F1, IndyCar, Nascar Topic

gevegt

Well-known member
Ik bedoel dat iedereen het er wel over eens is dat Perez een uitstekende coureur is. Dus als Max ook hem de baas is dan kan niemand meer zeggen dat zijn dominantie over zijn teamgenoot ligt aan het prutswerk van een Gasly of Albon.
Als hij de zelfde auto krijgt, wel.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat zeggen ze toch wel hoor.
Ik volg die discussies wel is op een forum tussen de "Max adepten" en de "Max haters" en dat doet me met weemoed terugdenken aan de discussies Kluivert/v. Nistelrooij en Seedorf/v. Bommel.
 

SanMark.

Well-known member
Er is wat discussie over Mazepin.

Die zal dus wel gecanceld worden en pappie Mazepin zal dan wel een ander F1 team gaan opkopen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat is er mis met Mazepin?
Verwend jochie, met een hele slechte timing om een vriendin bij de borsten te pakken. Meisje kreeg een dikke enveloppe, als ze zou verklaren dat ze elkaar al jaren kennen en dat het een geintje was.
 

JMD

Well-known member
De start van het F1-seizoen is uitgesteld. De GP van Australië kan niet gehouden worden en wordt naar november verplaatst. Dat betekent dat de GP van Bahrein de opening is van het seizoen op 28 maart. De races in Brazilië, Saudi Arabië en Abu Dhabi zijn ook op andere data gepland nu doordat de GP van Australië in november is.

Ook de GP van China kan niet doorgaan, het is nog niet zeker of die GP later ingehaald wordt. Op 18 april wordt nu een GP in Imola verreden. Mooi... Dat vind ik een mooier circuit dan SHanghai.

Verder wordt de race met nog niet bekende locatie ipv op 25 april op 2 mei verreden, men denkt dat dat weer Portimao gaat zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Vanaf 14 februari begint de NASCAR weer, elke race is live te zien op Ziggo. Gaat gewoon allemaal door, in totaal 41 races.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
41??? Zijn dat er altijd zoveel?
Ja, 36 reguliere races en 5 extra wedstrijden. Dit jaar 4 zie ik nu. Twee all-star races in juni en op respectievelijk 7 en 11 februari de Busch Classic en de Twin Classic. De Busch classic is een invitatierace voor de toppers en is een korte race, als seizoensopener. De Twin Classic zijn twee korte races van elk 125 mijl, die als kwalificatie voor de Daytona 500 gelden, DE race van het seizoen. Die is op 14 februari en is de eerste officiële race van het seizoen.
 

JMD

Well-known member
Ja, 36 reguliere races en 5 extra wedstrijden. Dit jaar 4 zie ik nu. Twee all-star races in juni en op respectievelijk 7 en 11 februari de Busch Classic en de Twin Classic. De Busch classic is een invitatierace voor de toppers en is een korte race, als seizoensopener. De Twin Classic zijn twee korte races van elk 125 mijl, die als kwalificatie voor de Daytona 500 gelden, DE race van het seizoen. Die is op 14 februari en is de eerste officiële race van het seizoen.
Maar dan rijden ze er soms 2 in een weekend ofzo op dezelfde baan? Want anders zou je 41 weken bezig zijn, of gebeurt dat?
 

SanMark.

Well-known member
Maar dan rijden ze er soms 2 in een weekend ofzo op dezelfde baan? Want anders zou je 41 weken bezig zijn, of gebeurt dat?
Ja dan rijden ze op zat en zondag en dan bv 1 dag de oval en de dag erna een soort van F1 race. Tenminste dat heb ik afgelopen jaar een paar keer gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Zo, dat is idd elke week.

Hoe doen ze dat daar dan met de auto's, motorhomes e.d. of hebben ze dat daar niet en gaat alles direct na de race het vliegtuig in en wordt er dus niet met trucks door heel de USA gereden?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zo, dat is idd elke week.

Hoe doen ze dat daar dan met de auto's, motorhomes e.d. of hebben ze dat daar niet en gaat alles direct na de race het vliegtuig in en wordt er dus niet met trucks door heel de USA gereden?
NASCAR is vrij gecentreerd, die rijden niet de hele USA door.

1610563721833.png
 

JMD

Well-known member
NASCAR is vrij gecentreerd, die rijden niet de hele USA door.

Bekijk bijlage 760973
Oke, maar dan alsnog... Tussen 2 van die circuits ligt vrij eenvoudig 500 km als ik het zo zie... Dat is natuurlijk voor 1x geen probleem, maar als je dat praktisch het hele jaar elke week moet doen en dan daarna ook nog op/afbouwen...

Ik ken NASCAR niet echt, maar hebben ze daar ook 'vrijdagtrainingen' of beginnen ze pas de dag voor de race? Dat zou ook schelen natuurlijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Oke, maar dan alsnog... Tussen 2 van die circuits ligt vrij eenvoudig 500 km als ik het zo zie... Dat is natuurlijk voor 1x geen probleem, maar als je dat praktisch het hele jaar elke week moet doen en dan daarna ook nog op/afbouwen...

Ik ken NASCAR niet echt, maar hebben ze daar ook 'vrijdagtrainingen' of beginnen ze pas de dag voor de race? Dat zou ook schelen natuurlijk.
Normaal is op zaterdag kwalificatie, maar dan doen ze nu niet, op letterlijk een handvol locaties na.

Voor de startvolgorde voor een race hebben ze twee opties, voorlopig wordt die gebaseerd op de vorige race, de eerste 20 worden omgedraaid. Dus eindig je wedstrijd 7 als 19e, dan start je wedstrijd 8 als 2e. De tweede optie die ze kunnen doen is een gemiddelde berekenen en zo de startvolgorde bepalen.

Voor de Daytona 500, race één, zijn er op zaterdag twee sprintwedstrijden en die gelden als kwalificatie. Daarna voorlopig een omgedraaide grid.
 
Bovenaan