Hoofdklasse A zaterdag 2017-2018

Forza AZ

Well-known member
Ter Leede - Swift 5-1 bij rust....

Als alles zo blijft zoals het nu staat is AFC - Rijnvogels van woensdag a.s. niet meer van belang en weet AFC al zeker dat het nacompetitie speelt.

Je hebt nu wel de vreemde situatie dat het voor AFC beter is om niet te winnen, zodat ze 14e blijven en pas in de 2e ronde van de nacompetitie beginnen. Winnen ze wel, dan worden ze 13e en moeten ze al in de 1e ronde van de nacompetitie starten.
 

Batigoal

Well-known member
Arme Bati, RVVH gedegradeerd. Pijnlijk afscheid voor trainer Franken zo.

Ja zeer jammer, maar dit zag je al een poos aankomen. Er was weinig te genieten dit seizoen.

Spijtig vertrek voor Franken natuurlijk, maar goed hij heeft de afgelopen jaren zoveel betekent voor RVVH, zowel als speler als trainer. De opmars tot in Topklasse mag voor een groot deel ook op zijn conto worden geschreven, ook gezien het aantal spelers dat via zijn netwerk naar RVVH kwam. Toch wel een afscheid van een tijdperk nu.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, ze gaan helemaal opnieuw beginnen met bouwen, vermoed ik. Opvallend genoeg heeft 'Mister RVVH' Robert Kooiman nog altijd geen gesprek gehad met de technische leiding. Zou voor hem ook een rotafscheid zijn als het hierbij blijft.

Tevens ben ik benieuwd of sommige spelers nu alsnog vertrekken bij RVVH of uiteindelijk niet gaan komen.

Rijsoord gaat in elk geval in de herkansing. Ben ook wel nieuwsgierig of die het nog zullen redden, de vorm is niet meer zo goed als voor de winterstop.
 

Unregistere

Well-known member
Je hebt nu wel de vreemde situatie dat het voor AFC beter is om niet te winnen, zodat ze 14e blijven en pas in de 2e ronde van de nacompetitie beginnen. Winnen ze wel, dan worden ze 13e en moeten ze al in de 1e ronde van de nacompetitie starten.

Dit is trouwens nog wel 'een dingetje' geworden. Schijnt dat de spelers van Rijsoord onderling al hadden afgesproken het bij 2-2 te houden, maar dat de invallers niet op de hoogte waren. Waarna een invaller in blessuretijd de 3-2 maakte... Ze zijn bij Rijsoord trouwens wel boos op de KNVB. Men had alle begrip voor uitstel voor AFC, maar achteraf vonden ze het toch wel gek dat de zondagtak van AFC wel gewoon voetbalde.
 

Forza AZ

Well-known member
Rijsoord heeft toch z'n zin, want AFC won de inhaalwedstrijd met 3-0.

AFC begint dus in de 1e ronde uit tegen DETO. Rijsoord in de 2e ronde uit tegen Flevo Boys.
 

Unregistere

Well-known member
Wow, dat vind ik best apart eigenlijk. Waarom zou AFC dat dan gedaan hebben? Theoretisch wordt de kans op degradatie hierdoor immers groter.
 

de waan

Well-known member
Ik kan me voorstellen dat ze niet de verdenking van manipulatie op zich willen hebben, juist ook vanwege de reden van het uitstel.

Maar goed, dat is ook maar een gedachte.
 

Forza AZ

Well-known member
Ja, dat kan. Is een mooie gedachte ook. Maar of dat het echt is? VoZ suggereert dat ze liever niet tegen Flevo Boys zouden spelen.

Nu wel een extra wedstrijd, maar uit tegen DETO en daarna uit tegen VV Groningen of WNC is inderdaad misschien minder lastig. En dan volgt in de 3e ronde een thuiswedstrijd.

Als ze tegen Flevo Boys uit hadden gewonnen, zouden ze ook in de 3e ronde weer uit spelen tegen Brielle of ARC.


Wat wel raar is, is dat ?berhaupt de nummer 14 later kan beginnen dan de nummer 13. Waarom hebben ze niet alleen geloot tussen de nummers 13 en hoogste periodekampioen uit 1e klasse voor de 5 directe plaatsen in de 2e ronde?
 

Unregistere

Well-known member
Onverwachte crisis bij Smitshoek. Gisteravond was er een bijzondere algemene ledenvergadering, waarbij het de bedoeling was dat de leden zouden instemmen met de komst van kunstgras op het hoofdveld. Volgens het bestuur een noodzakelijke maatregel. Dat plan werd echter weggestemd, waarna het voltallige bestuur besloot op te stappen.
 
Bovenaan