Feyenoord seizoen 2021 - 2022

De Wolf

Well-known member
Keepers

1 Vermeer
21 Marsmann (N)
22 Bijlow
31 Evora

Verdedigers

2 Nieuwkoop
3 Van Beek
5 Haps
6 Van der Heijden
14 Johnston (N)
15 Malacia
27 Karsdorp (N)
29 Verdonk
32 Edgar I? (N)
33 Botteghin
38 Geertruida
43 Hendriks
44 Hall

Middenveld

8 Kelly (N)
18 Ayoun
19 Fer (N)
20 Tapia
23 K?k??
26 Wehrmann
28 Toornstra
35 Burger
36 Hansson
37 Bouchataoui

Aanvallers

7 Narsingh (N)
9 J?rgensen
10 Berghuis
11 Larsson
17 Sinisterra
24 Bannis
34 Vente
40 Tour?
41 Summerville
42 Azarkan

Vertrokken

Dele (Orlando Pirates)
Ten Hove (Dordrecht)
Martina (Everton)
St Juste (Mainz)
Clasie (AZ)
Schuurman (Dordrecht)
Vilhena (Krasnodar)
El Hankouro (Groningen)
Van Persie (gestopt)
Zwarts (Excelsior)
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Even een oud topic recyclen. Feyenoord gaat een interessante periode tegemoet. Er is een totaal vernieuwde technische staf, een nieuw scoutingnetwerk, geen geld en een hoop aanstormend talent. Normaal gesproken heb ik weinig met de term 'overgangsjaar', maar als er nou een jaar is waar dat op van toepassing is dan is het deze wel. De hele identiteit van de club is in ontwikkeling. De jeugdopleiding leek de afgelopen jaren het ondergeschoven kindje, maar heeft inmiddels weer een boost gekregen. Fossiele trainers zijn vervangen door jonge trainers met een specifieke voetbalvisie. De grootste talenten vertrekken niet meer naar andere clubs in binnen- en buitenland, maar tekenen bij Feyenoord. En diverse elftallen worden versterkt met talent uit het buitenland. Daar moeten we de komende jaren de vruchten van gaan plukken. Tot die tijd is het aan Slot en zijn staf te taak om ook het eerste een metamorfose te geven. Waar Feyenoord de laatste jaren vooral vanuit de organisatie speelde, moet het onder Slot weer met de borst vooruit en veel druk op de tegenstander gaan spelen. Ook dit gaat natuurlijk tijd kosten. Hopelijk blijft iedereen rustig als er nog niet direct topresultaten geboekt worden en de ploeg wisselvallig presteert. Want dat is logisch.

Kijkende naar de selectie zelf zijn er wel een aantal vraagtekens. De grote lijnen staan wel, maar er zullen ongetwijfeld nog wat spelers vertrekken en bij komen. Voor nu is dit het:

Bijlow
Troost

Hall ---- Geertruida --- Senesi --- Malacia
Pedersen ----- Fer --- Hendriks --- Haps

El Bouchataoui ----------- Toornstra
Wehrmann ------------ Kokcu

Til
Teixeira

Berghuis --------------- Sinisterra
Conteh ---------------- Balde

Linssen
Bozenik
Verder aangevuld met:

- Jansen

- Skogen
- Valk

- Diemers
- Antonucci
- Burger
- Milambo

- Bannis
- Vente
- Azarkan

Kwantitatief een complete selectie dus, maar met name achterin en voorin is het kwalitatief niet goed genoeg. Ik verwacht zeker nog een doelman, een RCV, en een rechtsbuiten. Verder verwacht ik dat Berghuis sowieso vertrekt en Senesi en Kokcu staan ook op de nominatie. Als Senesi ook vertrekt, dan moet er zeker nog een LCV bij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een mooi inzicht in de huidige situatie. Slot gaat nu uit van een 34-koppige spelersgroep geloof ik. Niet alle talenten staan volgens mij in jouw overzicht. Wel de grotere talenten, dus waarschijnlijk mis je niks.

Moet idd nog een doelman en een rechtercentrale verdediger. Daarnaast ook een vervanger voor Berghuis en Senesi mochten zij vertrekken.

De komende jaren gaan interessant worden. Je ziet nu al dat de 16-jarige Milambo meetraint en ik verwacht de komende jaren dat andere jonge talenten ook sneller gaan aanhaken. Zijn er recent een hoop vastgelegd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Een mooi inzicht in de huidige situatie. Slot gaat nu uit van een 34-koppige spelersgroep geloof ik. Niet alle talenten staan volgens mij in jouw overzicht. Wel de grotere talenten, dus waarschijnlijk mis je niks.

Moet idd nog een doelman en een rechtercentrale verdediger. Daarnaast ook een vervanger voor Berghuis en Senesi mochten zij vertrekken.

De komende jaren gaan interessant worden. Je ziet nu al dat de 16-jarige Milambo meetraint en ik verwacht de komende jaren dat andere jonge talenten ook sneller gaan aanhaken. Zijn er recent een hoop vastgelegd.

Ik hoop vooral dat Kokcu verkocht wordt. Goeie speler hoor, daar gaat het niet om. Zie hem graag spelen. Maar de afgelopen jaren hebben we te vaak mooie deals laten lopen omdat we spelers niet kwijt wilden. Mede daarom hebben we nu geen geld om door te selecteren en zijn we afhankelijk van allerlei goedkope gokjes zoals Diemers, Teixeira en Spajic. Denk dat er na het EK best wel clubs zijn die 15 miljoen voor hem neer willen tellen. We zijn ook zonder hem goed bezet op het middenveld en er komt ook jeugd aan, zoals Milambo en Kleijn. Bovendien moeten AEB en Wehrmann ook de kans gaan krijgen. En dan kunnen we het geld van Kokcu weer deels herinvesteren in een goede centrale verdediger en een rechtsbuiten.

