Weekendvoetbal

Fregge

Well-known member
Volgens mij baarde @noord-ooster zich zorgen dat als er 2 standaardelftallen in 1 club zijn, waarvan 1 op zaterdag en 1 op zondag, 1 team als opleidingsteam wordt gebruikt en spelers maar over en weer uitgewisseld worden. Geen zorgen, NO, ik heb wat gevonden vandaag naar aanleiding van OSS'20 - Hercules.

OSS'20 gebruikte een speler die zich vast had gespeeld in zaterdag 1. Huh? Vastgespeeld? Yes. Dit is de regel die staat op de KNVB site:

Wanneer een seniorspeler, die is geboren in 1998 of eerder, binnen zijn/haar vereniging de keuze heeft om uit te komen in een (na)competitie op zaterdag of zondag en hij/zij heeft gespeeld in een (na)competitie die behoort tot de categorie op zaterdag mag deze speler, ongeacht of dit beker of (na)competitie is, niet meer spelen in een competitie die tot de categorie A behoort op de zondag en omgekeerd. Wel is het toegestaan om in beginsel op beide speeldagen uit te komen voor competities die tot de categorie B behoren.

Wat wordt er nu bedoeld met hoger of lager?

Onder een lager team wordt verstaan:

  • Een team dat behoort tot dezelfde leeftijdsklasse maar in een lagere divisie of klasse is ingedeeld ofwel,
  • een team dat behoort tot een jongere leeftijdsklasse.
Onder een hoger team wordt verstaan:

  • Een team dat behoort tot dezelfde leeftijdsklasse maar in een hogere divisie of klasse is ingedeeld ofwel,
  • een team dat behoort tot een oudere leeftijdsklasse.

Als ik in het specifieke geval van OSS'20 ga duiken, zie ik op de site van OSS'20 dat hij in 2015/2016 in de O14 heeft gespeeld. Dan ben je dus na 1998 geboren.
 

Fregge

Well-known member
Ik ben het wel met je eens hoor, ekster. In weekendvoetbal is geen plek voor meerdere standaardteams per club
 

JMD

Well-known member
Ik ben het wel met je eens hoor, ekster. In weekendvoetbal is geen plek voor meerdere standaardteams per club
Denk dat daar toch ook geen discussie over bestaat?? Als je er 1 piramide van maakt kan er ook maar 1 team per club in zitten.
 

JMD

Well-known member
De TD wordt gezien als "weekendvoetbal" . Toch hebben de zondagclubs daarin allemaal ( alleen TEC niet ) 2 standaardteams in de voetbalpiramide.
Ook de zondagclubs die graag mee wilden doen in een zaterdagcompetitie, Goes en VVSB, hebben 2 standaardteams in de standaardcompetities.
Jep. I know. Snel een eind aan maken dus. Jammer voor het andere standaardteam dan...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gewoon een regel instellen dat iedere club maximaal 1 team in de pyramide mag hebben, inclusief de BVO's. Dus weg met 2 standaardteams en beloftenteams.
 

JMD

Well-known member
Gewoon een regel instellen dat iedere club maximaal 1 team in de pyramide mag hebben, inclusief de BVO's. Dus weg met 2 standaardteams en beloftenteams.
Precies, dat zeg ik ook. Is gewoon een aanloop tot het compleet afschaffen van die 2 standaardteams.
 

JMD

Well-known member
Denk je nou echt dat als je 3x hetzelfde post dat je dan gelijk gaat krijgen.

Face it, het gemengd voetbal gaat er komen. Het laatste relikwie van de verzuiling gaat eindelijk stranden. Niet meer dan logisch, waarbij de 'gelovige' clubs nog blij mogen zijn (waar ik het overigens mee eens ben) dat ze het recht houden om op zaterdag te spelen. Als de zondag echt zo aan de macht is als jij steeds insinueert dan zou die uitzondering er niet eens zijn.
 

