Poule G: Belgie, Panama, Tunesie en Engeland

Batigoal

Well-known member
eng.png


Keepers
Jack Butland (Stoke City); Jordan Pickford (Everton); Nick Pope (Burnley)

Verdedigers
Trent Alexander-Arnold (Liverpool); Gary Cahill (Chelsea); Fabian Delph (Manchester City); Phil Jones (Manchester United); Harry Maguire (Leicester City); Danny Rose (Tottenham Hotspur); John Stones (Manchester City); Kieran Trippier (Tottenham Jotspur); Kyle Walker (Manchester City)

Middenvelders
Ashley Young (Manchester United); Dele Alli (Tottenham Hotspur); Eric Dier (Tottenham Hotspur); Jordan Henderson (Liverpool); Jesse Lingard (Manchester United); Ruben Loftus-Cheek (Crystal Palace)

Aanvallers
Harry Kane (Tottenham Hotspur); Marcus Rashford (Manchester United); Raheem Sterling (Manchester City); Jamie Vardy (Leicester City); Danny Welbeck (Arsenal)
 

Batigoal

Well-known member
Grote afwezige bij de Engelsen is natuurlijk Joe Hart, die er wel bij was tijdens de voorgaande 2 WK's. Alex Oxlade-Chamberlain ontbreekt weer op een eindtoernooi vanwege een blessure, Jack Wilshere is gepasseerd.
 

erka

Well-known member
De aanval van Engeland is wel goed, maar de rest is toch gewoon niks beter dan wat wij hebben?
 

Joost

Well-known member
De aanval van Engeland is wel goed, maar de rest is toch gewoon niks beter dan wat wij hebben?

Groot verschil is waarschijnlijk dat de spelers iets meer gewend zijn om puur op resultaat te spelen. Engeland maakte 2 keer de winnende diep in de extra tijd en redde een punt bij Schotland in de extra tijd. Ze kregen uberhaupt maar 3 goals tegen waarvan 2 uit bij Schotland.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik spaar mijn originele reacties liever voor wanneer we in de kwartfinale tegen Brazili? moeten. :duim:
 

Batigoal

Well-known member
Ik zie kansen voor Tunis.

Dat lijkt me sterk en dan is ook nog de topscorer van Tunesi? geblesseerd geraakt en dus afwezig.

Er zit genoeg ervaring bij de Engelsen om de groepsfase door te komen om keurig in de achtste finale tegen een kleiner land te worden uitgeschakeld.
 

Kielse Rat

Well-known member
Klopt, daarna in de 2e ronde eruit.

Tweede ronde wordt zeker niet simpel hoor. Ik verwacht daar Polen of Colombia (stunt van Senegal sluit ik niet helemaal uit) en dat zijn goede teams. Maar je moet ze wel verslaan als je een rol betekenis wil gaan spelen. Dus is alles onder de kwartfinale een mislukking.

Je gaat mij hier niet horen zeggen dat Belgi? topfavoriet is voor de eindzege, maar als deze 'gouden generatie' dat statuut wil waarmaken, zal het nu moeten gebeuren.


Ik pas mij aan aan mijn omgeving. ;)
 

Maasveld

Well-known member
Dat lijkt me sterk en dan is ook nog de topscorer van Tunesi? geblesseerd geraakt en dus afwezig.

Er zit genoeg ervaring bij de Engelsen om de groepsfase door te komen om keurig in de achtste finale tegen een kleiner land te worden uitgeschakeld.

Klopt, maar Belgi? en Panama kunnen ze wel hebben.
 

Kielse Rat

Well-known member
Zo meteen de WK-selectie van de Duivels. Grote afwezige zal wellicht Naingollan, dat is onofficieel al bevestigd. Hij ligt van in het begin al niet goed met de bondscoach, maar onwege van zijn voetbalkwaliteiten en strijdersmentaliteit moet die voor mij (en bijna heel Belgi?) altijd mee. Verder verwacht ik geen grote verrassingen, maar dat zien we straks.
 

Kielse Rat

Well-known member
Naingollan gaat dus niet mee. Martinez legt het uit als een tactische keuze. De verrassende naam is Januzaj. De grootste vraagtekens (na het ontbreken van Naingollan uiteraard) heb ik bij Chadli en Benteke, aangezien die twee ofwel niet gespeeld of niet gepresteerd hebben. De selectie die vandaag gegeven is, bestaat overigens uit 28 spelers. Na de wedstrijd tegen Portugal vallen er dus nog 5 spelers af. De volledige selectie kan je op volgende link bekijken, kwestie van mijzelf heel wat typwerk uit te sparen:

https://twitter.com/BelRedDevils/status/998504300249829376/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fsporza.be%2Fcm%2Fsporza%2Fvoetbal%2FRode_Duivels%2F1.3200688
 
Bovenaan