FC Volendam

Unregistere

Well-known member
Dat valt me nog mee dan. Zal een van zijn weinige potjes in Jong geweest zijn. Die deden het normaal met Kaars, Murkin en Van der Moot.

Moesten ze toen tegen HSC noodgedwongen met junioren spelen? Staat me iets van bij dat ze toen boos waren.
 

De Groene Scout

Well-known member
Moesten ze toen tegen HSC noodgedwongen met junioren spelen? Staat me iets van bij dat ze toen boos waren.
Klopt, die moesten een duel gelijktijdig afwerken met het 1e van Volendam en kwamen daardoor met een handvol A-junioren aan de aftrap bij de Beloften.
Niet dat dit veel uitmaakte; want ook nu gingen we er kansloos af.
 

Unregistere

Well-known member
Ah ja, dat was het verhaal. Waaronder die knul met die belachelijk lange naam waarvan Waan hoopte dat hij niet zou scoren, maar die vervolgens prompt toesloeg.

Dat doelpunt was het enige doelpunt van Molenaar voor de beloften, zie ik in elk geval.
 

Unregistere

Well-known member
Wie is jullie favoriete speler aller tijden die ooit het shirt van FC Volendam droeg in een officiële wedstrijd van de hoofdmacht? En waarom?

Ik ga voor Jack Tuijp. Beetje afgezaagd, maar de man heeft natuurlijk wel heel goed gepresteerd in het shirt van het andere oranje. Maakte veel goals, maar bleek uiteindelijk niet goed genoeg voor de eredivisie. Geen schande uiteraard, Volendam had daar ook veel profijt van. Drie keer topscorer van de eerste divisie, nog altijd een gedeeld record.

Jack-Tuyp-FC-Volendam-De-Dijk.jpg


[sub]Met eervolle vermelding voor Joeri Petrov, Kees Kwakman, Mathieu Boots, Michiel Kramer, Hans Bond, Joey Veerman, Jeroen Verhoeven, Tom Sier, Henk Veerman en Charles Dissels junior.[/sub]

Ter inspiratie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_FC_Volendam
 

Batigoal

Well-known member
Bij een club als FC Volendam kun je haast niet anders dan kiezen voor een echte Volendammer. Dus ik kies voor Houssine Ouhsaine Ouichou… nee grapje, ik ga natuurlijk voor Kees Kwakman!

106552.jpg
 

Atreides

Well-known member
Bij gebrek aan echte favorieten één van de meer sierlijke Nederlanders voetballers van de afgelopen 30 jaar: Wim Jonk. Bovendien ook één van de weinigen die de stap maakte van het 'andere Oranje' naar het echte Oranje.
copyright-proshots-4808903.345x0-is.jpg

Fysiek altijd wat beperkt maar wat een heerlijke traptechniek en inzicht.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Veel talent, maar ik mis bij Volendammers toch de echte wil om te slagen en alles opzij te zetten.

Ik ga zelf natuurlijk voor Henk Veerman.
 

Bernardo

Well-known member
Volendam haalt na Muhren ook van Mieghem van Graafschap. Dan heb je al een vrij aardige aanval staan, benieuwd wat er nog meer bij komt.
 

Batigoal

Well-known member
Mickey van der Ven heeft een arbitragezaak aangespannen om weg te kunnen bij FC Volendam. Uiteraard is niemand minder dan Raiola zijn zaakwaarnemer. Wolfsburg zou interesse hebben. Niet echt gemoedelijk dus aan de dijk!
 

ALenstra

Well-known member
Ik ben nog nooit in Volendam geweest maar volgens mij is daar meer te beleven dan in de autostad.
 

Batigoal

Well-known member
Van de Ven heeft de arbitragezaak tegen FC Volendam verloren en zal dus geduld moeten hebben.
 
Bovenaan