Nik on Tour

Nik

Member
Dit topic heb ik gelukkig nog kunnen opsporen en is vooral een naslagwerk voor mezelf. Sinds 2006 ben ik bij een aantal buitenlandse wedstrijden geweest. In dit topic staan de reisverslagen hiervan. De foto’s zal ik binnenkort bijvoegen.

Bezochte wedstrijden:
1. Tottenham Hotspur-Aston Villa (0-0), 21 Januari 2006
2. Chelsea - Everton (1-1), 13 Mei 2007
3. Everton - Manchester City (1-0), 12 Januari 2008
4. Sunderland-Aston Villa (1-0) , 23 Oktober 2010
5. Newcastle - Swansea City (1-2), 16 november 2012
6. Schalke 04- Chelsea (0-3), 22 oktober 2013
7. AS Roma- Feyenoord (1-1), 19 februari 2015
8. Brentford - Middlesbrough (1-2), 8 mei 2015
9. Crystal Palace - Manchester United (1-2), 9 mei 2015
10. QPR-Leeds United (1-0), 28 november 2015
11. West Ham - WBA (1-1), 29 november 2015
12. Duitsland - Slowakije (3-0), 26 juni 2016
13. Manchester United - Feyenoord (4-0), 24 november 2016
14. Barnsley - Nottingham Forest (2-5), 25 november 2016

Komende wedstrijden
 
Laatst bewerkt:

Nik

Member
Tottenham Hotspur - Aston Villa (26 januari 2006)
Eindelijk was het dan zover. Ik heb er 2maanden naar uitgekeken en nu vertrokken we eindelijk naar Engeland voor de wedstrijd Tottenham Hotspur-Aston Villa. We vertokken met de boot om 00u om vervolgens daar om half 7 (Engelse tijd) aan te komen. Nadat we daar een onbijt genomen hadden, en de auto van de boot gehaald hadden, vertrokkken we richting Londen. Het was wel wennen om aan de andere kant van de weg te rijden, en om telkens de goede afslagen te nemen..Toen hebben we onze auto in een buitenwijk in Londen gezet, en begonnen we aan onze tocht onder de grond. Dit was al om 10u Engelse tijd, dus we hadden nog even voordat de wedstrijd begon(15u)..We zijn dus door de straten van Londen gelopen, hebben daar geluchend, en zijn o.a naar Buckingham Palace en naar de Theems geweest.

Toen, rond half 1, gingen we naar het stadion, daar haalde we de tickets op, en gingen nog even een lekker engels biertje drinken in een pub waar je alleen binnen kon komen met een wedstrijdkaartje..Een echte Tottenham-pub dus. Na wat biertjes haalde we nog even een mooie Tottenham sjaal, en liepen we door de straten naar het stadion. Wat ons opviel was dat er veel armoedige huizen waren, en voor zowat elk huis, stond een hamburger tent. Gevolg daarvan was dat heel White Hart Lane blauw stond van de friuut lucht.

Aangekomen in het stadion, zochten we onze plek op. Het zicht was geweldig. Wat een stadion, en we zaten op rij 3, dus als Lee vanaf links op kwam stormen, voelde wij de wind van hem voorbij komen..Je kan het gras zowat aanraken, geen hekken en ook geen netten. Het was echt wat ik me ervan voorstelde.

Ik had van een jongen gehoord dat het gebruikelijk is dat de supporters pas 15minuten voor de wedstrijd komen, en zolang mogelijk in de pub blijven. Dus wij zaten daar gewoon met nog wat andere mensen lekker relaxed de warming-up te kijken..En nog een vaste supporter naast ons kreeg het inloop-shirt van Robbie Keane.

Toen alles vol zat, en de wedstrijd begon, begon bij mij het kippenvel. Ik wist niet waar ik terecht gekomen was, de sfeer was enorm !!

Ook de wedstrijd was erg mooi, veel openingen van links naar rechts, mooie acties, en behoorlijk wat kansen. Helaas wist Tottenham er geen 1 te verzilveren, en bleef het dus 0-0. Dat had Aston Villa wel te danken aan hun keeper, Sorensen. Hij haalde echt alle ballen eruit, en wist daarom de 0 te houden. Maar de uitslag maakte me eigenlijk nog niet eens zoveel uit...De supporters waren prachtig. Ze klappen bij elke mooie opening of actie, en ze hebben veel meer respect voor de tegenstander.