JMD

Well-known member
Ik denk ook, dat de zondagmannetjes van de KNVB het slinks erdoor drukken, ondanks dat meerdere keren is bewezen, dat clubs en spelers het niet willen.

Onzin. Er zijn nog vele RK en prot. chr. kerken, scholen, verenigingen, instituties enz. in Nederland .
Maar dat heb ik je ook al 1000x gezegd .

Driedubbele onzin. Het zondagvoetbal heeft het zaterdagvoetbal nodig om de kop boven water te houden.
De zondagmannetjes hebben de macht bij de KNVB. Maar zelfs zij snappen, dat er sowieso geen weekendvoetbal komt als je zaterdagclubs dwingt op zondag te voetballen.
Zelfs een hardliner als Fregge schijnt dat intussen te snappen.
Hoewel zij op zich ook wel wat graag van dat convenant af willen.
Overigens blijven de voorstellen van de KNVB waardeloos en onaanvaardbaar zeker voor meerdere zaterdagclubs, maar dat heb ik al eens eerder uitgelegd.
674....
En nog steeds dezelfde bullshit, oude wijn, oude posts, oude gewoontes, ....
 

Baggio

Active member
Ik denk ook, dat de zondagmannetjes van de KNVB het slinks erdoor drukken, ondanks dat meerdere keren is bewezen, dat clubs en spelers het niet willen.

Onzin. Er zijn nog vele RK en prot. chr. kerken, scholen, verenigingen, instituties enz. in Nederland .
Maar dat heb ik je ook al 1000x gezegd .

Driedubbele onzin. Het zondagvoetbal heeft het zaterdagvoetbal nodig om de kop boven water te houden.
De zondagmannetjes hebben de macht bij de KNVB. Maar zelfs zij snappen, dat er sowieso geen weekendvoetbal komt als je zaterdagclubs dwingt op zondag te voetballen.
Zelfs een hardliner als Fregge schijnt dat intussen te snappen.
Hoewel zij op zich ook wel wat graag van dat convenant af willen.
Overigens blijven de voorstellen van de KNVB waardeloos en onaanvaardbaar zeker voor meerdere zaterdagclubs, maar dat heb ik al eens eerder uitgelegd.
In het normale leven, zeg maar buiten dit forum: hoe hou jij je dan staande? Want als jij in relaties (liefde, familie, collega’s etc) je zo gedraagt als hier dan zul je het best zwaar hebben. Ga eens met de tijd mee, verdiep je eens echt in de ander en blijf niet zo vastzitten in de ingesleten patronen. Probeer het eens: het leven wordt er vast leuker van !
 

Abubakari

Well-known member
Allemaal de verwachte niet-inhoudelijke reacties van steeds dezelfde personen.

Om op de laatste in te gaan.
Ik houd me prima staande en mijn verhaal vindt veel bijval .
En dat verbaast me ook niks, dat bleek oa ook al uit de mislukte weekendvoetbal-pogingen van Jonkers en HSC'21 en uit diverse enquêtes ( bv BAV en KNVB himself ) .
Iedereen heeft inmiddels ook al talloze malen inhoudelijke reacties gegeven, het houdt een keertje op (hoewel…).
 

de waan

Well-known member

Pagina 23 onderaan vermeldt dat het voornemen is dat er geen 2e standaardteam van een vereniging in de 2e/3e/4e div & 1e klasse mag zijn. Dat is natuurlijk een aanloop naar het uiteindelijk totaal afschaffen daarvan. Mooi.

Vooralsnog gaat het daarbij nu volgens mij om welgeteld één club waar dat voor geldt en dat is AFC. En die staan volgens mij ook nog eens op het randje van degradatie.

