Degradatiestress 2018-2019

JMD

Well-known member
Met nog 8 ronden te gaan is dit de stand van de ploegen die in de degradatieproblemen kunnen komen.
12: PEC Zwolle 29 (-11)
13: Fortuna S. 29 (-18)
14: ADO Den Haag 28 (-17)
15: Excelsior 26 (-27)
16: De Graafschap 25 (-24)
17: FC Emmen 25 (-30)
18: NAC Breda 17 (-39)
Ik heb de grens even na VVV Venlo gelegd. Tuurlijk is 7 punten nog in te halen door De Graafschap (nu 16e), maar dan zouden ook alle andere ploegen van plaats 12 t/m 15 over VVV heen moeten. Dat kan natuurlijk best, maar de kans is niet zo groot en sluit ik voorlopig dus even uit.

Gezien de achterstand lijkt degradatie onafwendbaar voor de Bredanaars, en is het eigenlijk vooral spannend om wie de nacompetitie moet spelen. De nummer 16 komt in het schema bij de nummer 3 van de KKD, dat is Go Ahead, de nummer 17 komt bij de nummer 2, dat is Sparta.

Het resterende programma (onderstreept zijn onderlinge duels):
27: PEC Zwolle - FC Emmen, Willem II - Fortuna S, ADO Den Haag - Vitesse, SC Heerenveen - Excelsior, De Graafschap - Heracles, NAC Breda - VVV Venlo
28: PSV - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - ADO Den Haag, Excelsior - NAC Breda, FC Groningen - De Graafschap, FC Emmen - Ajax
29: PEC Zwolle - Fortuna Sittard, ADO Den Haag - FC Utrecht, FC Groningen - Excelsior, De Graafschap - AZ, FC Emmen - SC Heerenveen, Heracles Almelo - NAC Breda
30: Willem II - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - VVV Venlo, AZ - ADO Den Haag, Ajax - Excelsior, PSV - De Graafschap, NAC Breda - FC Emmen
31: Vitesse - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - NAC Breda, PSV - ADO Den Haag, Excelsior - Willem II, VVV Venlo - De Graafschap, FC Emmen - FC Utrecht
32: PEC Zwolle - FC Groningen, FC Utrecht - Fortuna Sittard, ADO Den Haag - Excelsior, De Graafschap - FC Emmen, NAC Breda - Feyenoord
33: NAC Breda - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - Feyenoord, ADO Den Haag - Willem II, Excelsior - AZ, De Graafschap - Ajax, FC Emmen - FC Groningen
34: PEC Zwolle - VVV Venlo, FC Groningen - Fortuna Sittard, Feyenoord - ADO Den Haag, Heracles Almelo - Excelsior, Vitesse - De Graafschap, Willem II - FC Emmen, SC Heerenveen - NAC Breda
 

zwammy

Well-known member
Dus zelfs met het slechtste NAC van de historie schrijven we geen historie :sad:
 

JMD

Well-known member
Door de zege van PEC nemen de Blauwvingers afstand van de degradatieplaatsen. Zij waren tevens de enige ploeg van de vermelde 7 die wonnen.
12: PEC Zwolle 32 (-8)
13: ADO Den Haag 29 (-17)
14: Fortuna S. 29 (-19)
15: Excelsior 26 (-28)
16: De Graafschap 25 (-25)
17: FC Emmen 25 (-33)
18: NAC Breda 18 (-39)

Het resterende programma (onderstreept zijn onderlinge duels):
28: PSV - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - ADO Den Haag, Excelsior - NAC Breda, FC Groningen - De Graafschap, FC Emmen - Ajax
29: PEC Zwolle - Fortuna Sittard, ADO Den Haag - FC Utrecht, FC Groningen - Excelsior, De Graafschap - AZ, FC Emmen - SC Heerenveen, Heracles Almelo - NAC Breda
30: Willem II - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - VVV Venlo, AZ - ADO Den Haag, Ajax - Excelsior, PSV - De Graafschap, NAC Breda - FC Emmen
31: Vitesse - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - NAC Breda, PSV - ADO Den Haag, Excelsior - Willem II, VVV Venlo - De Graafschap, FC Emmen - FC Utrecht
32: PEC Zwolle - FC Groningen, FC Utrecht - Fortuna Sittard, ADO Den Haag - Excelsior, De Graafschap - FC Emmen, NAC Breda - Feyenoord
33: NAC Breda - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - Feyenoord, ADO Den Haag - Willem II, Excelsior - AZ, De Graafschap - Ajax, FC Emmen - FC Groningen
34: PEC Zwolle - VVV Venlo, FC Groningen - Fortuna Sittard, Feyenoord - ADO Den Haag, Heracles Almelo - Excelsior, Vitesse - De Graafschap, Willem II - FC Emmen, SC Heerenveen - NAC Breda
 

Batigoal

Well-known member
Het is wel spannend onderin voor de 2 nacompetitieplaatsen (sorry zwammy!). De Graafschap vind ik niet meer zo slecht ogen, het ontbreekt ze alleen aan geluk. FC Emmen is ingekakt na de goede eerste seizoenshelft en komt serieus in de problemen. Excelsior vind ik het hele seizoen al kraak noch smaak, het zou me niets verbazen als het een keer misgaat. Fortuna en ADO lijken me goed genoeg om zich rechtstreeks te handhaven.

Emmen en De Graafschap hebben beiden een pittig programma voor de boeg. Ronde 32 gaat bepalend zijn verwacht ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
NAC mag nog thuis tegen Feyenoord, dus dat zijn drie punten. Dat brengt het gat terug tot vier punten. Die zie ik ze ook niet dichten.
 

zwammy

Well-known member
NAC krijgt nog Excelsior, Emmen, Heracles, Fortuna, Feyenoord, Heerenveen en Zwolle. Dat zijn echt wel tegenstanders waar je 7 punten bij kan goedmaken, daarom vooral zo jammer dat je er gisteren geen 3 pakte.
 

Janssen

Well-known member
We krijgen nu nog thuis ADO, VVV, NAC en Feyenoord. Daar zullen ergens de 6 punten gehaald moeten worden. Tenzij wellicht Groningen helemaal klaar is op de laatste dag, dan kun je misschien daar nog wat halen.
 

Atreides

Well-known member
@ zwammy en Janssinho,

lol met Feyenoord. :eek:mg:


Het is wel spannend onderin voor de 2 nacompetitieplaatsen (sorry zwammy!). De Graafschap vind ik niet meer zo slecht ogen, het ontbreekt ze alleen aan geluk. FC Emmen is ingekakt na de goede eerste seizoenshelft en komt serieus in de problemen. .

januari en februari was gek genoeg nog echt goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Typisch Feyenoord om van Fortuna Sittard en NAC te verliezen. Sowieso hebben we volgens mij na de winterstop iets van 11 punten uit 10 wedstrijden. Dat is niet bijster veel.
 
Bovenaan