Senesi vind ik een iets ander verhaal. Zijn marktwaarde wordt nu geschat op 19 miljoen. Dus stel dat er een club komt die 25 miljoen biedt, altijd laten gaan. Maar centraal achterin zijn we zo dun bezet dat ik het ook wel tricky vind om hem nu te verkopen voor minder dan 20 miljoen. Tenzij er op de schaduwlijstjes een aantal goede, betaalbare centrale verdedigers staan die gelijk ingepast kunnen worden. Maar de namen die ik tot nu toe gelezen heb, zijn jongens die toch even tijd nodig zullen hebben. Bijvoorbeeld omdat ze vanuit de KKD komen, of vanuit Zuid-Amerika. Senesi zelf had ook een half jaar nodig. En er staat er nu niet eentje naast die het kan compenseren. Als Geertruida daar een jaar gespeeld heeft, is het een andere situatie en kun je het vertrek van Senesi makkelijker opvangen.

Het vertrek van Berghuis lijkt me onvermijdelijk, evenals die van Jorgensen. Dat zorgt voor dik drie miljoen aan salarisbesparing. Dus er gaat sowieso nog wel wat gebeuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar even serieus @Jamal is El Bouchataoui zo'n groot talent dat je hem in de basis zet?
Even afwachten. Hij was in de A-jeugd mijn favoriete speler. Speelde bijvoorbeeld geweldig in de Youth League. Beste man op het veld tegen een Manchester City met o.a. Foden en Diaz. Leek daarna even stil te staan in zijn ontwikkeling, maar presteerde de laatste maanden erg goed op de training. Zelfs zo goed dat Advocaat hem een basisplaats gaf. Ook in die wedstrijd viel hij positief op door zijn rust aan de bal en zijn passing. Bij beelden van de training valt hij op als één van de meest fanatieke spelers. Ondanks zijn status laat hij zich verbaal ook regelmatig gelden. Hij is in de jeugd in elk elftal aanvoerder geweest, dat zegt ook wel iets.

Al met al vind ik het dus wel waard om hem een kans te geven op de vacante positie van verdedigende middenvelder. Anderzijds zijn er ook argumenten te bedenken om Jordy Wehrmann op die positie de kans te geven, na zijn uitstekende half jaar bij FC Luzern waar hij zelfs scoorde in de bekerfinale. Ik hoop dat Slot voor één van die twee gaat. En dan mogen ze onderling uitvechten wie van de twee het gaat worden. Maar lijkt me ideaal om één van die twee naast Toornstra en Til op het middenveld te zetten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Beide zijn wat laat aangesloten, maar met wat speeltijd kan de ontwikkeling snel gaan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ook daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Beide zijn wat laat aangesloten, maar met wat speeltijd kan de ontwikkeling snel gaan.

Was jij er nou bij op Woudestein toen we die wedstrijd tegen de City jeugd bezochten?
 

Batigoal

Well-known member
Even afwachten. Hij was in de A-jeugd mijn favoriete speler. Speelde bijvoorbeeld geweldig in de Youth League. Beste man op het veld tegen een Manchester City met o.a. Foden en Diaz. Leek daarna even stil te staan in zijn ontwikkeling, maar presteerde de laatste maanden erg goed op de training. Zelfs zo goed dat Advocaat hem een basisplaats gaf. Ook in die wedstrijd viel hij positief op door zijn rust aan de bal en zijn passing. Bij beelden van de training valt hij op als één van de meest fanatieke spelers. Ondanks zijn status laat hij zich verbaal ook regelmatig gelden. Hij is in de jeugd in elk elftal aanvoerder geweest, dat zegt ook wel iets.

Al met al vind ik het dus wel waard om hem een kans te geven op de vacante positie van verdedigende middenvelder. Anderzijds zijn er ook argumenten te bedenken om Jordy Wehrmann op die positie de kans te geven, na zijn uitstekende half jaar bij FC Luzern waar hij zelfs scoorde in de bekerfinale. Ik hoop dat Slot voor één van die twee gaat. En dan mogen ze onderling uitvechten wie van de twee het gaat worden. Maar lijkt me ideaal om één van die twee naast Toornstra en Til op het middenveld te zetten.
Klinkt positief. Feyenoord kan wel wat goeie eigen talenten gebruiken. Ik denk dat eigen tslenten ontwikkelen en verkopen de beste manier is voor de club om geld te genereren. Buitenlandse talenten scouten kan uiteraard ook, maar is niet zo gemakkelijk als het klinkt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klinkt positief. Feyenoord kan wel wat goeie eigen talenten gebruiken. Ik denk dat eigen tslenten ontwikkelen en verkopen de beste manier is voor de club om geld te genereren. Buitenlandse talenten scouten kan uiteraard ook, maar is niet zo gemakkelijk als het klinkt.
Helemaal eens. Vandaar ook mijn eerdere pleidooi om Kokcu te verkopen, deze zomer. We kwamen ooit in een positie dat jeugdspelers als De Vrij, Martins Indi en Clasie voor de leeuwen werden gegooid. Dat heeft niet verkeerd uitgepakt, om maar even een open deur in te trappen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je moet alleen talenten ook weer op het goede moment doorverkopen.
 
Bovenaan