Na een behoorlijk spannende pot voetbal(ik was zo uitgeput dat ik even dacht dat ik zelf gevoetbald had) vertrokken we weer richting metro en begon de terugreis.

Het was een onwijs gave ervaring, en zeker voor herhaling vatbaar. Dit vergeet ik nooit van me leven meer !

IMG_0494.JPG


IMG_0506.JPG


IMG_0512.JPG


IMG_0513.JPG


Tottenham%2BKaartje.JPG
 
Laatst bewerkt:

Nik

Member
Chelsea-Everton (13 mei 2007)
Na veel gepuzzel over de mogelijkheden om voor de tweede keer naar de andere kant van de Noordzee te reizen, was het dan eindelijk zover. We kwamen uit bij Chelsea-Everton, en dan natuurlijk wel bij de uitsupporters want met Chelsea heb ik verder niet zoveel.
Vooraf verwachtte ik er eerlijk gezegd niet al te veel van. Chelsea was uitgevoetbalt, op internet las ik dat Mourinho met een B-elftal zou spelen en ook wist ik niet wat ik kon verwachten van de Everton supporters.

Vooraf hadden we nog weinig plannen gemaakt wat we die dag zouden doen maar ik wilde graag naar Craven Cottage alleen omdat er werkzaamheden waren bij de undergrounds was dat er niet van gekomen. Toen besloten we maar wat cultuur op te snuiven aangezien mijn vader dat nogal leuk vind. Uiteindelijk werd het de Tower Brigde en hebben we een uurtje door London gelopen om vervolgens weer onder de grond verder te reizen richting voetbalsferen.

Ik had van Rob_Mill gehoord dat ''The SO Bar'' een prima (Chelsea)kroeg was waar een geweldige sfeer hangt. Daar bleek geen woord van gelogen. De Cheslea fans waren al schoor voordat de wedstrijd begon en voor de laatste keer dit seizoen gooide ze nog alles uit de kast. Het was in de kroeg vooral zingen,springen en veel bier drinken, echt zoals je je van een Engelse pub voorstelt.

Na een paar halve liters bier vertrokken we uit de pub en gingen we richting Shed End. Eenmaal in het verbluffende stadion was het zoals verwacht nog erg rustig en kon ik rustig wat foto's maken. Zo'n 10minuten voor aanvang van de wedstrijd stroomde Stamford Bridge vol. Tot mijn verbazing was ik ook binnen no-time omringd door Everton-supporters die ook waren gearriveerd.

Bij de warming-up werd het al duidelijk en gelukkig kwamen mijn verwachting niet uit. Chelsea speelde met een sterke formatie (O.a. Drogba, Lampard, Terry, J.Cole, Kalou, Cech) en ook de beide supporters maakte er 1 groot feest van.
Vanaf het moment dat de spelers het veld betreden kom je 90minuten lang in een andere wereld terecht. Het is ongeloofelijk hoe dat voetbal leeft bij supporters ook al stond er weinig meer op het spel. 90minuten lang werd er gesprongen, gezongen en gescholden. De beleving was echt fantastisch !!

Voor de rust waren er wat schoten van o.a. Dorgba die voor ons goal gevaarlijk waren maar daar bleef het eigenlijk wel bij. Na de rust was het verassend genoeg Everton dat de leiding nam via Vaughan door een mooi uitgespeelde aanval ; 0-1 en Shed End (gevuld met zo'n 2000 Everton-fans schat ik) stond op z'n kop. Na de 0-1 werd er over en weer lekker geprovoceerd. Dit duurde ongeveer zo'n minuut of 10 want helaas voor ons scoorde Drogba de 1-1. De Everton-fans waren door het lint omdat de scheidsrechter niet floot voor een overtreding op Arteta en daaruit viel de 1-1. Die woede werd na een paar minuten weer omgezet in trots en de supporters gingen maar weer is achter de ploeg staan. Dit leidde tot een doelpunt 2minuten voor tijd, alleen zag de grensrechter dat de ingevallen Beattie buitenspel stond en ging het feestje helaas niet door. 1-1 was de eindstand.

