Weekendvoetbal

de waan

Well-known member
Ook bij de schrijver van het stukje zit er nogal wat "oud denken" in. Want hoezo zou RKAVV een zaterdagclub moeten worden. Het is een voetbalclub, wat kan het bommen wanneer ze hun wedstrijdjes spelen.
 

Joost

Well-known member
Waar haal je dit vandaan? Nog steeds de agenda?

Hij heeft er in ieder geval lang naar moeten zoeken.

Maar als het enkel negatief is voor Achilles Veen, een club in het midden van het land die in drie van de 4 Vierde Divisies terecht kan komen lijkt het me een uitstekend voorstel om zo snel mogelijk regionaal in te delen.
 

Fregge

Well-known member
Hij heeft er in ieder geval lang naar moeten zoeken.

Maar als het enkel negatief is voor Achilles Veen, een club in het midden van het land die in drie van de 4 Vierde Divisies terecht kan komen lijkt het me een uitstekend voorstel om zo snel mogelijk regionaal in te delen.
Wij zouden ook meer kilometers maken. Net als Gemert. Maar voor de Derde Divisie zondag liggen wij best centraal
 

JMD

Well-known member
Catastrofale plannen van de zondagmannetjes van de KNVB om het zaterdagvoetbal een kopje kleiner te maken.

Speeldagen en aanvangstijden Wedstrijden in de divisies mannen worden als volgt ingepland:
- Zaterdag thuis tegen zaterdag/zondag: zaterdag 15:30 uur.
- Zondag thuis tegen zondag: zondag 14:30 uur.
- Zondag thuis tegen zaterdag: zondag 14:30 uur.
- Zondag thuis tegen zaterdag (onderdeel convenant): zaterdag 18.00 uur

Voorgestelde indeling ( obv huidige hoofdklassers) :

Vierde Divisie A

  1. Achilles’29
  2. Achilles Veen
  3. AWC
  4. AZSV
  5. DUNO D.
  6. EHC
  7. Juliana’31
  8. Longa’30
  9. Meerssen
  10. Minor
  11. Nuenen
  12. OJC Rosmalen
  13. Orion
  14. RKZVC
  15. Silvolde
  16. UDI’19
Je zal maar bv Achilles Veen zijn en niet het convenant hebben ondertekend.
Bijna alle uitwedstrijden op zondag om 14.30 uur.
Wel het convenant ondertekend wordt het zaterdagavond om 18.00 uur. Wouw.
En het aantal af te leggen kilometers neemt nota bene met ongeveer 400 toe.
En thuis wordt het 15.30 uur. Ook een tijdstip waar geen enkele zaterdagvereniging vrijwillig voor kiest.
Ach gossie, kom je weer stemming zoeken...

Toch maar weer even proberen wat duidelijk te maken, alhoewel ik weet dat het paarlen voor de zwijnen is bij NO...
Ja, dat zijn de standaard in te plannen tijden. Net als dat nu de 2e divisie standaard om 15.30 begint. Maar het gebeurt zelden (op de laatste speelrondes na) dat er meer dan 3 duels om die tijd spelen. Onderling komen de clubs er gewoon uit. Noordwijk wil bv om 14.30 thuis spelen, en speelt dat ook vrijwel altijd. Wat ook logisch is, want als Noordwijk tegen club A speelt en vraagt om om 14.30 te beginnen en club A staat dat toe, dan is de kans natuurlijk groot dat Noordwijk een verzoek van club A om de thuiswedstrijd bij club A ook op een ander tijdstip te beginnen gaat goed vinden. Grote kans dus dat Achilles Veen bijna al haar thuiswedstrijden gewoon op zaterdag om 14.30/15.00 speelt. En naw uitwedstrijden ook wel een aantal op die tijd. Dat heet samenwerken. Zou je ook eens moeten proberen NO...

En verder: de KNVB heeft duidelijk gecommuniceerd dat er in het algemeen idd een paar clubs van de 64 4e divisieclubs (of van de 36 3e divisieclubs) meer reistijd hebben. Maar over de hele 4e divisie was het aantal te besparen kilometers ruim boven de 3000 volgens mij... (en ook in de 3e divisie was een besparing van het aantal kilometers, wel minder dan in de 4e divisie, wat ook logisch is) Ook hier weer NO, kijk eens verder dan 1 club, maar naar wat goed is voor de hele competitie.

Hou eens op met dat 'ikke ikke ikke'... Het is 2022, tijd om verder te gaan, en de bijl te zetten aan de allerlaatste vorm van verzuiling die er nog is. En dan ga je eens een keer op zaterdag om 18.00 voetbal kijken, kan toch ook? Biertje/Frisje erbij, broodje bal erbij (ik ga niet meer patatje/frietje zeggen, want dat liep uit de hand de vorige keer...), heerlijk...
 
Bovenaan