Districtsbeker 2016/17

Unregistere

Well-known member
Niet gelukt dus, 3-0 voor Noordwijk, dat in de finale speelt tegen DHC.

Klopt, uiteindelijk niet echt uitzicht gehad op een stunt begreep ik.

In Zuid I zijn twee Zeeuwse teams doorgedrongen tot de laatste vier.

Hoek klopte Oosterhout met 2-0, mede dankzij een goal van ASWH-aanwinst Kyle Doesburg.

Vlissingen maakte korte metten met Zundert: 0-6. Het wordt nu Vlissingen - Hoek in de halve finale.

Ook BVV is verrassend door. De Bossche tweedeklasser won na strafschoppen bij hoofdklasser Gestel. Na negentig minuten was het 1-1.
 

Forza AZ

Well-known member
15 april
1400 ADO'20 (H)-Swift (H) 2-1 1/2 W1
1430 Noordwijk (H)-Excelsior M 2 (RH) 3-0 1/2 W2
1430 d'Olde Veste'54 (1)-HZVV (1) 3-0 1/4 N
1700 Altius (3)-Purmersteijn (1) 0-5 1/2 W1
1700 Gestel (H)-BVV (2) 1-1 pen 3-4 1/4 Z1
1700 Hoek (H)-Oosterhout (3) 2-0 1/4 Z1
1700 Zundert (2)-VC Vlissingen (H) 0-6 1/4 Z1
1700 Nieuw Buinen (1)-Buitenpost (1) 1-1 pen ?-? 1/4 N
 

Joost

Well-known member
Gemert v Meerssen 2-1
Blauw Geel v De Ster 7-0
Deurne 2 v Chevremont 1-4

Straks even de lucky loser berekenen.
 

Joost

Well-known member
Als ik het allemaal goed berekend heb dan is het als volgt.

Deurne 2 mag natuurlijk niet meedoen en de andere drie wonnen hun duels binnen 90 minuten en haalden in de kwartfinale geen verlenging. Doelsaldo dus;

Groene Ster 12-5 = +7
Meerssen 5-2 = +3
De Ster 11-9 = +2

Groene Ster dus.
 

de waan

Well-known member
Tot die conclusie was ik inderdaad ook gekomen. Met een kleine nederlaag vandaag had De Ster het gehaald.
 

Forza AZ

Well-known member
De laatste kwartfinale in Zuid I:

Nuenen (H)-Bladella (3) 1-0

"Lucky-losers"
1.Bladella (3) 5-12 (19-6)
2.Gestel (H) 5-11 (14-6)
3.Oosterhout (3) 5-8 (13-7)
4.Zundert (2) 5-8 (15-11)

Bladella moet hopen dat Vlissingen of Nuenen promoveert naar de Derde Divisie. De kans dat beide promoveren is nihil, dus Gestel zal zich niet gaan plaatsen voor de KNVB-beker.
 

noordooster

Well-known member
Ik vind het opvallend dat zowel in Noord als in Oost in de halve finale alleen nog maar zaterdagverenigingen zitten.
In beide districten voetballen toch meer zondag- dan zaterdagverenigingen, in Oost zelfs veel meer.
( In West II in de halve finale 3 zaterdagverenigingen, in West I 1 en in Zuid I ook 1, Zuid II kent geen zaterdagvoetbal )
 

de waan

Well-known member
Zo gek is dat niet, want het gaat uiteindelijk meer om kwaliteit als kwantiteit. Zowel Noord als Oost heeft meer zaterdaghoofdklassers en die doen het in de regel ook nog beter.
 

noordooster

Well-known member
Niet alleen dat, in Noord doen ook de eerste klassers het goed.
Bij de laatste 16 zaten 10 eerste klassers waarvan 7 uit za. 1E en in de halve finale zitten eerste klassers Buitenpost en d' Olde Veste '54 nog in de strijd.
 

noordooster

Well-known member
Uiteraard, dat is bijna altijd zo en ook in elk district.
Dat is ook niet mijn punt.
Dat in Noord de za. hoofdklassers het goed doen in de beker is inderdaad minder verrassend, maar dat ook de clubs uit za. 1E het zo goed doen/deden zal velen wel verrassen.
Want die klasse wordt nogal eens als zwak aangeduid, vooral ook als die vergeleken wordt met de andere eerste klassen in Noord en Oost.
 

de waan

Well-known member
Ach ja, de toevalsfactor is in bekervoetbal ook relatief groot natuurlijk. Verder ken ik de verhoudingen in het noordelijke voetbal onvoldoende om daar iets zinnigs over te zeggen.
 

SanMark.

Well-known member
Ach ja, de toevalsfactor is in bekervoetbal ook relatief groot natuurlijk. Verder ken ik de verhoudingen in het noordelijke voetbal onvoldoende om daar iets zinnigs over te zeggen.

En het is ook een sample van niets natuurlijk.

Maar sommige mensen willen er gelijk weer heel hijgerig een stempel opdrukken. En gelukkig kan dat dit jaar dus er kan weer mooi met het vingertje gewezen worden dat mensen deze klassen zo zwak vinden, en daar klopt nu natuurlijk helemaal niets van omdat er 4 clubs uit deze klassen nu in de halve finale staan.
 

noordooster

Well-known member
Het punt is gemaakt en is zo te zien begrepen. Mooi zo.
1E zaterdag is is niet zo'n zwakke klasse als menigeen denkt. :duim:
 

Forza AZ

Well-known member
Vanavond de laatste kwartfinale in Oost. DFS (H) heeft daarin aan een gelijkspel tegen DVS'33 2 (RH) al genoeg om zich te plaatsen voor de KNVB-beker. Bij verlies in de strafschoppenserie zijn ze namelijk de beste verliezend kwartfinalist en nemen ze de plek over van DVS'33 2.
 
Bovenaan