Vrouwen Eredivisie

Jamel

Administrator
Forumleiding
Opportunistisch? Wellicht, maar de eerste helft bij de Klassieker in de vrouwen eredivisie was voor mij aanleiding om het topic over deze competitie op te zoeken. Die blijkt er niet te zijn, dus dan open ik hem zelf maar.

Even los van het niveau, wat dramatisch is, is het wel mooi om te zien hoe het leeft bij Feyenoord. Een kleine 3000 mensen in de stromende regen op Varkenoord. Mooi sfeertje en het heeft een positieve invloed op de speelsters van Feyenoord. Ze zijn, ondanks het klasseverschil, beter dan de vrouwen van Ajax en staan verdiend met 2-1 voor.

Bij Ajax vallen me met name de internationals Van de Gragt en Pelova op. En dan in negatieve zin. Die hebben allebei helemaal niets goed gedaan in de eerste helft en worden gewoon afgetroefd op felheid door het zeer jonge, maar energiek spelend, Feyenoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Batigoal

Well-known member
Heb het met een schuin oog gekeken. Die nummer 33 van Ajax is echt belachelijk slecht. Doet werkelijk alles fout.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van de Gragt, ervaren als ze is, begrijpt dat het in de tweede helft uit een ander vaatje moest en pakt zeer professioneel een rode kaart voor natrappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Dik verdiende voorsprong. Inderdaad op een sfeervol Varkenoord. Voor de ontwikkeling van het (Feyenoord) vrouwenvoetbal is dit resultaat natuurlijk wel goed. Als men in dit kutweer al bereid zijn om naar het vrouwenvoetbal te gaan kijken, dan heeft het wellicht toch wel toekomst.

Die keepster van Feyenoord lijkt wel minder slecht dan de keepster van de Oranje Dames. Op basis van de eerste helft van de Oranje Dames en tegen de VS had ik overigens het niveau veel slechter verwacht. Het valt mij allemaal wel mee.

Goede zaak dat Feyenoord hierin is gestapt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
EDIT: Die keepster van Ajax is ook beter dan die van de Oranje Dames.

EDIT2: Toch niet. Doet een Drommeltje.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dik verdiende voorsprong. Inderdaad op een sfeervol Varkenoord. Voor de ontwikkeling van het (Feyenoord) vrouwenvoetbal is dit resultaat natuurlijk wel goed. Als men in dit kutweer al bereid zijn om naar het vrouwenvoetbal te gaan kijken, dan heeft het wellicht toch wel toekomst.

Die keepster van Feyenoord lijkt wel minder slecht dan de keepster van de Oranje Dames. Op basis van de eerste helft van de Oranje Dames en tegen de VS had ik overigens het niveau veel slechter verwacht. Het valt mij allemaal wel mee.

Goede zaak dat Feyenoord hierin is gestapt.
En ook op de goede manier, vind ik. Met Manon Melis eerst een goede organisatie neergezet, met een jeugdopleiding en begeleiding. Daardoor hoefden ze relatief weinig speelsters van buiten te halen, om met speelsters uit de eigen academy een eredivisie-waardige selectie op de been te brengen. Ze gaan absoluut niet meedoen om het kampioenschap, maar zijn zeker goed genoeg om leuk mee te doen in de eredivisie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
En ook op de goede manier, vind ik. Met Manon Melis eerst een goede organisatie neergezet, met een jeugdopleiding en begeleiding. Daardoor hoefden ze relatief weinig speelsters van buiten te halen, om met speelsters uit de eigen academy een eredivisie-waardige selectie op de been te brengen. Ze gaan absoluut niet meedoen om het kampioenschap, maar zijn zeker goed genoeg om leuk mee te doen in de eredivisie.

Klopt. Binnen enkele jaren gaat het niveau vanzelf omhoog.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou die is wel binnen. Inmiddels 4-1. Mooie goal die laatste.
 

De Groene Scout

Well-known member
Lijken wat meer ploegen zich te mengen tussen de standaard top 3 (Ajax, PSV, Twente). Feyenoord en PEC gaan ook meedoen en ook Heerenveen en ADO zijn geen lelijke eendjes meer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Lijken wat meer ploegen zich te mengen tussen de standaard top 3 (Ajax, PSV, Twente). Feyenoord en PEC gaan ook meedoen en ook Heerenveen en ADO zijn geen lelijke eendjes meer.
Vandaag was geweldig, maar lijkt me sterk dat Feyenoord mee kan doen om het kampioenschap. Die spelen met een veredeld jeugdelftal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan