Weekendvoetbal

de waan

Well-known member
Nou ja, er zou sowieso pas in de voorjaarsvergadering definitief over besloten worden. Beetje extra masseren nog hier en daar en dan gewoon een klap erop geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ah daar heb je run a way No weer eens.
Meer iemand die door heeft dat hij een verloren strijd vecht.

Jammer NO, het is echt over met de scheiding. Met ingang van 2023 gaat het amateurvoetbal eindelijk echte stappen maken de 21e eeuw in. Het laatste verzuilingsbolwerk is dan omvergeworpen. Zo'n jaar of 50 nadat dat in de rest van de samenleving gebeurde.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik denk dat het uiteindelijk ook allemaal wel goed komt met onze NO. Laatste schakelmomentje is dat hij het heilige tijdstip van 18.00 uur op zaterdag voor de aardappels met groente en vlees los moet laten. Als hem dat lukt, komt het goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik denk dat het uiteindelijk ook allemaal wel goed komt met onze NO. Laatste schakelmomentje is dat hij het heilige tijdstip van 18.00 uur op zaterdag voor de aardappels met groente en vlees los moet laten. Als hem dat lukt, komt het goed.
Juist. Dan gewoon een snel patatje met biertje/fris langs de lijn die een of twee keer per jaar dat zijn cluppie op zaterdag 18.00 een uitwedstrijd speelt.
 

JMD

Well-known member
Speelt die discussie ook hier??? :)

Gek, ik zeg altijd dat ik patat ga eten, maar bestel bij de Mac gewoon Franse frietjes... :p
 

erka

Well-known member
1024px-Kaart_patat_friet_frieten.svg.png


Patat dus, behalve voor België en Noord-België.
 

JMD

Well-known member
In de Van Dale staat gewoon kraakhelder dat het friet is.
Ook patat staat er in... :)

En zoals het kaartje van Erka laat zien denkt het normale deel van Nederland dat het patat is. ;)

En om weer terug te gaan naar hoe de discussie startte: NO woont in het noordoosten van NL neem ik aan, dus die bestelt een bier/fris met patatje als zijn team een van die twee uitwedstrijden per seizoen om 18.00 speelt. Zijn vrouw/vriendin heeft dan maar een keer pech.
 

Fregge

Well-known member
Het komt van Patat frites. Patat betekent aardappelen en frites betekent gefrituurd. Alleen je kan best veel met patat. Dus het is logischer om het friet te noemen. Je zegt toch ook net steeds kip als je het hebt over een kippenei?
 
Bovenaan