Financiële situatie clubs

Joost

Well-known member

Voetbalprimeur, de site die halve zinnen aan elkaar plakt om zo tot een half verhaal te komen.
Uitgebreider en beter stuk hier: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190521_00106678/deal-tussen-roda-en-rus-onzeker-paniek-neemt-toe

Maar het is wel serieus mis op dit moment. Iets dat je zag aankomen maar toch nog vrij onverwacht komt. Het is natuurlijk al jaren een organisatorische puinhoop bij de club. Diverse mensen hebben het wel geprobeerd maar we missen gewoon een sterke man aan het roer. Door het gebrek aan visie en langetermijnbeleid loopt ondertussen iedereen weg bij de club, zowel sponsors als supporters. Zo is er ondertussen niemand meer over die het gat wil dichten.

Ik vrees echt dat we in augustus niet aan de competitie gaan beginnen. Het heeft ook alle kenmerken van eerder failliet gegane clubs, uiteindelijk is het geen grote schuld die een club fataal wordt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Als ik de cijfers goed begrijp hadden wij dus een verlies van bijna 38 miljoen? Dat lijkt me wel erg veel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ik de cijfers goed begrijp hadden wij dus een verlies van bijna 38 miljoen? Dat lijkt me wel erg veel.

Wel in lijn met de jaarrekening. 13 miljoen verlies operarioneel plus 25 miljoen afschrijving vergoedingensommen. 2016-2017 8 miljoen operationele winst en afschrijving 18 miljoen is 10 miljoen verlies volgens deze methode. 1,7 miljoen winst in 2017-2018 en 67 miljoen winst in 2016-2017. Geen reden tot zorgen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ah ok, was idd inclusief afschrijvingen. Mooi, kan ik weer rustig slapen want ik wilde al een crowdfunding opzetten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ah ok, was idd inclusief afschrijvingen. Mooi, kan ik weer rustig slapen want ik wilde al een crowdfunding opzetten.

Best bizarre bedragen gaan er in Ajax om als ik de jaarrekening zo lees. Van Feyenoord weet ik wel wat er ongeveer instaat, ik ben benieuwd hoe PSV zich kan meten met Ajax. Zal inmiddels ook wel een behoorlijk gat zijn.

Kunnen we nog steeds PSV opkopen ?

Zeker. Een beetje zonde om Bergwijn te kopen als je ook de hele club kan kopen.
 

de waan

Well-known member
Het schijnt dat bij de echte topclubs van Europa nog veel meer geld omgaat. Dat gat kan Nederland echt nooit meer dichten.

Ik weet overigens niet of dat echt zo is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het schijnt dat bij de echte topclubs van Europa nog veel meer geld omgaat. Dat gat kan Nederland echt nooit meer dichten.

Ik weet overigens niet of dat echt zo is.

Ik begreep onlangscdat de TV gelden in bijvoorbeeld de Premier Leage hoger zijn dan bijv in Nederland dus dat zou het verschil mede kunnen verklaren.
 
Bovenaan