F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Volgens geruchten zouden Turkije (Istanbuk Park) en Jerez toegevoegd worden aan de F1-kalender van dit jaar.
ZOu mooi zijn, zeker Istanbul, dat vond ik altijd een mooi circuit en was ook geliefd bij de rijders, met die hele mooie linkse doordraaier.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ben benieuwd of de Racing Points eindelijk wat racepace en een goede strategy hebben om het Verstappen moeilijk te maken. Ondanks hun kwalificatietijden viel dat de afgelopen wedstrijden toch wel tegen.

Volgens geruchten zouden Turkije (Istanbuk Park) en Jerez toegevoegd worden aan de F1-kalender van dit jaar.
ZOu mooi zijn, zeker Istanbul, dat vond ik altijd een mooi circuit en was ook geliefd bij de rijders, met die hele mooie linkse doordraaier.

Leuk! Qua racetijden is het wel lekker, zo'n Europees seizoen.
 

JMD

Well-known member
Leuk! Qua racetijden is het wel lekker, zo'n Europees seizoen.
Jep. Met dien verstande dat als ze daar in november gaan rijden, de races naw al rond 12.00 beginnen (zeker die in Istanbul), dit ivm de steeds eerder ondergaande zon)

Maar idd, qua tijden is het heerlijk. Ik had het al eerder gezegd hier, maar wat mij betreft voortaan een race of 14/15 in Europa plus Canada, Austin, Mexico, Brazilië, Australië (liefst in Adelaide, maar als dat dan Melbourne moet zijn, oke), Suzuka en China. AL die zandbakraces kan je wat mij betreft echt afschieten. :)

(En in Europa dan Silvestone, Spa, Monza, Nurburgring, Hockenheimring, Zandvoort, Imola, Magny Cours, BArcelona, Hungaroring, Monaco, Istanbul, Spielberg, ...)

Het meest ideale zou zijn dat Montreal, Austin en Mexico gekoppeld worden, maar dat kan niet. Montréal gaat eind oktober al echt de diepvries in (hebben een ondergrondse stad gebouwd om die reden), en in juni is Austin en Mexico gewoon te warm. Suzuka en Melbourne/Adelaide zou wel mooi zijn om te koppelen, vroeger was Japan - Australië altijd het eind van het seizoen...
 

JMD

Well-known member
Saaie race vandaag. Bijna wekelijks dezelfde top 3.
Tsja, de verreweg de beste auto heeft een topcoureur en een gemiddelde coureur, dus daar is de rolverdeling bekend en de nummer 2 auto heeft dezlefde line up... Het enige spannende zal zijn of Verstappen 2e kan worden in de eindstand.
 

SuikerBrood

Well-known member
Albon wel genaaid door zijn team vandaag hoor. Hem op een harde band zetten precies in de drukte.. en dat met een tweestopper.
 

JMD

Well-known member
Nog 4 races toegevoegd:
15 november GP Turkije
29 november GP Bahrein
6 december GP Bahrein II
13 december GP Abu Dhabi

Daarmee komt de kalender dus in totaal op 17 races in 2020.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De 2e race in Bahrein gaat gereden worden op hetzelfde circuit maar op een andere layout. Heel kort (3,6 km, men verwacht rondetijden tussen de 55 en 60 seconden), 87 rondes en het is supersnel... :)
 
Bovenaan