Na de wedstrijd waren er nog de bekende tafarelen wat hoort bij de laatste wedstrijd van het seizoen. Kinderen kregen de schoenen en shirts van Terry en Lampard, Lescott en Yobo gaven hun schoenen weg, en er werden ererondjes gelopen met de kinderen van de spelers.

Achteraf is het me allemaal erg meegevallen en was het een geweldige trip. De supporters waren super en ons zicht vanaf de Upper Tier was prima. Al met al een prachtige dag !

SUC53378.JPG


SUC53397.JPG


SUC53407.JPG


SUC53399.JPG


SUC53435.JPG
 
Laatst bewerkt:

Nik

Member
Everton - Manchester City (12 januari 2008)
Het is 27 december 2007. De kaarten voor Everton-Manchester City gaan in de General Sale, en mijn vader en ik besluiten om 2 kaarten vast te leggen voor de wedstrijd die op 12 januari gespeeld word.

Om 16:00u vertrok ik met de trein naar Vlaardingen. Daar haalde ik mijn vader op en gingen we richting de boot, die ons naar Killingholme zou brengen. Om 19:00u konden we aanschuiven voor een prima diner. Na het eten rustig even op bed gaan liggen, en daarna ontspannen TV gekeken naar o.a NEC-Twente. Daarna besloot ik om mijn hut op te gaan zoeken want de volgende dag zouden we alweer vroeg worden gewekt, en stond er een lange dag op ons te wachten.

Om 6:30u worden we gewekt en was er een ontbijt voor ons klaargemaakt. Na het ontbijt moesten we ons haasten naar beneden. Onze auto moest namelijk als eerste van de boot af. Nadat we met succes voorbij de douane waren gekomen, kon de trip dan ?cht beginnen. Met mijn vader achter het stuur, en ik als gelegenheids-navigator reden we richting Liverpool. Het plan was om buiten Liverpool te parkeren en ons verder te laten vervoeren met de trein/metro. Dit deden we dus ook. Gus had mij hiermee prima geholpen en zodoende kwamen we rond 10:00u aan op Kirkdale. Vanaf daar was het ongeveer 15 minuten lopen naar Goodison Park. Eenmaal daar aangekomen hebben we de buurt verkend, kaartjes opgehaald en wat mooie plaatjes geschoten.

Toen was het ongeveer half 12 en hadden we dus nog 3,5 uur voordat de wedstrijd begon. Toen we een paar honderd meter van het stadion afliepen zagen we bordjes met Anfield Road. Echt bizar dat het zo dichtbij elkaar ligt. We zijn de bordjes gaan volgen en kwamen ineens in een soort rode wijk terecht. De huizen worden gesloopt neem ik aan, alles was in elk geval dichtgetimmert, met rode platen.
Angekomen bij het stadion van Liverpool hebben we daar nog wat foto's genomen en zijn we een rondje gaan maken. Echt veel konden we niet zien, tenzij we een stadium tour zouden doen. We kozen er allebei liever voor om de kroegen in te duiken.


In de Winslow viel het nog een beetje tegen, dit kwam ook omdat we behoorlijk vroeg waren. We zijn toen naar de Royal Oak geweest, waar het ook nog niet al te druk was. Daarna gingen we naar de Spellow en dat was behoorlijk gezellig. Buiten stonden de meeste mensen met een halve liter bier en een sigaret, aangezien er binnen niet meer gerookt mag worden. Hierdoor was in de Royal Oak vooral een enorme chloor lucht te ruiken in plaats van een rooklucht.
Als laatste waren we nog even teruggegaan naar de Winslow en daar was het inmiddels al een stuk drukker.

Zo'n uur voor de kick-off gingen we naar buiten en liepen we langs de meest smerige eettentjes waar mensen rijen dik op hun fish 'nd chips stonden te wachten. Ook veel Chinese eettentjes deden het goed.

Het mooiste vond ik toch wel een vreetschuurtje wat normaal gesproken zal dienen als prive-keuken. Wanneer het rolluik omhoog ging diende het als snackbar. Op de foto zie je achterin een deur, daarachter was de woonkamer.

