KNVB Beker 2025-2026

JMD

Well-known member
Heb het idee dat jij me drukker om mij maakt dan ik om die hele loting...

JMD

Well-known member
Doordat Vitesse wegvalt is het aantal ploegen dat deelneemt ook gewijzigd
Komend seizoen doen de volgende ploegen mee aan de beker:
24 uit de districtsbekers
36 uit de 3e divisies
16 uit de 2e divisie (periodekampioenen + kampioen (naw het volgende rijtje: Quick Boys, Katwijk, AFC, Rijnsburgse Boys) direct naar 1e ronde)
15 uit de 1e divisie
18 uit de eredivisie (Europese ploegen (Ajax, PSV, Feyenoord, FC Utrecht, Go Ahead Eagles plus winnaar PO) direct naar 2e ronde)

Dan zal het dus ongetwijfeld nu als volgt gaan
Wie stromen wanneer in?
1e voorronde: 24 districtsbeker + 36 uit 3e divisie
2e voorronde: 30 uit 1e voorronde + 12 uit 2e divisie
1e ronde: 21 uit 2e voorronde + 4 (per)kamp 2e div. + 15 1e div + 12 ere
2e ronde: 26 uit 1e ronde + 6 geplaatste ploegen => 16 winnaar naar 1/8 finales
1/8 finales: 8 duels
enz.

Er hoeft dan geen 2e divisieclub meer 1e voorronde te spelen (was oorspronkelijk 4 clubs)

Joost

Well-known member
Jammer dat de Limburgse 2e en 3e klassers die zich hebben geplaatst alweer uit mogen spelen.

Dat begint wel echt op te vallen 🤔

• Haha
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik mag hopen dat de KNVB eens óf kleinere balletjes óf een grotere kom gaat kopen voor deze grote lotingen. Er kon niet eens fatsoenlijk gehusseld worden...

De KNVB-man zei dat in de 2e voorronde 32 winnaars van Q1 en de 8 overige 2edivisionisten zitten, dus er gaan er 20 naar de 1e ronde.
Daar komen er 12 eredivisie, 15 KKD, 4 2e div en 20 winnaars Q2. Dat zijn dan 51 ploegen waarvan er 26 door kunnen naar de 2e ronde (dan de 6 Europese ploegen erbij), dus dan zal er 1 vrijgeloot worden. We zullen tzt zien of ze dat uit de eredivisieploegen doen (zoals nu in Q1 ook doen met de hoogste divisie) of gewoon uit de 51 overgebleven ploegen.

Forza AZ

Well-known member
Nee toch vier tweede divisieclubs. Ben benieuwd hoe ze dat dan later doen…
Waarschijnlijk wordt er in de 1e ronde een club vrijgeloot omdat Vitesse is weggevallen nadat de reglementen zijn opgesteld. Voor volgend seizoen kunnen ze dan nieuwe reglementen opstellen waarbij er niet een club vrijgeloot hoeft te worden in de 1e ronde.

• Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan