F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
ZO heb je 3 jaar geen code rood in de race (AZerbeidzjan '17 was de laatste tot vorige week) en zo 2 weken op rij
 

JMD

Well-known member
Giovinazzi verkloot het idd flink, maar ook wel apart dat Bottas zo lang wachtte met het gas erop. Zelden gezien dat na een SC de frontrunner pas op het rechte stuk gas geeft...
 

JMD

Well-known member
12 coureurs zijn op de vingers getikt door de FIA naw de chaos bij de eerste SC-herstart...

De 12 coureurs zijn de 4 die uitvielen door die crash plus: Daniil Kvyat, Alexander Albon, Lance Stroll, Daniel Ricciardo, Sergio Perez, Lando Norris, Esteban Ocon en George Russell.
"De stewards hebben geconcludeerd dat dit incident werd veroorzaakt door het inconsistente gebruik van het rem- en gaspedaal door bovengenoemde coureurs vanaf de laatste bocht" Aldus de FIA
 

willy

Active member
Mijn idee is dat er te veel politieke statements door Hamilton worden uitgedragen.
Eerst BLM en nu Breonna Taylor.

Gewoon zeggen dat dit moet stoppen.

Alhoewel ik het wel met hem eens ben mag hij de F1 hiervoor niet gebruiken.
 

JMD

Well-known member
Shit, helemaal gemist, was het nog wat de 24H?
Normaal kijk ik dat best veel, maar ik merkte nu dat ik er bijna niet naar keek. Te druk met andere zaken. Sowieso valt de 24uur vaak net in een rustig weekend in juni, Roland Garros voorbij, Wimbledon nog niet, Tour nog niet enz... Nu was er simpelweg te veel andere sport om te kijken.
 

JMD

Well-known member
Hamilton op pole, ontsnapte in Q2 aan uitschakeling doordat hij (toen Vettel crashte en daardoor code rood kwam) nog geen tijd had bij de code rood (nog 2.15 op de klok). Ging ook als een van de laatsten de pits uit, en kwam met nog 1/2 seconde over start/finish...

Verstappen P2, dat is wel erg knap dat hij de Mercedessen split. Nu hopen dat het morgen wat beter gaat dan in Italië.

De race start trouwens al om 13.10!!!!
 
Bovenaan