Hoofdklasse B zaterdag 2019/20

de waan

Well-known member
Zaterdag waren ze twee minuten verwijderd van de zege. Maar toch leuk dat de twee clubs die al negen keer op rij hadden verloren netjes gelijkspelen tegen elkaar.

Het is een rommeltje bij Putten heb ik het idee. Heel groot spelersverloop na dit seizoen, meestal niet echt ideaal voor de motivatie.
 

Unregistere

Well-known member
Het is een rommeltje bij Putten heb ik het idee. Heel groot spelersverloop na dit seizoen, meestal niet echt ideaal voor de motivatie.

Lijkt mij ook niet. Een enorm contrast met de eerste maanden. Cesco zal iets moeten verzinnen, anders loopt het niet goed af.
 

Unregistere

Well-known member
Bij de verschillende redenen zegt de club zelf niets over de resultaten.

Er waren verschillende redenen dat de club tot het besluit kwam om de stap naar de zondag te maken. “De KNVB kan ons allereerst geen zekerheid bieden dat aankomend seizoen zondagteams wederom onderdeel kunnen worden van de hoofdklasse op de zaterdag”, legt Marco Daman, technisch manager van Purmersteijn, de hoofdreden van de beslissing uit. “Dat betekent dat wij bij het aantrekken of behouden van de spelers geen zekerheid kunnen bieden. Spelers willen echter wél horen of ze op zaterdag of zondag gaan spelen.”

Daarnaast waren er nog andere zaken die een rol speelden. “Wij zijn in de zaterdaghoofdklasse gaan voetballen, maar het brengt de club niet meer bezoekers. Ook moeten de vrijwilligers wat langer bij de club staan, wat ook weer zijn effecten heeft. Daarnaast komt er een Onder 23-competitie aan. Deze wordt momenteel heel serieus genomen binnen de KNVB, omdat de tweede elftallen onder druk komen te staan. Dus die competitie wordt doorgetrokken voor spelers die uit de jeugd komen. Deze competitie gaan we ook op zaterdag voetballen, dus dan wordt het behoorlijk druk op deze dag.”
 

Joost

Well-known member
Opvallende quote uit het stukje;

“Wij zijn in de zaterdaghoofdklasse gaan voetballen, maar het brengt de club niet meer bezoekers.

En ik maar denken dat al die voetballers op zaterdag aan de slag gaan en clubs vanwege de fantastische ambiance op de zaterdagmiddag.
 

Unregistere

Well-known member
Alle ploegen blijven dus behouden voor de mooiste hoofdklasse! :duim:

Cesco was met SDC Putten dus opnieuw op zijn best in de derde periode.

Zal Purmersteijn nu wel deze afdeling verlaten en bijvoorbeeld naar zondag A gaan? Zodat die competitie met 15 clubs start en deze competitie ook? Dat is de voornaamste vraag, vermoed ik.
 

de waan

Well-known member
Alle ploegen blijven dus behouden voor de mooiste hoofdklasse! :duim:

Cesco was met SDC Putten dus opnieuw op zijn best in de derde periode.

Zal Purmersteijn nu wel deze afdeling verlaten en bijvoorbeeld naar zondag A gaan? Zodat die competitie met 15 clubs start en deze competitie ook? Dat is de voornaamste vraag, vermoed ik.

Het zal niet anders zijn dan anders. Purmersteijn heeft het recht weer naar de zondag te gaan en dus moet de KNVB dan op zoek naar een andere vrijwilliger. Biedt misschien een opening voor Quick'20 of MSC om toch hoofdklasser te blijven?
 

Unregistere

Well-known member
Dat is ook een optie uiteraard, een ruil. Ik rekende er al op dat MSC en Quick '20 ergens onderin zouden starten, maar dit is best een interessante oplossing. Als die clubs dat zelf zien zitten uiteraard.
 

Unregistere

Well-known member
Of ze laten de competitie eenmalig met een ander aantal clubs starten. Dat sluit ik ook niet uit. Want als je clubs wel laat promoveren, trekken heel veel andere koplopers ook aan de bel.
 

Arjen

Member
Dan zullen die gaten in de zondaghoofdklasse wel moeten worden opgevuld en dan lijken mij vanuit Noord Sneek en WVV de belangrijkste kandidaten.

En om precies dié voorkeuren uit te sluiten zal dit, denk ik, niet gebeuren. Ik ga ervan uit dat er oneven competities gespeeld gaan worden.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, mooi is dat altijd, van die trainers die ook jaren later nog wel komen kijken. Moet het wel uitkomen natuurlijk, dat ze geen andere club hebben die op dezelfde dag speelt.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ben het wel eens niet met SanMark. eens, maar deze keer ben ik het wel met hem eens. Al die obligate ultra saaie voorwoordjes, dan is dit wel een prachtige uitzondering. Gewoon vol op de smoel.
 

Unregistere

Well-known member
Jammer alleen dat het in het verkeerde topic staat. Was het dus tóch handig geweest als een mod de topics voor dit seizoen sticky had gemaakt. ;)
 

Abubakari

Well-known member
Jammer alleen dat het in het verkeerde topic staat. Was het dus tóch handig geweest als een mod de topics voor dit seizoen sticky had gemaakt. ;)
Geen vbookies, geen mod powers meer, dus dan krijg je dit. De rest van de crew bestaat uit uberluie cola drinkende of over Cambuur mopperende fean fans en Feyenoorders en de tijd dat Feyenoorders harde werkers waren ligt ook achter ons. Het hele weekend met de luie reet op de bank liggen voetbal kijken of Chinezenkezen, dat is al wat dat schorem tegenwoordig nog doet.
 
Bovenaan