Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member
Vd Breggen bevestigd dus dat ze inderdaad niet wisten dat er nog eentje weg was nadat ze de Poolse en Israëlische terug pakten.
Echt ongelooflijk. De hele dag rijden er 3 voorop, dan tel je toch? Kijk zijn er nou 10 weg dan kan ik me voorstellen dat je er eentje mist, maar met 3???
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Echt ongelooflijk. De hele dag rijden er 3 voorop, dan tel je toch? Kijk zijn er nou 10 weg dan kan ik me voorstellen dat je er eentje mist, maar met 3???
Volgens mij waren er zes of zeven weg, maar de meesten waren al eerder teruggepakt.
 

erka

Well-known member
"Met de kennis die ze hadden, hadden ze het goed uitgerekend"
Het lijkt Hugo wel....

Nou ja, genoeg. Next!
 
D

Deleted member 2709

Guest
Volgens mij waren er zes of zeven weg, maar de meesten waren al eerder teruggepakt.
De kopgroep bestond oorspronkelijk uit vijf rensters, ook nog een Zuid Afrikaanse en Namibische

edit. en nog een Ethiopische en Eritreese (zeg je dat zo?) in de chasse patate.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij waren er zes of zeven weg, maar de meesten waren al eerder teruggepakt.
Oke, dat kan, niet gezien. Maar vanaf 100km te gaan (toen ik voor het eerst keek) waren er 3 weg... Dan heb je dus tijd zat om je te laten informeren hoeveel er weg zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oke, dat kan, niet gezien. Maar vanaf 100km te gaan (toen ik voor het eerst keek) waren er 3 weg... Dan heb je dus tijd zat om je te laten informeren hoeveel er weg zijn.
Eens. Ze wisten dus niet precies hoeveel er weg waren. Ze hebben ze 11 minuten laten rijden op een koers van 137km zonder grote cols. En ze weten niet precies wie Kiesenhofer is. Je kunt wel de beste zijn, maar dan nog moet je jezelf wel in de positie brengen om te winnen. Amateuristisch gedaan, wat denk ik met name de begeleiding aan te rekenen valt.
 

JMD

Well-known member
Eens. Ze wisten dus niet precies hoeveel er weg waren. Ze hebben ze 11 minuten laten rijden op een koers van 137km zonder grote cols. En ze weten niet precies wie Kiesenhofer is. Je kunt wel de beste zijn, maar dan nog moet je jezelf wel in de positie brengen om te winnen. Amateuristisch gedaan, wat denk ik met name de begeleiding aan te rekenen valt.
Ook tegenstrijdige berichten van de dames. De ene dame zegt dat ze Kiesenhofer niet kenden, de andere dat Kiesenhofer 'in het rechterrijtje' zat (ze hadden hun tegenstandsters ingedeeld in 'mogen niet wegrijden' en 'mogen wel wegrijden' begreep ik)
 

Joost

Well-known member
Oke, dat kan, niet gezien. Maar vanaf 100km te gaan (toen ik voor het eerst keek) waren er 3 weg... Dan heb je dus tijd zat om je te laten informeren hoeveel er weg zijn.
Vanuit alle kanten wordt gezegd dat er geen communicatie was. Een van de Britse rensters heeft zelfs van Vleuten gefeliciteerd.

Dit was echt een enorme blunder van de organisatie.
 

JMD

Well-known member
Vanuit alle kanten wordt gezegd dat er geen communicatie was. Een van de Britse rensters heeft zelfs van Vleuten gefeliciteerd.

Dit was echt een enorme blunder van de organisatie.
Ik hoor op de radio dat de coach van NL (die dus in de auto zat) het wel wist...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gunnewijk geeft aan dat er geen communicatie mogelijk was met de rensters vanaf de auto en dat het vanaf de zijkant ook niet lukte.
Dat is echt onzin.

Vleuten-communicatie.png
 

JMD

Well-known member
Ja, en laten we niet vergeten dat dit tot 20 jaar terug gewoon doodnormaal was in elke koers, zelfs met >200 man, dat ploegleiders vanuit de auto moesten informeren... Zonder oortjes kan je ook info krijgen, maar men lijkt dat verleerd te vragen.
 

JMD

Well-known member
Gunnewijk geeft aan dat er geen communicatie mogelijk was met de rensters vanaf de auto en dat het vanaf de zijkant ook niet lukte.
Bij een Tourrit had je gelijk gehad, maar een km of 20 voor de finish reden ze al over start/finish. Op een circuit. Daar lukt het F1-teams om aan rijders met >300 km/u info te geven via borden, maar op diezelfde plek kan niet aan wielrensters doorgegeven worden hoe het er voor staat. Zoiets als: Annemiek er zitten er nog 3 voor je ofzo?
 

Mommiej

Well-known member
met nog 1 subdivisie te gaan staat NL als team al 9e bij turnen (op maar 0.7 achter Canada), dus geen teamfinale

en als ik goed reken op geschoonde lijst staan Wevers 18e en Thorsdottir 19e voor meerkampfinale. met nog 1 subdivisie te gaan dus als er daarvan dus 7 beter scoren dan Wevers met max 2 per land gaat er dus ook streep door meerkampfinale
 

Joost

Well-known member
Bij een Tourrit had je gelijk gehad, maar een km of 20 voor de finish reden ze al over start/finish. Op een circuit. Daar lukt het F1-teams om aan rijders met >300 km/u info te geven via borden, maar op diezelfde plek kan niet aan wielrensters doorgegeven worden hoe het er voor staat. Zoiets als: Annemiek er zitten er nog 3 voor je ofzo?
Er zijn zoveel rensters en landen die dit zeggen. Waarom zouden we er dan aan twijfelen?
 
Bovenaan