Het werd tijd om naar het stadion te gaan. Ruim drie kwartier voor de wedstrijd kwamen we de Gwladys Stand oplopen. Eerst wat foto's gemaakt van het stadion. Wat een plaatje zeg, echt een heerlijke bak. Toen gingen we naar onze plaatsen, en dat beloofde niet veel goeds. Ondanks dat we geen kaarten hadden met 'restricted view' zaten we toch schuin achter een paal, waardoor we niet alles konden zien. Het zal toch niet waar zijn dat je ruim 600km met de auto reist om anderhalf uur tegen een paal aan te mogen kijken...

Om 15:00u kwamen de spelers op het veld en besloten me vader en ik een rij naar voren te gaan, waar ongeveer nog 8 stoelen vrij waren. Daar hadden we een prima zicht op het veld. Echter kwamen er na de aftrap nog mensen binnendruppelen, ook op onze rij. Me vader zat dus niet echt op z'n gemak, zeker niet toen er een man de rij opkwam en er eigenlijk geen stoeltjes meer vrijwaren. We stonden al op om weer plaats te nemen achter de paal, totdat naast mijn vader iedereen ineens nog een stoeltje opschoof, waardoor we konden blijven zitten. Er kon niemand meer bij en gelukkig kwam er ook niemand meer bij. Het stadion was uitverkocht maar deze 2 stoeltjes bleven leeg, gelukkig.

Het mooie was uiteindelijk (toen we niet meer achter de paal zaten) dat we prima plekken hadden. Het was prachtig om zo laag onder het dak te zitten. Het geluid van de fanatieke Toffees bleef hierdoor min of meer hangen, en het oogde heel knus aan. Dit gevoel werd ook nog versterkt omdat je heel dicht op elkaar zit, en je vrij weinig beenruimte hebt.

De wedstrijd zelf was niet echt bijzonder (wat dat betreft heb ik nog niet veel meegemaakt in Engelse wedstrijden). Gelukkig scoorde Lescott zodat het toch nog een feest werd, maar er waren vrij weinig kansen van beide teams, en Everton trok zich na de rust wel erg ver terug op eigen helft. Ondanks dat maakt dat helemaal niets uit. Je komt niet naar Engeland voor mooi voetbal, maar voor de sfeer, voor de belevening, het stadion, de pubs en alles eromheen. De wedstrijd is bijzaak.

Goodison Park herinnert je aan de liefde voor Engels voetbal...

Na de wedstrijd hadden we de mogelijkheid om Engeland door te crossen van Liverpool naar Felixstowe (daar moesten we terug op de boot). Maar omdat we dat wellicht niet haalden, gingen we nog maar even de stad in. Daar hebben we nog wat pubs bezocht, gegeten en voetbal gekeken (Man United werd uitgezonden). Toen rond 22:00u zijn we weer met de metro richting auto gegaan. We moesten ongeveer 4,5 uur rijden naar Felixstowe en we twijfelden dus of we in 1 keer daarheen zouden rijden of onderweg ergens te slapen, want de ochtend boot ging pas om 10:00u. Uiteindelijk reed me vader aan 1 stuk door naar Felixstowe en stonden we al om 03:30 bij de haven. Toen hebben we maar in de auto wat geslapen, wat overigens niet aan te raden is. Terug op de boot kregen we wederom prima te eten, en hebben we behoorlijk wat uurtjes bijgeslapen.

Kortom, het was weer een prima tocht naar Engeland. Ik ben weer een mooie ervaring rijker, en erg blij dat ik Goodison Park nog heb bezocht.

IMG_3494.JPG


IMG_3495.JPG


IMG_3501.JPG


IMG_3525.JPG


IMG_3531.JPG


IMG_3563.JPG


IMG_3553.JPG


IMG_3504.JPG




 
Laatst bewerkt:

Nik

Member
Sunderland – Aston Villa (23 oktober 2010)
Daar gaan we dan, met de boot richting Newcastle. Met in totaal 8 man vertrokken we vrijdagmiddag boot richting Newcastle om zaterdagmiddag een potje voetbal te zien. Ditmaal was de keuze gevallen op Sunderland – Aston Villa. Deze reis hadden we compleet geboekt (bootreis, kaartjes, hotel, vervoer naar het hotel) voor €150 euro. Niet veel geld voor een “compleet” weekend dacht ik zo.

