer George Clooney (echt waar), maar dat ketste af. Ze stonden voor de stop van de competitie 15e van de 22 ploegen in LaLiga2.
 

U.G.

Well-known member
Jaja, enkele jaren geleden nog gewoon bij de laatste 8 in de CL, het kan verkeren. Ze hebben dan ook samen met hun rijke Qatarees er een heuse bende van gemaakt. Deze hebben nog eens in de afgelopen jaren boven hun stand geleefd. Ze redden het wel joh, let maar op.
 

JMD

Well-known member
Fuenlabrada verloor gister met 2-1 bij Coruna, dat dus haar sportieve plicht deed. Elche mag dus playoffs spelen. Zij komen uit tegen Real Zaragoza, donderdag bij Elche, zondag in Zaragoza.
De andere halve finale gaat tussen Girona en Almeria.
 

Batigoal

Well-known member
Hup Zaragoza! Grote naam dus graag weer terug op het hoogste niveau. Plus geen verkeerde ploeg, mits ze Luis Suarez (de Colombiaan) ook op het hoogste niveau weer in de ploeg krijgen.
 

JMD

Well-known member
Elche en Girona gaan uitmaken wie naar de Primera mag. Zij versloegen Zaragoza en Almeria. De nummer 3 en 4 liggen eruit, de nummer 5 en 6 gaan spelen om de promotie.
 

Batigoal

Well-known member
Elche wint op spectaculaire wijze door in de 97e minuut de winnende goal te maken tegen de 10 man van Girona. Elche promoveert dus naar de Primera Division na de degradatie in 2015.
 

Batigoal

Well-known member
Desondanks is trainer José Rojo Pacheta wel ontslagen bij Elche. Ze willen namelijk niemand minder dan Maradona aanstellen als nieuwe trainer!

Dat komt omdat Christian Bragarnik, kennelijk de invloedrijkste zaakwaarnemer van Zuid-Amerika, sinds kort het merendeel van de aandelen in bezit heeft. Verwacht dus maar een toestroom van Zuid-Amerikaans talent bij Elche.
 

Batigoal

Well-known member
Espanyol en Mallorca keren na een jaartje Segunda direct weer terug. Mooi zo, want die horen beiden op het hoogste niveau. Voor Mallorca heb ik zelf een zwak nadat ik daar ben geweest. Er gaan daarnaast nog 4 ploegen naar de playoffs voor de laatste promotieplek. Almería is daar al zeker van; Leganés (de 3e degradant van vorig seizoen), Girona, Gijón, Vallecano en wellicht Ponferradina gaan strijden om die andere 3 plekken. Onderin is nog niemand definitief gedegradeerd, maar Albacete staat er het slechtst voor. Uit het rijtje Sabadell, Logroñés, Lugo, Castellón en Alcorcón degraderen er ook nog 3.

Qua promotie vanuit de Segunda B zitten ze in Spanje met een grote groep clubs die knockout playoffs spelen. De 4 finales om de promotieplekken bestaan uit Real Sociedad B-Algeciras, Badajoz-Amorebieta, Ibiza-UCAM Murcia en Burgos-Athletic B. Kunnen dus zomaar 3 Baskische teams worden die promoveren. Deportivo La Coruña greep pijnlijk genoeg net naast de playoffs.
 

Makanaky

Well-known member
Hup Sporting, echt een leuke stad dat Gijón met uitstekende doch volkse visrestaurants annex sidrerias. Chiquer broertje Oviedo ook erg leuk. Hup Asturias!
 
Bovenaan