Eredivisie speelronde 5

Eredivisie speelronde 5

• Totaal aantal stemmers
    17
  • Opiniepeiling gesloten .

De Wolf

Well-known member
Zaterdag,18.30 uur:
ADO Den Haag - PSV
De Graafschap - VVV-Venlo

20.45 uur:
Ajax - FC Groningen
Willem II - Excelsior

Zondag,12.15 uur:
AZ - Feyenoord

14.30 uur:
sc Heerenveen - Heracles Almelo
FC Utrecht - FC Emmen
NAC Breda - Fortuna Sittard

16.45 uur:
PEC Zwolle - Vitesse

Janssen

Well-known member
Zo?n pot waarvan denkt dat er misschien wel iets mogelijk is en er dan kansloos met 3-1 afgaat. Precies zoals de vorige keer dus.

hipp00

New member
Precies dat: Zo?n pot waarvan denkt dat er misschien wel iets mogelijk is en er dan kansloos met 3-1 afgaat.

Atreides

Well-known member
Ik ben uitgenodigd voor een business seat bij Ajax - Groningen. Hopelijk wordt het niet afgelast. :eek:mg:

De Wolf

Well-known member
Zo’n pot waarvan denkt dat er misschien wel iets mogelijk is en er dan kansloos met 3-1 afgaat. Precies zoals de vorige keer dus.

Bij een gelijkspel is de kans redelijk dat Groningen onderaan staat. Moet Ajax wel met minstens twee doelpunten verschil winnen.

Janssen

Well-known member
Bij een gelijkspel is de kans redelijk dat Groningen onderaan staat. Moet Ajax wel met minstens twee doelpunten verschil winnen.

Ik verwacht er niet veel van. Ook niet van Willem 2 en Ajax thuis. Daarna Emmen en De Graafschap, dan moet het daar maar gebeuren.

De Wolf

Well-known member
Fortuna en Emmen lijken mij grote kanshebbers voor rechtstreekse degradatie. Leuk voor hun de Eredivisie maar sportief komen ze te kort.

Atreides

Well-known member
Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam, ziet nog geen aanleiding het duel tussen Ajax en FC Groningen aanstaande zaterdag af te gelasten, zo meldt het Parool donderdagmiddag. Vrijdag dient eerst nog een kort geding over de 'heftige politiestaking' van komend weekend. Na de uitspraak volgt een definitief besluit. Ajax heeft al aangekondigd dat het eventueel zelf voor de beveiliging gaat zorgen.

MWLC

Well-known member
ADO Den Haag en PEC Zwolle hebben donderdagmiddag bevestigd dat, respectievelijk, ADO - PSV en PEC - Vitesse ondanks de dreigende politiestaking gewoon door zullen gaan. Daarmee komt het aantal duels dat dit Eredivisie-weekend sowieso gespeeld zal worden op zes. De verwachting is dat vrijdag pas duidelijk zal worden of AZ - Feyenoord ook door kan gaan.

De Wolf

Well-known member
Ik zie dat ik Den Haag ben vergeten. Maar volgens mij hebben we hier geen ADO aanhangers meer. Dan zou het alleen voor de PSV haters zijn.

Forza AZ

Well-known member
Denk AZ-Feyenoord niet. Zover ik weet is het daar altijd gemoedelijk.

Er zijn wel eens problemen geweest, maar vorig jaar was er volgens mij niets aan de hand. Daarvoor was wel een strenge kaartverkoop nodig. Die is er nu weer, dus verwacht nu ook weinig problemen. Het lijkt me niet dat er veel Feyenoord-supporters komen die geen kaart voor het uitvak hebben, omdat ze na vorig seizoen weten dat ze toch niet binnen komen. Er wordt namelijk bij losse kaarten een 100% ID-controle gehouden. Vorig seizoen moest ik als seizoenkaarthouder zelfs mijn ID laten zien.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er zijn wel eens problemen geweest, maar vorig jaar was er volgens mij niets aan de hand. Daarvoor was wel een strenge kaartverkoop nodig. Die is er nu weer, dus verwacht nu ook weinig problemen. Het lijkt me niet dat er veel Feyenoord-supporters komen die geen kaart voor het uitvak hebben, omdat ze na vorig seizoen weten dat ze toch niet binnen komen. Er wordt namelijk bij losse kaarten een 100% ID-controle gehouden. Vorig seizoen moest ik als seizoenkaarthouder zelfs mijn ID laten zien.

Wat een onzin eigenlijk. Ik ben met wat in de buurt van Rotterdam wonende Feyenoorders, een Rotterdamse Ajacied en een Heerenveenfan naar Heerenveen - Feyenoord geweest. Totaal geen gezeik gehad en kon overal zo doorlopen. Vorig seizoen trouwens idem dito, toen we in min of meer dezelfde samenstelling bij Heerenveen - Ajax waren.

Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Wat een onzin eigenlijk. Ik ben met wat in de buurt van Rotterdam wonende Feyenoorders, een Rotterdamse Ajacied en een Heerenveenfan naar Heerenveen - Feyenoord geweest. Totaal geen gezeik gehad en kon overal zo doorlopen. Vorig seizoen trouwens idem dito, toen we in min of meer dezelfde samenstelling bij Heerenveen - Ajax waren.
Jij bent natuurlijk ook de doorsnee Feyenoord-supporter.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jij bent natuurlijk ook de doorsnee Feyenoord-supporter.

Verre van. Maar dat zelfs seizoenkaarthouders zich moeten identificeren gaat wel ver hoor. Ik vind het eerder 't probleem afschuiven dan oplossen. Wanneer komt die voetbalwet er eens een keer?

Bovenaan