Na flink wat storm kwamen we zaterdagochtend met zeebenen aan in Newcastle. Eerst ingechecked in het hotel en vervolgens richting Sunderland om daar de pub in te gaan. Ik was vooral benieuwd naar de sfeer van Sunderland aangezien ik er goede verhalen over had gehoord. In de kroeg was het een matte bedoeling. Er was genoeg volk, maar ik miste een beetje gezang van de fans. Na wat pints achter de kiezen, en wat pounds in de juke-box te hebben gegooid was het tijd om richting het stadion te gaan. Helaas konden we met deze reis niet zelf de plaatsen kiezen dus werden we op de Strongbow Upper Stand gezet. Dit vond ik eigenlijk best jammer omdat ik er meer van hou om dicht op het veld te zitten, maar dat was niet anders.

Toen het stadion vol liep en de wedstrijd begon viel de sfeer me in het stadion ook best tegen. Het stadion zelf was prachtig om te zien, maar volgens mij was de harde kern op vakantie. Sunderland kwam op mij over als een familieclub waarbij ik de beleving miste die ik eerder wel had bij o.a. Everton. Dit kon natuurlijk ook komen door de plaatsen waar we zaten, maar veel songs hadden The Black Cats niet. Uiteraard werd er wel luid geapplaudisseerd bij elke terugspeelbal of lange bal van Bramble en Turner die in de tribune belandde.
Aston Villa was de betere ploeg alleen Sunderland kwam op voorsprong door een eigen doelpunt van Dunne. Daarna drong Aston Villa aan en kregen een paar opgelegde kansen maar o.a. Heskey faalde voor het doel.

Het hoogtepunt van de tweede helft kwam niet van de spelers, maar van “The pink panther” die het veld op stormde. Het was een Ier die in ons hotel bleek te zitten. Hij rende het veld op, gaf onder luid applaus de scheidsrechter een handje en kon voor 3 uur de bak in. Daarna was hij dus bij ons in het hotel waar hij de trotse medewerkers handtekeningen uitdeelde.

Nadat Sunderland de overwinning had binnen gehaald liep het stadion vrij snel leeg en zijn wij even op de tribune beneden wezen kijken. Tot mijn verbazing liepen op het veld de wisselspelers, waaronder “Bolo” Zenden. Zij deden wat sprintoefeningen met de bal. We riepen nog een paar keer naar Zenden voor de foto, en hij reageerde daar ook vrij sportief op. Helaas kwam er een hoofdsteward die de boel op slot ging doen (zo’n 15min. al na het laatste fluitsignaal) dus moesten we er vandoor.

De avond hebben we doorgebracht in Newcastle waar we van het nachtleven hebben genoten. De dames konden stuk voor stuk door als Barbie van Oh oh Cherso. Het leek wel een sport wie het kortste rokje had, en de meeste make-up. De dronken Engelse jongeren werden met bosjes te gelijk uit de tent gegooid door stewards die graag wat in het rond sloegen. Het was een apart avondje uit kan ik je zeggen.

Zondag zijn we naar het stadion van Newcastle geweest, waar we helaas niet naar binnen konden. Wel een paar foto’s geschoten maar verder niks. Uiteindelijk hebben we in een pub nog Celtic-Rangers gekeken en daarna begon de terugreis op de boot.

Een weekendje Newcastle was absoluut geslaagd, alleen was de wedstrijd ditmaal wat meer bijzaak dan hoofdzaak. De sfeer viel tegen, en dat is toch wel waar het bij mij om te doen is.

SDC11916.JPG


SDC11924.JPG


SDC11925.JPG


SDC11926.JPG


SDC11936.JPG


Pink%2Bpanther.jpg


SDC11943.JPG
 
Laatst bewerkt:

RickPSV

Active member
Veel plezier bij Man Utd! Ben van plan zelf ook een keer te gaan, lijkt me fantastische ervaring :).
 

