Financiële situatie clubs

De Groene Scout

Well-known member
Vandaag heeft de KNVB de clubs weer in 3 categorie?n ingedeeld voor wat betreft de al dan niet gezonde financi?le situatie. In vergelijking tot de vorige keer horen NAC en De Graafschap niet meer tot de zorgenkindjes. Hulde Zwammy en Achterhoeker!!!
Opvallend is dat PEC Zwolle nog altijd tot categorie 1 behoort.

Dit is de nieuwe indeling:

Categorie 3: Ajax, Almere City FC, SC Cambuur Leeuwarden, Go Ahead Eagles, Feyenoord, FC Groningen, sc Heerenveen, Heracles Almelo, FC Oss en PSV.

Categorie 2: ADO Den Haag, AZ, FC Eindhoven, FC Emmen, Excelsior, De Graafschap, Helmond Sport, MVV, NAC Breda, Sparta Rotterdam, FC Utrecht, Vitesse, FC Volendam en Willem II.

Categorie 1: FC Den Bosch, FC Dordrecht, Fortuna Sittard, NEC, RKC Waalwijk, Roda JC, Telstar, FC Twente, VVV-Venlo en PEC Zwolle.

.
 

zwammy

Well-known member
Was al bekend, dank je wel. Bij degradatie flikkert alles weer helemaal in elkaar maar voor nu is het joepie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hoe kan FC Zwolle er overigens zo beroerd voor staan. Veel succes gehad, daardoor misschien ook wel wat extra inkomsten, maar toch categorie 1. Vreemd.
 

Mug

Member
Alle successen hebben meer gekost dan het opgeleverd heeft. Maar het komt wel goed daar in Zwolle . Goede voorzitter dhr Visser.
 

Mommiej

Well-known member
Zwolle verwacht over een jaar of 1,5 uit categorie 1 te zijn. Het had sneller gekund als bekerfinale gewonnen was, maar ja. Zo lang ik me kan herinneren heeft Zwolle uberhaupt nog nooit een positief eigen vermogen gehad. De afgelopen paar jaar is ook niet alles goed gegaan rond sponsoren en dergelijke.
 
G

Gast

Guest
de online gokmarkt is vanaf dit jaar legaal in NL Een aantal jaren geleden stond er een uitgebreid artikel in de VI dat dit een behoorlijke financiele boost voor veel clubs kan zijn. (Door extra sponsoren zoals BWIN)

iemand die hier inmiddels meer van weet?
 

de waan

Well-known member
Geen idee, maar ik geloof niet dat Nederlanders nou zulke gokkers zijn. Ik zou daar dus maar niet al te veel effect van verwachten.
 

Methone

New member
de online gokmarkt is vanaf dit jaar legaal in NL Een aantal jaren geleden stond er een uitgebreid artikel in de VI dat dit een behoorlijke financiele boost voor veel clubs kan zijn. (Door extra sponsoren zoals BWIN)

iemand die hier inmiddels meer van weet?

Volgen mij is het nog niet legaal, toevallig vandaag een artikeltje over onlinegokken.

Volgens VI zijn er nu al honderdduizenden Nederlanders actief op websites van bijvoorbeeld Unibet en Bwin, maar kunnen clubs niet mee profiteren omdat het gokken nog illegaal is.

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...kmakers-wij-vinden-het-niet-verantwoord-.html
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit topic lijkt mij het meest geschikt. Als iemand een alternatief weet, hoor ik het graag.

Ik wil het graag even hebben over een suggestie van Van Geel voor het feit dat de kleinere clubs het steeds vaker af moeten leggen tegen de grote, kapitaalkrachtige clubs. Onderstaande quote is te lezen in Elf Voetbal:

Bij de UEFA vragen om verscherping van Financial Fair Play? "Daar ben ik sceptisch over. Hoe hoog was de boete die Paris Saint-Germain en Manchester City laatst kregen? 65 miljoen euro? Die tikken ze dan lachend af", verzucht Van Geel. "Ik zie meer in het invoeren van een maximumaantal selectiespelers. Stel een club als Chelsea mag nog een selectie van 25 spelers hebben, dan komen de categorie B-spelers weer op de markt, of worden ze in de eerste plaats al niet zomaar weggekocht bij hun clubs."

