Weekendvoetbal

SanMark.

Well-known member
Nee, als ie zegt dat het lekker weer is niet, als hij een grap maakt dat het geen vooruitgang is dat zwarten niet meer achter in de bus hoeven te zitten wel.
Of dat vrouwen minder achter het aanrecht staan. Nee lekker alles zeer zwaar nemen. Wat een droefenis.
 

Abubakari

Well-known member
Of dat vrouwen minder achter het aanrecht staan. Nee lekker alles zeer zwaar nemen. Wat een droefenis.
Hoe wil jij met je sowieso al wat dubieuze reputatie als het om zwarte mensen gaat (die je in het verleden herhaaldelijk lui noemde of uitkeringstrekkers) je opmerking dan anders noemen dan een racistische grap?
 

SanMark.

Well-known member
Hoe wil jij met je sowieso al wat dubieuze reputatie als het om zwarte mensen gaat (die je in het verleden herhaaldelijk lui noemde of uitkeringstrekkers) je opmerking dan anders noemen dan een racistische grap?
Zoals al gezegd het word weer veel te zwaar gemaakt maar blijf vooral steeds de nadruk leggen op mijn teksten, ik bedoelde beide met een kwinkslag. Maar dat is aan zulke autisten als jullie niet besteed.
 

Abubakari

Well-known member
Het is gewoon een racistische grap, heeft niks met autisme te maken, maar alles met racisme. Net zoals zwarte mensen lui noemen ook racistisch is.
 

SanMark.

Well-known member
Het is gewoon een racistische grap, heeft niks met autisme te maken, maar alles met racisme. Net zoals zwarte mensen lui noemen ook racistisch is.
Stereo typeringen kun je het ook noemen. Maar als je zand in je kutje hebt kan je natuurlijk op elke slak zout leggen.

Wiskunde is tegenwoordig ook al racistisch en als je de naam van een neger verkeerd uitspreekt word je al beticht van micro racisme.

Het heet hier de voetbalkantine maar wel een kantine waar je elk woord op de weegschaal moet leggen, mag weegschaal nog wel of komen de de dikkertjes in opstand ?
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb het toch niet over al die voorbeelden waar jij mee komt? Ik noem één bepaalde opmerking van jou racistisch.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dus we krijgen:

Eredivisie
Eerste Divisie
Tweede Divisie
Derde Divisie
Vierde Divisie
Vijfde Divisie
Zesde Divisie
Zevende Divisie

?
Je vergeet de verplichte promotie/degradatie en het einde van het zwarte geld in de amateurwereld. Stop de tijd.
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb het toch niet over al die voorbeelden waar jij mee komt? Ik noem één bepaalde opmerking van jou racistisch.
Ja , en ik vind jou een jankerd als je op elke slak zout legt.

Want het word natuurlijk een hellend vlak dat bij elke opmerking gelijk de racisme kaart word getrokken.
 

Joost

Well-known member
Nou dat was een lekkere vraag Satyr.

De afgelopen twee seizoenen zijn niet uitgespeeld maar tussentijds is wel gepromoveerd. Dat maakt het haast ondoenlijk om een eindstand te nemen van waaruit je gaat schuiven.

Twee clubs moeten de 4e divisie aanvullen en in totaal zijn er 112 plekjes vacant in 1e klasse nieuwe stijl.
In de praktijk gaat dat dus zijn dat uit de 11 bestaande poules er 8 blijven en de 22 kampioenen uit de 2e klasse promoveren en dan moeten er nog 2 clubs bij. Maar dat werkt niet handig voor een voorbeeld en is sowieso ondoenlijk.

Ik heb dus maar gewoon een harde grens gemaakt; de top 10 uit de 11 eerste klassen van vorig jaar blijft.

Dan krijg je in het noorden & oosten dus deze poules.
(groen bolletje = oorspronkelijke zaterdagclub)
(rood bolletje = oorspronkelijke zondagclub)

1637364624845.png
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vroeg of je zoiets had, niet of je het 'even' wilde maken :eek:

Mooie indeling zo op het oog.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gisteravond was ik bij een leuke bekerwedstrijd in het amateurvoetbal hier. Er worden nu vaker wedstrijden op vrijdag gespeeld, die altijd veel meer toeschouwers trekken doordat supporters van andere (prof)clubs in de regio ook komen. Daardoor kunnen groundhoppers zoals ik ook maar meerdere wedstrijden in een weekend. Regelmatig ga ik naar een wedstrijd op vrijdagavond, zaterdag en zondag, zoals dit weekend. En dat in Schotland, waar het amateurvoetbal enkele jaren geleden aartsconservatief was.