Nik

Member
Dit weekend ga ik naar Crystal Palace-Man Utd en daarnaast hebben we twee kaarten kunnen kopen voor de play-off wedstrijd Brentford- Middlesbrough. Echter zijn we met z'n drie?n dus hopelijk kunnen we rondom het stadion nog aan een derde kaart komen ! :)
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Leuk. 2 mooie stadions midden in een woonwijk. Heb ze beide al een keer bezocht.

Ik geef je weinig kans vwb Brentford, dat zal wel stijf uitverkocht zijn, maar wie weet.
Neem wel een goede trui en jas mee naar Brentford, vond het heel koud daar.
En anders warm je je maar in 1 van de 4 pubs die op elke hoek van het stadion liggen.

Het zou wel eens het laatste duel op Griffin Park kunnen zijn, als ze promoveren spelen ze niet op Griffin Park in de PL. En vanaf zomer 2016 verhuizen ze naar een nieuw stadion.
 

JMD

Well-known member
Veel plezier bij Man Utd! Ben van plan zelf ook een keer te gaan, lijkt me fantastische ervaring :).

Is het ook.
Maar eerlijk gezegd vind ik die kleine clubjes leuker. Van die mannetjes die vergroeid zijn met hun plaats, complete re?nies die tijdens zo'n duel plaatsvinden.
De teller qua Britse duels staat inmiddels op 17 bij mij, slechts 5 ervan waren PL.
Voor de volledigheid:
Mei 2008: Leyton Orient, Crystal Palace
Oktober 2008: Carlisle United
Augustus 2010: Manchester United (PL)
Augustus 2012: Alfreton Town (Conference), Fleetwood Town, Wigan (toen nog PL), Blackpool, Blackburn
December 2014: Queens Park Rangers (PL), Fulham
Maart 2015: Brentford, West Ham United (PL)
April 2015: Oldham Athletic, Bolton Wanderers, Burnley (PL), Rochdale

To be continued... Op het programma voor komend seizoen sowieso Tottenham (aangezien die in 2017 n.a.w. naar een nieuw stadion gaan), het liefst ook Bournemouth, maar ook Watford en Charlton...
 

Joost

Well-known member
De clubs die promoveren en degraderen van en naar de League heb ik allen bezocht dus de teller blijft deze zomer op 62 van de 92 staan.
In de Conference heb ik er 11 van de 24 gezien.
 

JMD

Well-known member
De clubs die promoveren en degraderen van en naar de League heb ik allen bezocht dus de teller blijft deze zomer op 62 van de 92 staan.
In de Conference heb ik er 11 van de 24 gezien.
Wow. Dat zijn er een hoop. Hoe vaak ga jij die kant op dan?
En doe je dat dan een paar dagen, of ga jij hele vakanties die kant op?

En vlieg je dan, of met auto? Hoe doe je dat dan met Noord-Engeland?
 

Joost

Well-known member
Wow. Dat zijn er een hoop. Hoe vaak ga jij die kant op dan?
En doe je dat dan een paar dagen, of ga jij hele vakanties die kant op?

En vlieg je dan, of met auto? Hoe doe je dat dan met Noord-Engeland?
Ik bezocht dik tien jaar geleden mijn eerste wedstrijd in Engeland (Cambridge United v Wycombe Wanderers) en in de eerste jaren was de frequentie wel maandelijks. Toen ben ik ook nog eens twee zomers achtereen een hele week geweest. Dat tikt lekker aan samen. Ik woonde destijds nog met een fulltime salaris bij mijn ouders. Sinds ik samenwoon is er natuurlijk minder budget. De afgelopen drie seizoenen zijn we een weekend geweest in november en met Pasen en 2 keer een dagtrip.

In het begin zoek je heel bewust de stadions uit waar je nog niet geweest bent. Nu is dat niet meer zo belangrijk en gaat het er ook om een gezellig weekend te hebben. Toevallig heb ik dit seizoen in beide weekends drie nieuwe stadions gezien Barnsley, Walsall en Newport County in november, Luton, Derby County en WBA met pasen. Maar het seizoen daarvoor heb ik wel een weekend gehad waarbij 2 van de 3 een revisit was en die 3e een non-league wedstrijd.

