Segunda División

Xisco

Member
Mallorca is dit weekend gedegradeerd naar de Segunda B. Erg jammer, ik mis de club wel in La Liga en nu is het zelfs nog verder afgezakt. Elche is ook gedegradeerd, net als Mirand?s.

Cultural Leonesa (ten koste van Bar?a B) en La Hoya Lorca (ten koste van Albacete) zijn inmiddels gepromoveerd van de Segunda B naar de Segunda A. Twee clubs volgen nog, maar daar moeten we de play-offs voor afwachten.
 

Ska P 187

Well-known member
Elche is wel een schok in mijn regio, ik moet nu echt naar Valencia om voetbal op nationaal niveau te zien.
Hercules, Elche en het mooie Alcoyano zitten alledrie in de segunda B... gvd.
Het gepromoveerde Lorca is nog een optie richting het zuiden en Real Murcia en Cartagena zitten nog in de race voor promotie naar segunda B, dat scheelt 125 km.

Atletic Baleares is nog in de race voor promotie naar de segunda a en zou daarmee nog de eer voor de Balearen hoog kunnen houden.
 

Xisco

Member
Cartagena heeft gisteren thuis verloren van Bar?a B, dus de kans op Segunda A-voetbal voor die club is inmiddels een stuk kleiner.
 

Ska P 187

Well-known member
Alles is nog mogelijk tegen die guppies van Bar?a b.
Het kan ook nog zo zijn dat UCAM er alsnog uitvliegt overigens een dat er geen eentje van Murcia of Cartagena volgend jaar nationaal speelt.
Lekker naar Lorca jeuh!
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Alles is nog mogelijk tegen die guppies van Bar?a b.
Het kan ook nog zo zijn dat UCAM er alsnog uitvliegt overigens een dat er geen eentje van Murcia of Cartagena volgend jaar nationaal speelt.
Lekker naar Lorca jeuh!
En zo gebeurde het, Murcia verloor met 1-0 van Gimnastic en is dus de laatste degradant van de Segunda A.
 

Ska P 187

Well-known member
Helemaal langs me heen gegaan afgelopen weekend. Jammer, ik vond het wel grappig voor zo lang het duurde.
 

Xisco

Member
Komend weekend de eerste ontmoetingen voor promotie van B naar A: Racing Santander tegen Bar?a B en Albacete tegen Mestalla.
 

Xisco

Member
Bar?a B heeft een flinke stap richting de Segunda A gezet door in El Sardinero met 1-4 te winnen van Racing. Albacete won bij Mestalla (0-1).

Getafe (ten koste van Huesca) en Tenerife (ten koste van C?diz) zijn nog in de race voor promotie naar La Liga.
 

JMD

Well-known member
Tenerife won met 1-0 nadat het het heenduel met 1-0 verloren had. Er werd nog verlengd, maar ook daarin werd niet gescoord. Toen volgden er geen strafschoppen, maar werd Tenerife tot winnaar verklaard omdat het hoger was ge?indigd in de competitie.
Ik snap die regel wel, alleen zou ik die dan al in laten gaan na 90 minuten... Waarom eerst wel verlengen, en dan geen strafschoppen??
 

Xisco

Member
Tenerife won met 1-0 nadat het het heenduel met 1-0 verloren had. Er werd nog verlengd, maar ook daarin werd niet gescoord. Toen volgden er geen strafschoppen, maar werd Tenerife tot winnaar verklaard omdat het hoger was ge?indigd in de competitie.
Ik snap die regel wel, alleen zou ik die dan al in laten gaan na 90 minuten... Waarom eerst wel verlengen, en dan geen strafschoppen??

Ik zag al twee keer 1-0 staan, maar geen strafschoppen. Zo zit het dus. Waarom is weer een andere vraag.
 

Ska P 187

Well-known member
Ach ik kan wel met die regel leven, alleen zoals JMD al aangeeft waarom niet na 90 minuten. Wat is er met die jongen gebeurd die we op dit forum hadden rondlopen eigenlijk?
Jammer Cadiz, had het ze wel gegund, trouwe toeschouwers daar.
Zolang Getafe het maar niet wordt, maar dat zal dus wel.
Bar?a bah heeft het helaas gehaald, Valencia bah gelukkig niet.
 

Xisco

Member
Beide wedstrijden eindigden gisteren in 0-0, waardoor Bar?a B en Albacete volgend seizoen in de Segunda A spelen.
 

Xisco

Member
Bar?a B is goed begonnen met een 1-2 overwinning bij Real Valladolid.

Het team heeft overigens wel een overschot aan spelers, mede door aanvankelijke plannen voor een nieuw Bar?a C. Twee spelers die deze zomer gehaald zijn, zijn inmiddels op huurbasis al weer weg. Daarnaast zijn er nog verschillende spelers die vorig jaar al weinig in actie kwamen plus wat oud-spelers van de Juvenil A voor wie de stap van de Divisi?n de Honor naar de Segunda A toch wat te groot lijkt en zij zullen vermoedelijk verhuurd gaan worden.
 

SanMark.

Well-known member
Zaragoza is omgekocht. Die missen kansen, dat is onvoorstelbaar!

Niet alleen Zaragoza.

Afgelopen weken waren er gigantische hoge quotes voor de top 3 clubs en die verloren dan ook nog van teams die eigenlijk al zo goed als uitgespeeld waren.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dit was voor promotie. Zaragoza heeft kansen gemist, als je het met opzet probeert lukt het niet
 
Bovenaan