F1, IndyCar, Nascar Topic

Satyr

Administrator
Forumleiding
93771712_2849055265185836_1903759376531849216_n.jpg
 

JMD

Well-known member
Zandvoort zou samen met bv Spa en Silverstone hoog op de lijst staan van races die de eigenaars van de F1 zeker nog willen organiseren dit jaar. Op Silverstone wil men misschien zelfs 2 races binnen 1 week doen. Overigens wel allemaal zonder publiek. Gezien de minder strenge maatregelen nu in Oostenrijk zou ook daar een race gehouden worden.

Men schijnt het wel zo te willen doen dat het wel een regelmatig seizoen wordt, dus niet dat er na 2 races ineens weer een maand niks is.


Het zou mij niks verbazen als men alle races dit jaar in Europa wil houden en dat men ook Japan, Brazilië, enz gewoon overslaat gezien de logistieke problemen die je dan krijgt. In Europa zou je alles 'met de vrachtwagen' kunnen brengen, dat wordt overzees toch lastiger,...
 

JMD

Well-known member
Categorie 'dat zag je aankomen': GP Frankrijk is geschrapt. Logisch, want evenementen zijn voorlopig verboden in Frankrijk

Vanochtend is een statement gegeven door de baas van de Formule1 over hoe hij verder wil. Geplande start nu in het eerste weekend van juli in Oostenrijk.
Daarna in juli/augustus Europa, september/oktober Eurazië (vermoedelijk dus ook Rusland), oktober/november Azië/Zuid Amerika en dan in december het Midden Oosten
In het begin nog zonder publiek, maar de hoop is dat dat later wel kan.

Australië dus ook definitief niet, net als al eerder Frankrijk en Monaco.

https://www.formula1.com/en/latest/a...8n0BkEt9e.html
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
NASCAR gaat wel weer van start in de komende week, die gaan zaterdag/woensdag/zaterdag, zaterdag/woensdag/zaterdag rijden ipv alleen op zaterdag. Voordeel is dat vrijwel alle circuits die ze aandoen redelijk bij elkaar liggen.
 

JMD

Well-known member
Ja, maar je moet naar de Cup Series kijken. Zondag, woensdag, zondag, woensdag.

Xfinity is de opstapklasse en de trucks een soort opleidings/trainingsserie (gechargeerd)

AHa, dank.

Ik heb echt helemaal niks met Nascar, maar het zal me niks verbazen als ik dit toch ga kijken de 17e... :) Gewoon omdat ik weer live sport wil zien.
Bij de race van de 31e mei kunnen tickets gekocht worden, is dat dan alweer met publiek?? Dat zou snel zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
AHa, dank.

Ik heb echt helemaal niks met Nascar, maar het zal me niks verbazen als ik dit toch ga kijken de 17e... :) Gewoon omdat ik weer live sport wil zien.
Bij de race van de 31e mei kunnen tickets gekocht worden, is dat dan alweer met publiek?? Dat zou snel zijn.

Dat klinkt heel gek, maar NASCAR trekt over het algemeen geen volle zalen meer, er is dus in principe genoeg plek voor 20.000 tot 30.000 fans op een tribune voor 100.000 man
 

JMD

Well-known member
Dat klinkt heel gek, maar NASCAR trekt over het algemeen geen volle zalen meer, er is dus in principe genoeg plek voor 20.000 tot 30.000 fans op een tribune voor 100.000 man

Maar dan alsnog zit je met hoe 20.000 man/vrouw het circuit gaat verlaten...
 

JMD

Well-known member
Sebastian Vettel verlaat Ferrari aan het eind van 2020, hij kon het met de renstal niet eens worden over een nieuw contract.
Ben benieuwd welk team de Duitser wil hebben?
 

JMD

Well-known member
Sainz zou Vettel opvolgen bij Ferrari gaan de geruchten. Die heeft dan toch een mooie carrière gekregen, had dat niet meer verwacht toen hij in 2017 naar Renault ging, dacht dat hij langzaam weg zou vallen.
 

gevegt

Well-known member
Wel een gedurfde combinatie, maar als Sainz accepteert om als tweede rijder te functioneren, zou het best eens goed kunnen komen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Benieuwd hoe dat nu gaat als er in 2020 nog gereden gaat worden. Ik kan me best voorstellen dat Renault nu aan Hulkenberg vraagt om Ricciardo per direct te vervangen. Geheime info etc, etc.
 
Bovenaan