Hoe wordt PSV in 2020 wel kampioen? En winnen we de CL!

Oranjefan

New member
Dit topic is om de zomermaanden door te komen. Zodra de bal rolt in de eerste CL-kwalificatiewedstrijd dient dit topic op slot te gaan en gaan we ons bezighouden met de actualiteit.

We kijken naar welke kwaliteiten al aanwezig zijn in de selectie en welke kwaliteiten er nog toegevoegd zouden moeten worden aan ons team.
Hoe we PSV graag zien voetballen, welke versterkingen er mogelijk zijn qua positionele en personele invulling van het elftal.

Met andere woorden: wat is er nodig om komend seizoen weer kampioen te worden?
 

Oranjefan

New member
Een aantal stellingen:
Waarom zouden we niet met 2 centrale spitsen spelen? Met De Jong en Lammers.

Moet er meer voetballend vermogen komen op het middenveld? Wat kan Ryan Thomas daaraan toevoegen?

Moeten we Guti nu al afschrijven? Of zou die meer tot zijn recht komen op een meer op balbezit spelend middenveld?

Hebben we nog echte talenten die zeer binnenkort de stap kunnen maken naar het echte PSV?
 

Mario

Well-known member
Met Robben pakken we de triple. Ik hoop wel dat de KNVB wat speelronden zal gaan verzetten, dat is goed voor het Nederlandse voetbal.
 

JMD

Well-known member
Ze zijn al begonnen met de Johan Cruijff schaal.

Inderdaad. Maar die verschuiving wordt elk jaar gebracht als groot nieuws, terwijl dat de laatste jaren steeds het geval is geweest. Volgens mij kunnen ze voortaan gewoon die JCS beter standaard plannen op die zaterdag.
 

Pascallovic

Well-known member
Een aantal stellingen:
Waarom zouden we niet met 2 centrale spitsen spelen? Met De Jong en Lammers.
Omdat PSV op dit moment met Lozano en Bergwijn uitstekende buitenspelers in de selectie heeft zitten die je niet zomaar op de bank of op het middenveld zet. De huidige samenstelling van de selectie is gewoon niet gericht op 4-4-2. Ik denk dat De Jong en Lammers het prima kunnen samen, maar dan moet je wel je selectie aanpassen.

Moet er meer voetballend vermogen komen op het middenveld? Wat kan Ryan Thomas daaraan toevoegen?

Moeten we Guti nu al afschrijven? Of zou die meer tot zijn recht komen op een meer op balbezit spelend middenveld?
Ryan Thomas kan niks toevoegen, want dat is gewoon een aardige Eredivisie speler. Niet minder en niet meer. Onbegrijpelijk dat PSV hem uberhaubt heeft aangetrokken. Zou die echt meer zoveel meer toevoegen dan Ramselaar die ze ook nog hebben lopen zou kunnen? Net als Sainsbury verwacht ik helemaal niks van Thomas als ie terug is na zijn blessure. Meer voetballend vermogen is natuurlijk wel nodig en Guti zou dat moeten kunnen brengen wat mij betreft. Alleen moet je hem wel de ruimte geven om zich erin te knokken. Pas op het eind van de competitie kwam ie weer in beeld. Nu heeft ie een jaar mogen wennen en hoort ie er te staan.

Hebben we nog echte talenten die zeer binnenkort de stap kunnen maken naar het echte PSV?
Ik verwacht op dit moment geen doorstroming. Het is juist dat spelers die afgelopen seizoen de overstap hebben gemaakt Gakpo, Ihattaren, Sadilek en Malen zich nog hoger in de hierarchie gaan knokken.

Ben overigens benieuwd wat PSV achterin gaat doen. Schwaab is weg, Viergever is degelijk maar geen geweldenaar en daarachter zit niet veel. Obispo breekt al 2 jaar niet door en Luckassen is gewoon een miskoop.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zou mooi met Lozano, Malen en Bergwijn gaan spelen. Malen kan prima de opvolger worden van Luuk de Jong. Dan moet je alleen wel normaal gaan voetballen en dus stoppen met de lange bal.

Malen kan net als Depay een prima centrumspits worden.
 

JMD

Well-known member
Lammers is niet goed genoeg voor PSV.

Dat denk ik ook ja. Heb hem in zijn laatste PSV-seizoen een paar keer gezien en indrukwekkend was het niet. Veel te zelfzuchtig ook.

Een goede spits voor een subtopper lijkt mij.
 

Mario

Well-known member
Ik zou mooi met Lozano, Malen en Bergwijn gaan spelen. Malen kan prima de opvolger worden van Luuk de Jong. Dan moet je alleen wel normaal gaan voetballen en dus stoppen met de lange bal.

Malen kan net als Depay een prima centrumspits worden.

Alleen zullen Lozano en Bergwijn komend seizoen waarschijnlijk niet meer bij PSV in dienst zijn. Dus dan moet je dat waarschijnlijk gaan doen met Berghuis en wellicht serieus toch Robben?
 

Batigoal

Well-known member
Lozano en/of Bergwijn gaan weg, daar kun je wel vanuit gaan.

Aanvallend is in principe genoeg talent om niet in paniek te raken als er mensen vertrekken. Is een vertrek van De Jong re?el? En dan heb je Romero nog die toch ook wel iets moet kunnen.

Centraal achterin zal PSV wel 2 spelers nodig hebben en daarnaast is er bijna geen backup voor als er iets met Dumfries of Angeli?o gebeurt. Met Obispo houdt denk ik niemand meer rekening.

Wat is er trouwens gebeurt met Mauro Junior? Werd in het begin van het seizoen met veel tromgeroffel ge?ntroduceerd, maar heeft de laatste maanden geen minuut gespeeld.
 

JFK

Well-known member
Romero wordt verhuurd. Waarschijnlijk gaat hij een jaartje terug naar zijn oude club.
 

Oranjefan

New member
Dat denk ik ook ja. Heb hem in zijn laatste PSV-seizoen een paar keer gezien en indrukwekkend was het niet. Veel te zelfzuchtig ook.

Een goede spits voor een subtopper lijkt mij.

Toen PSV Ruud van Nistelrooy kocht dacht ik echt wat moeten we daar nu mee. Die kon nog minder dan Lammers.
Wat ik heb gezien van Lammers is een goede techniek, doelgerichtheid en veel te ontwikkelen als aanspeelpunt.

Als je ziet hoe Lammers zijn doelpunten maakt, 90% is met binnenkant voet in de verre hoek.
 
Bovenaan