F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Max was wel weer indrukwekkend goed vandaag zeg!
Zeker. Maakte 1 flinke fout, in de opwarmronde, dat kon gelukkig hersteld worden, had de mazzel om aan de goede kant te starten (want de hele rechterkant viel weg), maar maakte daar maximaal gebruik van. Op het juiste moment banden gewisseld (niet op het drukke moment, waardoor bv Vettel 9 sec stilstond). Top gedaan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Max nam veel risico in de warm up lap, maar dat leverde hem in eerdere regenraces wel goede resultaten op. In Hockenheim was dat ook goed te zien. Meteen vol gas en lijnen zoeken. Prachtig om te zien. Vandaag ging het mis, maar dit moet ie gewoon blijven doen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zeker. Maakte 1 flinke fout, in de opwarmronde, dat kon gelukkig hersteld worden, had de mazzel om aan de goede kant te starten (want de hele rechterkant viel weg), maar maakte daar maximaal gebruik van. Op het juiste moment banden gewisseld (niet op het drukke moment, waardoor bv Vettel 9 sec stilstond). Top gedaan.

Bij Vettel maakte Ferrari een fout, waardoor hij langer stond en toen moest wachten. Als die pitstop goed was gegaan, kon Vettel alweer vertrekken voordat Albon langskwam.
 

JMD

Well-known member
Definitief een streep door Canada, USA, Brazilië en Mexico voor dit jaar.

3 nieuwe GP's:
11 oktober: Nürbürgring
25 oktober: Portimao (Portugal)
1 november: Imola
Imola wordt een tweedaags weekend, hoe ze dat precies gaan doen wordt nog bekend gemaakt, maar men vermoedt dat dat 1 training wordt en dan direct kwalificatie... Dat wordt leuk, want in Imola is allang geen F1 meer gereden.
Even opgezocht: Portugal voor het eerst sinds 1996, toen nog op Estoril, Imola voor het eerst sinds 2006 en Nürbürgring voor het eerst sinds 2013.

In Portugal zullen fans aanwezig zijn.
 

JMD

Well-known member
Best een geinige kalender zo.
Ja, ik vind het leuk dat Imola en de Nürburgring weer terug komen. Waren mooie circuits, old-school. En Nürburg in oktober is ook nog eens een grote kans op regen....

Portimao ken ik niet en Mugello ook niet echt (ben niet zo'n motorsportfan, dus heb die MotoGP-races die daar volgens mij zijn niet gezien), maar leuk dat er 2 nieuwe races op de kalender staan.

Wat mij betreft mag de F1 voortaan wel meer in Europa blijven... Plus Suzuka, Melbourne (liever Adelaide eigenlijk), Interlagos en het drieluik Canada-USA-Mexico. Gooi de rest maar vol met Europa, op zandbakraces in Bahrein en Abu Dhabi enz zit niemand te wachten.
Wat mij betreft mag Turkije ook wel weer terug, dat vond ik een gaaf circuit.
 

JMD

Well-known member
Frankrijk dan wel wieberen aub.

En Socchi vind ik ook weinig aan.
Sochi is idd niet veel, Frankrijk mag wat mij betreft Magny-Cours terug. Dat lag in de middle of nowhere, maar vond ik altijd wel een mooie baan.
 

JMD

Well-known member
Ja, dat huidige kleurenballet is niet veel soeps.
Toch hebben die kleuren nut, verschillend type asfalt, het ene heeft meer grip om af te remmen dan het andere...
Het mooie aan Le Castellet vind ik overigens dat er 167 verschillende layouts mogelijk zijn... Overigens maakt dat het ook zo onoverzichtelijk, overal zitten extra chicanes, extra bochten, afsnijmogelijkheden.
 

Ska P 187

Well-known member
Toch hebben die kleuren nut, verschillend type asfalt, het ene heeft meer grip om af te remmen dan het andere...
Het mooie aan Le Castellet vind ik overigens dat er 167 verschillende layouts mogelijk zijn... Overigens maakt dat het ook zo onoverzichtelijk, overal zitten extra chicanes, extra bochten, afsnijmogelijkheden.

Vind het vooral jammer dat ze van die 167 opties geen gebruik maken.
 

JMD

Well-known member
Sergio Perez heeft positief getest op corona en doet dus niet mee aan de GP van komend weekend.
 

JMD

Well-known member
Hamilton en Bottas zetten de rammelbakken toch weer heel verrassend op de eerste startrij... Olav Mol noemt het zonder ironie 'heel knap' wat Hamilton doet...
 
Bovenaan