Ik vind dit eigenlijk helemaal geen gek idee. Hiermee dam je de koopwoede van de grote clubs wel wat in. En stel je minder kapitaalkrachtige clubs ook in staat om zich te versterken met spelers die ze echt beter maken.

Wat vinden we hiervan?
 

De Wolf

Well-known member
Geef Chelsea een limiet van 30 spelers en ze kopen gewoon een club op waar ze die spelers onder contract zetten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Of halen nog jongere spelers waardoor die uiteindelijk als homegrown gelden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies, bij dat soort bepalingen vallen jeugdspelers er vrijwel altijd buiten.
 

JFK

Well-known member
Dit topic lijkt mij het meest geschikt. Als iemand een alternatief weet, hoor ik het graag.

Ik wil het graag even hebben over een suggestie van Van Geel voor het feit dat de kleinere clubs het steeds vaker af moeten leggen tegen de grote, kapitaalkrachtige clubs. Onderstaande quote is te lezen in Elf Voetbal:



Ik vind dit eigenlijk helemaal geen gek idee. Hiermee dam je de koopwoede van de grote clubs wel wat in. En stel je minder kapitaalkrachtige clubs ook in staat om zich te versterken met spelers die ze echt beter maken.

Wat vinden we hiervan?

Ik verlang nog steeds naar de tijd dat je slechts 3 buitenlanders mocht opstellen. Maar dat terzijde.
Het voorstel van Van Geel is uitstekend, ik denk zelf dat de salarissen hierdoor ook naar beneden gaan
 

Batigoal

Well-known member
Dit topic lijkt mij het meest geschikt. Als iemand een alternatief weet, hoor ik het graag.

Ik wil het graag even hebben over een suggestie van Van Geel voor het feit dat de kleinere clubs het steeds vaker af moeten leggen tegen de grote, kapitaalkrachtige clubs. Onderstaande quote is te lezen in Elf Voetbal:

Ik vind dit eigenlijk helemaal geen gek idee. Hiermee dam je de koopwoede van de grote clubs wel wat in. En stel je minder kapitaalkrachtige clubs ook in staat om zich te versterken met spelers die ze echt beter maken.

Wat vinden we hiervan?

Zo'n idee bestaat toch al? Man City mocht bij wijze van sanctie een paar spelers minder registreren voor in de Champions League, dat tezamen met 'binnenlandse voetballers'-regels die al bestaan maakt het al tamelijk ingewikkeld voor zo'n club. Ik weet niet of deze straf was ingetrokken of niet uiteindelijk, maar zo'n sanctie bestaat dus wel.

Verder mag je in de Premier League maximaal 25 spelers inschrijven, maar een maximum aantal contractspelers lijkt me een beter idee. Of een maximum aan het aantal niet in eigen land opgeleide voetballers, maar dat zal niet mogen vanwege vrij verkeer binnen de EU.
 

Ska P 187

Well-known member
Kern zit m inderdaad in een maximum aantal spelers dat je onder contract mag hebben naar mijn mening.
 

Pascallovic

Well-known member
Kern zit m inderdaad in een maximum aantal spelers dat je onder contract mag hebben naar mijn mening.
Hangt er ook vanaf hoe je "onder contract mag hebben" uitlegd. Ajax scheen 6 jaar terug ook meer dan 70 contractspelers te hebben. Die waren vast niet allemaal voor het eerste of tweede. Hoop jeugdcontracten derhalve.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax zit nu geloof ik ook weer over de 60 of 70 contracten. Hoop jeugdcontracten en selectiespelers van Jong Ajax.
 
Bovenaan