Door een weekend te gaan worden de clubs in het noorden ook beter bereikbaar al mis ik nog wel Newcastle, Sunderland, Hartlepool en Middlesbrough.

Premier League 11/20
Championship 17/24
League One 17/24
League Two 18/24
 

Nik

Member
Leuk. 2 mooie stadions midden in een woonwijk. Heb ze beide al een keer bezocht.

Ik geef je weinig kans vwb Brentford, dat zal wel stijf uitverkocht zijn, maar wie weet.
Neem wel een goede trui en jas mee naar Brentford, vond het heel koud daar.
En anders warm je je maar in 1 van de 4 pubs die op elke hoek van het stadion liggen.

Het zou wel eens het laatste duel op Griffin Park kunnen zijn, als ze promoveren spelen ze niet op Griffin Park in de PL. En vanaf zomer 2016 verhuizen ze naar een nieuw stadion.
Het is me gelukt !! Ongelooflijk wat een sfeer daar gisteravond, zo had ik nog weinig meegemaakt in Engeland. Ik zal na het weekend wel wat foto's/filmpjes plaatsen hier. Vanmiddag eerst nog naar Crystal Palace. Ik ben erg benieuwd of ze kunnen tippen aan de sfeer zoals bij Brentford.
 

JMD

Well-known member
Het is me gelukt !! Ongelooflijk wat een sfeer daar gisteravond, zo had ik nog weinig meegemaakt in Engeland. Ik zal na het weekend wel wat foto's/filmpjes plaatsen hier. Vanmiddag eerst nog naar Crystal Palace. Ik ben erg benieuwd of ze kunnen tippen aan de sfeer zoals bij Brentford.

Mooi dat het je gelukt is!

Crystal Palace kan ook flink zijn qua sfeer, en Palace - United heeft natuurlijk ook een historie (Cantona...).
Vergeet ook niet te genieten van de cheerleaders... ;)
 

Nik

Member
Brentford-Middlesbrough (8 mei 2015) & Crystal Palace- Manchester United (9 mei 2015)

Het was alweer twee seizoenen geleden dat ik in Engeland was voor een voetbalwedstrijd, dus het werd hoog tijd om weer is een weekendje te boeken. Allereerst was het idee om naar Arsenal-Swansea te gaan, echter werd deze wedstrijd verplaatst naar maandagavond, waardoor we onze plannen moesten wijzigen. Uiteindelijk hebben we kaarten kunnen bemachtigen voor Crystal Palace- Manchester United.
Een week voor vertrek werd bekend dat Brentford mocht uitkomen in de play-offs, en ook nog dat ze op vrijdagavond de eerste wedstrijd op Griffin Park zouden spelen. Via via was het ons gelukt om aan twee kaarten te komen. Kleine bijkomstigheid is dat we met z'n drie?n waren.

Vrijdagochtend na aankomst in het hotel zijn we wat stadions op gaan zoeken, in de hoop wat leuke foto's te kunnen maken. We begonnen met Upton Park, vooral vanwege het feit dat West Ham binnenkort afscheid neemt van dit stadion. Helaas was het alleen toegankelijk met een Stadium Tour die al eerder op de dag was geweest. Het enige wat we door een kier van een deur konden zien was een stukje gras en cornervlag, helaas.

IMG_4577.JPG


IMG_4576.JPG

Upton Park vanachter een hek

Vervolgens zijn we richting Brisbaine Road (tegenwoordig het Matchroom Stadium, vernoemd naar het bedrijf van de eigenaar, lees ik zojuist). "The O's" zijn dit seizoen gedegradeerd uit de League One. Gelukkig voor ons was in het stadion een schoolvoetbaltoernooi aan de gang waardoor we op de tribunes konden en wat foto's konden schieten van dit authentieke stadion. Het mooiste vond ik de appartementen in de hoeken van het stadion. Die mensen hebben om de week gewoon zo'n 9000 mensen in de tuin op visite.