Leve het weekendvoetbal.
 

JMD

Well-known member
Nee, amateurvoetbal moet op zaterdag 14.30 of 15.00. Snap je dat nou nog niet Kralinger? Dat is regel 1 van NO, en omdat hij dat wil moet iedereen maar luisteren.
 

noordooster

Well-known member
Niet alleen van NO is dat de voorkeurstijd, zo je wil de normale tijd, maar voor het overgrote deel van het zaterdagvoetbal blijkt uit onderzoek en blijkt uit de huidige gehanteerde aanvangstijden.
En als vaker geconstateerd die JMD hangt van overdrijving, slecht lezen van hetgeen ik schrijf verkeerd en van beledigingen, onbenulligheden, verdraaiingen, verdachtmakingen en ander onfatsoen aan elkaar.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In Nederland bleek tijden de onlangs door de KNVB gehouden enquête onder amateurvoetballers en -clubs een grote meerderheid tegen het weekendvoetbal.
En waar ik op doel is dat je soms veranderingen moet forceren en dan wordt het wel geaccepteerd. Nog maar een paar jaar geleden was de zaterdagmiddag heilig en een pyramide onbespreekbaar. Enkele progressive clubs hebben het initiatief genomen en nu is er weekendvoetbal en een pyramide die het hele land dekt. Zelfs veel van de meest conservatieve clubs en vrijwilligers geven nu toe dat de verandering positief is geweest en omarmen nu de nieuwe mogelijkheden. Ook veruit de meeste voetballers zijn er nu blij mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
En waar ik op doel is dat je soms veranderingen moet forceren en dan wordt het wel geaccepteerd. Nog maar een paar jaar geleden was de zaterdagmiddag heilig en een pyramide onbespreekbaar. Enkele progressive clubs hebben het initiatief genomen en nu is er weekendvoetbal en een pyramide die het hele land dekt. Zelfs veel van de meest conservatieve clubs en vrijwilligers geven nu toe dat de verandering positief is geweest en omarmen nu de nieuwe mogelijkheden. Ook veruit de meeste voetballers zijn er nu blij mee.

Denk ook aan de invoering van de Conference in 1979 en in Nederland de 2e Divisie en Topklasse.
 

noordooster

Well-known member
En waar ik op doel is dat je soms veranderingen moet forceren en dan wordt het wel geaccepteerd. Nog maar een paar jaar geleden was de zaterdagmiddag heilig en een pyramide onbespreekbaar. Enkele progressive clubs hebben het initiatief genomen en nu is er weekendvoetbal en een pyramide die het hele land dekt. Zelfs veel van de meest conservatieve clubs en vrijwilligers geven nu toe dat de verandering positief is geweest en omarmen nu de nieuwe mogelijkheden. Ook veruit de meeste voetballers zijn er nu blij mee.
Hoe kom je aan deze wijsheid ?
Eind vorig jaar sprak een grote meerderheid van clubs en spelers zich uit tegen weekendvoetbal.
Hoe weet jij, dat men er nu, een klein jaar later anders over denkt ?
Je hebt het over veranderingen die positief zijn geweest en over omarmen.
Maar de voorgenomen veranderingen zijn niet ingevoerd.

Of doel je op de tweede divisie ?
In de eerste jaren na invoering ervan waren clubs en spelers overwegend negatief daarover.
Hoe dat de laatste tijd is weet ik niet, ik ken daarover geen raadplegingen.
Wel zijn er sindsdien zaken verbeterd. Het aantal zondagclubs is sterk afgenomen, het aantal beloftenteams is sterk afgenomen, de aanvangstijden zijn in positieve zin aangepast en er is geen verplichte promotie.

Of doel je op Schotland ?
Daar weet ik niks van.
 

noordooster

Well-known member
En in Nederland de 2e Divisie en Topklasse.
Zie wat ik 23 min. geleden schreef over de 2e divisie . Deze werd overigens door de KNVB via de ledenraad erdoor gedrukt met het valse , gelogen argument, dat de UEFA promotie naar het Betaald Voetbal verplicht zou stellen.
Tegen de topklasse was bij mijn weten ook wel, maar minder oppositie. Overigens was er toen geen sprake van gemixte competities en bleven er gewoon, net als voorheen, 6 hoofdklassen.
1979 ? Tsja je kan ook recentere andere veranderingen noemen, zoals het opheffen van de afdelingen en de komst van de districten in de jaren '90 of de mogelijkheid van het horizontaal kunnen overstappen en zo zijn er meer te noemen.
 
Bovenaan