Eredivisie speelronde 9

Wie pakken de punten bij de krakers onderin?


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .

Bonehead

Well-known member
Pfff, wel een groot verschil tussen 1e en 2e helft vandaag.
Daardoor wel een terechte puntendeling in Almelo.
Op basis van de tweede helft ben ik het met je eens. Over de gehele wedstrijd niet.

Als je speelt tegen een tegenstander die op elke positie beter is kan ik mij voorstellen dat je niet open huis wilt houden. Maar op deze manier met poep in de broek spelen zoals Heracles de eerste helft heb ik niet eerder gezien. Gelukkig werd de negatieve speelstijl al binnen een kwartier afgestraft, maar ook daarna bleef Heracles met 11 man achter de bal door ploeteren. Ik ben niet voor het mooie voetbal voor Heracles geworden, maar ik wil af en toe wel vermaakt worden. En als er dan zo'n kinderlijke fouten worden gemaakt wekt het louter op de lachspieren. Het duurde tot de 40ste minuut voordat Heracles voor het eerst over de middenlijn kwam. Op dat moment stond het al 0-2 en dat had minstens het dubbele moeten zijn als het niet meer was. Een schot op goal heeft Heracles niet gehad, laat staan dat het iets van een kans heeft gecreëerd. Ondertussen probeerde een zuigertjes van FC Twente supporter die alleen maar kan uitdelen mij te bellen. Tsja, als ik in een stadion sta heeft het natuurlijk weinig zin om een telefoontje te beantwoorden.

Het scheelde een haartje of ik was in de rust weg gegaan. De laatste vijf minuten heeft mij ervan weerhouden. Maar wat een kwelling. Heracles kwam furieus uit de kleedkamer en verscheen de eerste vijf minuten een paar keer voor het vijandelijke doel. Ik ging er eens goed voor staan, maar na die 5 minuten ging de storm liggen. In het vervolg van de tweede helft creëerde Heracles geen kans meer. FC Twente bleef eenvoudig overeind en had nog flink wat kansen de score uit te breiden. De aansluitingstreffer halverwege de tweede helft kwam dan ook als donderslag bij heldere hemel.

En na die treffer blijkt Heracles wel ineens te willen voetballen en gaat het in ieder geval wel op bezoek naar de gelijkmaker. Er wordt aanvallend gewisseld en de lange Sonnenberg komt er als pinchhitter in. Een minuut later scoort hij prompt de gelijkmaker met zijn voeten. Daarna gaat Heracles zelfs nog verwoed op zoek naar de overwinning maar dat zou natuurlijk helemaal veel te veel van het goede zijn. Zoals ik al het hele seizoen tegen alles en iedereen verkondig vind ik dat Heracles een kwaliteitsarme selectie heeft dat niet goed genoeg is voor de Eredivisie. Maar qua mentaliteit zit het doorgaans wel goed en dat is klaarblijkelijk genoeg om daar te staan waar we nu staan. Ik heb net dat zuigertje nog even geappt met de vraag of ik hem nog terug moet bellen of dat het probleem inmiddels opgelost is. Ik heb nog geen antwoord gekregen en denk ook niet dat ik het krijg.
 

stc

Well-known member
Het gaat logischerwijs veel over PSV - Ajax volgende week, maar FC Twente - Feyenoord is ook wel een potje om erg naar uit te kijken.
Klopt. Maar dit Feyenoord hoeft voor niemand bang te zijn. Feyenoord in deze vorm gaat gewoon winnen van Twente.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Bovenaan