IMG_4586.JPG


IMG_4587.JPG


IMG-20150509-WA0020.jpg


IMG-20150509-WA0021.jpg


IMG_4589.JPG

De appartementen staan letterlijk in het stadion

Het was tijd om naar Brentford te gaan. Vol goede moed wandelden we vanaf de metro richting de pubs om Griffin Park heen, in de hoop dat we een derde ticket zouden bemachtigen. Binnen enkele minuten hadden we beet, en konden we met een gerust hart wat pints naar binnen gieten bij ''The Princess Royal". Na een paar halve liters vetrok ik richting de Braemar road Stand, en mijn twee maten zaten aan de overkant op de New road stand. Eenmaal binnen in het stadion bleek dat ons derde kaartje alles behalve een miskoop was. Ik zat op de eerste rij aan de lange zijde, en kon het gras (en de spelers) ruiken. De sfeer was werkelijk waar fantastisch. Vanaf het eerste moment voelde ik me als een kind in een snoepwinkel. De mensen, het stadion, het veld, de wedstrijd, alles klopte. Ik heb echt 90 minuten lang genoten! Het mooie vond ik ook (in mijn beleving) dat het spel achter elkaar door bleef gaan. Het tempo en de zuivere speeltijd lagen vele malen hoger dan een gemiddelde Eredivisie wedstrijd. Helaas won Middlesbrough in de blessuretijd met 1-2, waardoor het eindigde in een anti-climax voor 'The Bees'. Voor mij kon het de pret niet zo drukken, ik was vooral erg blij dat ik heb mogen meemaken hoe het stadion los ging bij de 1-1. Van te voren wist ik weinig over Brentford, en had ik weinig verwachtingen. Misschien dat ik het juist daardoor zo mooi vond.

IMG-20150509-WA0040.jpg


IMG-20150509-WA0044.jpg

Uitzicht op de staantribune, waar de fanatiek(st)e Bees stonden

IMG-20150509-WA0047.jpg


IMG-20150509-WA0071.jpg

Na de wedstrijd wilde Brentford manager Mark Warburton graag nog even met ons op de foto...

____________

Nadat we de volgende ochtend ontwaakte na een heerlijk potje play-off voetbal, stond zaterdagmiddag Crystal Palace- Manchester United op het programma. Voordat we daarheen gingen, hebben we een bezoekje gebracht aan Craven Cottage. Na een prachtige wandeling van zo'n 2 kilometer door het park langs de Themes stonden we ook hier voor een dichte deur. Onverrichter zake liepen we terug naar de metro, om daar vervolgens aan de reis naar Selhurst Park te beginnen. Van te voren nog even snel een paar pints gehaald in een pub waar zowel Crystal Palace als United fans stonden.
Het stadion vond ik erg mooi, de fans een stuk minder. Van te voren hadden we veel gehoord over de zogenaamde "Fanatics/ultras'' van Palace. Dit waren er zaterdag zo'n 100 man die met vlaggen zwaaide, trommelde en iemand die met zijn rug naar het veld de ''Ultras'' instrueerde wat ze moesten zingen. Voor mij deed dit niet Engels aan. Wij zaten op de Arthur Wait stand, vlak naast de uitsupporters van United. Zij maakten een hoop goed door gewoon te zingen en te klappen, zoals het hoort in mijn beleving.

De wedstrijd viel ook wat tegen. Palace leek niet beter te kunnen, en United (zonder van Persie) legde ook geen oogstrelende wedstrijd op de mat. United won met 1-2 waardoor The Mancunians tevreden naar huis gingen , en The Eagles inclusief ''Ultras'' in stilte het stadion verlieten.

IMG-20150509-WA0154.jpg


IMG-20150509-WA0151.jpg

Rechts het uitvak van United

IMG-20150509-WA0152.jpg


IMG-20150509-WA0144.jpg

Links van het goal stonden de "Ultras" van Palace

Al met al was het een heerlijk voetbalweekend met als hoogtepunt voor mij Brentford-Middlesbrough. Palace was leuk om mee te maken, en zeker een gaaf stadion maar ik zou niet nog eens terug hoeven naar Selhurst Park.
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Ik kan je zeggen dat tijdens wedstrijden behoorlijk wat bewoners op het balkon de wedstrijd volgen. Heb het vermoeden dat het fans van Leyton Orient zijn die in deze flats wonen. Je ziet ook wel eens clubvlaggen hangen aan de balkons.
 
Bovenaan