Maar inderdaad zal dit wel een begin zijn, zie ook het onmogelijk maken van het inschrijven van een tweede standaardteam vanaf 2023. (Zijn we bij HSC dus nét op tijd. :LOL:)
 
  • Geweldig
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
In het normale leven, zeg maar buiten dit forum: hoe hou jij je dan staande? Want als jij in relaties (liefde, familie, collega’s etc) je zo gedraagt als hier dan zul je het best zwaar hebben. Ga eens met de tijd mee, verdiep je eens echt in de ander en blijf niet zo vastzitten in de ingesleten patronen. Probeer het eens: het leven wordt er vast leuker van !
Dat kan hij niet. Zie ook zijn reactie op jouw post...

Daarom blijft hij ook elke keer hetzelfde posten (liefst 3 dagen op rij), dan hoopt hij dat er iemand op reageert, zodat hij weer boos kan zijn dat er niet inhoudelijk op wordt gereageerd, terwijl alle bullshit van zijn kant al lang en breed weerlegd is.
Op 2 punten heeft hij gelijk: dat het onzin is dat er 2 standaardteams in de piramide mogen en dat de échte zaterdagclubs het recht mogen hebben om op zaterdag te spelen. Maar dat laatste heb ik (en vele met mij) al vaker gepost en blijkbaar wil NO dat niet lezen want zegt hij keer op keer dat wij willen dat zaterdag op zondag speelt...
 

de waan

Well-known member
Ja, pagina 25, punt 5. En de verklaring daarvoor is ook vrij logisch.

De beperking wordt toegevoegd dat niet op één van de niveaus waarop gemengd wordt ingedeeld (dus: 2e ,3e , 4e divisie óf 1e klasse) een tweede standaardteam van dezelfde vereniging kan uitkomen
 

de waan

Well-known member
Op pagina 23 staat hetzelfde in net iets andere woorden.

In één klap 140 teams uit de competitie halen zal wat iets te rigoureus worden gevonden, dus er zal wel een overgangsregeling bedacht worden. Of het is inderdaad zo zoals jij stelt dat het is om de zondagclubs een pleziertje te gunnen. Weet alleen niet precies welke dan, maar goed.
 

Fregge

Well-known member
Misschien moet je betreffende clubs eens vragen waarom ze zo graag een standaardteam in de zaterdagcompetitie willen hebben.
Ah dus als een zondag naar zaterdag overstapt is het toekomen aan de wensen van de leden, maar als een zondagclub een zaterdagteam toevoegt is het: "Foei!"
 

Baggio

Active member
Allemaal de verwachte niet-inhoudelijke reacties van steeds dezelfde personen.

Om op de laatste in te gaan.
Ik houd me prima staande en mijn verhaal vindt veel bijval .
En dat verbaast me ook niks, dat bleek oa ook al uit de mislukte weekendvoetbal-pogingen van Jonkers en HSC'21 en uit diverse enquêtes ( bv BAV en KNVB himself ) .
Okay, ik vroeg met het af. Je roept zoveel misbaar over je af hier dat ik me kon voorstellen dat dit in het dagelijks leven misschien niet anders zou zijn, maar gelukkig voor jou is dat blijkbaar niet het geval.
Inhoudelijk heb ik al vaker mijn standpunt toegelicht en daar komen wij niet uit. Het grootste verschil tussen mijn toekomstblik op de amateurvoetbalwereld en de jouwe is dat jij de door de verzuiling veroorzaakte splitsing tussen Zaterdag en Zondag graag overeind wil houden en ik niet. Voor de toekomst van het nederlandse amateurvoetbal is weekendvoetbal dé oplossing voor het teruglopende aantal leden. Leden die zich steeds meer als consumenten gedragen (helaas) en op een andere manier met hun vrije tijd om willen gaan dan pak weg 60 jaar geleden. Leven in het verleden of leven in de toekomst.
 

de waan

Well-known member
En wat is dan precies de logica dat een club die als voorkeursspeeldag de zondag heeft thuis op zaterdag zou moeten spelen tegen een club die tot een jaar daarvoor ook de zondag als voorkeursspeeldag had?
 
Bovenaan