F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
En Hamilton krijgt maar weer is een gratis pit stop.
Die VSC duurde precies net zo lang als de pitstop...

Zonde voor Hamilton eigenlijk, want het zal na afloop hierover gaan, terwijl hij volgens mij ook zonder die VSC voor Bottas weer op de baan was gekomen.
 

JMD

Well-known member
Verder weer een race met volop spanning hoor.
Dat spanningsloze gaat nog wel even blijven, Mercedes is gewoon te goed, en nu Honda de F1 gaat verlaten zal RB denk ik niet de stap vooruit kunnen zetten.

Hamilton gaat richting 10 wereldtitels als het zo gaat
 

JMD

Well-known member
Overigens is het achter de 2 Mercedessen en Verstappen vaak wel spannend, maar een gevecht om de racewinst en het wereldkampioenschap is natuurlijk leuker.
 

JMD

Well-known member
GP Nederland zou (volgens Telegraaf) volgend jaar op 5 september zijn, de week na België, de week voor Italië.
 

JMD

Well-known member
Lijkt me sterk, volgens mij kon het niet in het zomerseizoen?
Dacht ik ook ja. Aan de andere kant is 5 september het zomerseizoen wel voorbij... Veel later dan dit weekend kan ook niet, want vanaf half september gaat de F1 vaak richting Singapore, Rusland, Japan enz.

Zandvoort wil graag komend seizoen later in het jaar om de kans zo groot mogelijk te maken op dat publiek er bij mag.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat het begin september niet veel drukker is dan begin mei maar goed, het weer heb je toch niet in de hand want het kan zo maar zijn dat het net wel mooi weer is en dan wordt het sowieso een klerezooi.
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat het begin september niet veel drukker is dan begin mei maar goed, het weer heb je toch niet in de hand want het kan zo maar zijn dat het net wel mooi weer is en dan wordt het sowieso een klerezooi.
Klopt, maar die kans heb je in mei natuurlijk ook...
Erka zal het ongetwijfeld met feiten kunnen staven, maar voor mijn gevoel is het begin mei vaker mooier weer dan begin september.
 

JMD

Well-known member
Vietnam gaat dus (volgens TT) niet door wegens een corruptieschandaal. Op 23 april komt dan een andere GP. Ik zou zeggen doe Imola of Portimao of Mugello of Nürbürg of Istanbul... :)
 

JMD

Well-known member
Verstappen snelste in FP1 en FP2, in FP2 was hij (en zo ongeveer de rest van het veld) maar liefst 7 seconde sneller dan in FP1. Niet dat het regende in FP1, maar 2 weken terug is nieuw asfalt gelegd en dat bleek in FP1 'nogal' glad te zijn...
 
Bovenaan