Weekendvoetbal

noordooster

Well-known member
Zou kunnen, de KNVB en zijn voorkeuren kennende, dat we richting dat zaterdagavond voetbal gaan.
En men op den duur zaterdagverenigingen wil verplichten op zondag te gaan voetballen, iets wat ik op dit forum een aantal malen las en waarvoor ook meerdere zondagclubs pleiten.
Zou niet voor het eerst zijn, dat de KNVB iets doordrukt tegen de zin van de clubs en de voetballers, door wie ze bestaan en door wie ze worden betaald en die ze zouden moeten vertegenwoordigen.
 

de Kok

Member
alle standaardteams gaan naar de zaterdag en alle jeugd en overige senioren worden weekend van naar keuze ingedeeld
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zou kunnen, de KNVB en zijn voorkeuren kennende, dat we richting dat zaterdagavond voetbal gaan.
En men op den duur zaterdagverenigingen wil verplichten op zondag te gaan voetballen, iets wat ik op dit forum een aantal malen las en waarvoor ook meerdere zondagclubs pleiten.
Zou niet voor het eerst zijn, dat de KNVB iets doordrukt tegen de zin van de clubs en de voetballers, door wie ze bestaan en door wie ze worden betaald en die ze zouden moeten vertegenwoordigen.

Heb je nog meer complottheorieën klaarliggen?
 

Fregge

Well-known member
Wat ik trouwens zag he. Vond ik een vreemd iets, maar daar kan @noord-ooster me vast op verduidelijken. Ik zag Zaterdag-mensen zeggen: "Sporters moeten laten zien dat ze een QR-code hebben maar medewerkers niet. En contractspelers zijn toch gewoon in dienst van een club?"
 

Joost

Well-known member
Wat ik trouwens zag he. Vond ik een vreemd iets, maar daar kan @noord-ooster me vast op verduidelijken. Ik zag Zaterdag-mensen zeggen: "Sporters moeten laten zien dat ze een QR-code hebben maar medewerkers niet. En contractspelers zijn toch gewoon in dienst van een club?"
De clubs zouden inderdaad een onderscheid moeten maken tussen de voetballers met een arbeidsovereenkomst en de andere spelers.
 

de waan

Well-known member
Spelers in de top van het amateurvoetbal maakt het in de regel niet zo veel uit wanneer ze moeten voetballen.
 

noordooster

Well-known member
Steeds meer spelers in de top van het amateurvoetbal gaan spelen bij clubs waarvan ze (zouden moeten ) weten dat die nooit op zondag gaan voetballen.
 

ALenstra

Well-known member
Die zaterdagclubs schijnen schijnen inderdaad goed te betalen. Meer dan de gemiddelde KKD-club. Tenminste dat hoor ik vaak.
 

noordooster

Well-known member
Die zaterdagclubs schijnen schijnen inderdaad goed te betalen. Meer dan de gemiddelde KKD-club. Tenminste dat hoor ik vaak.
Kan best zijn, dat "Die" zaterdagclubs goed betalen, hoewel ik nog nooit ergens gelezen of gehoord heb hoeveel er bij amateurclubs, materieel en immaterieel , betaald wordt, anders dan wat grove schattingen.
Vaak wordt er dan gewezen op de spelers die voor een club gaan spelen.
Volgens mij spelen ook wel andere zaken een rol bij het kiezen voor een bepaalde club.
En verder zal er ook wel een verband zijn zijn hoeveel een club betaalt aan zijn spelers en de inkomsten die een club heeft, zoals sponsorgelden, recettes, kantine-inkomsten enz.
Eens kijken of de KNVB een beetje een vinger er achter kan krijgen bij die spelersbetalingen , wat ze kennelijk van plan zijn.
 

de Kok

Member
Op een ledenvergadering zullen ze via de presentatie overzicht toch geven op de personeelslasten spelers en trainers. Immers, alle kosten zichtbaar en zijn is mannen bij externe betalingen.
in de 2e divisie wordt zeker in de randstad fors betaald en zijn er vele spelers die tussen de 2 en 3 k per maand ontvangen.
Per persoon natuurlijk niet maar het totaalbedrag zal zeker enig inzicht geven.
Maar ook het verpakt HHC is tot veel in staat door een prima organisatie en veel sponsorinkomsten. Dat laatste bepaalt de mogelijkheden natuurlijk in hoge mate.
Mijn conclusie is dat zeker de 2e divisie (semi) profvoetbal is geworden. Zeker voor de spelers die er van kunnen leven.
Daarom vind ik dat deze divisie over kan naar de sectie BV.

Daaronder dan maar alles regionaal indelen. Zeker vanwege de hoge kosten. In welke vorm? Wat mij betreft standaardteams op de zaterdag en de rest naar keuze met een groot deel van de jeugd naar de zondag.
 

noordooster

Well-known member
Natuurlijk zal elke club op zijn ledenvergadering een overzicht geven van ontvangsten en uitgaven.
Ik waag het te betwijfelen of bij de uitgaven altijd wel de juiste bedragen worden weergegeven, zeker als het gaat om materiële en immateriële vergoedingen aan spelers.
De leden krijgen de financiële stukken te zien als ze dat willen, maar in hoeverre is er verder publieke openheid over ?
En welke financiële verantwoordingen van welke clubs wil de KNVB inzien ( en controleren )?

Wat dat laatste betreft. Je noemde dat eerder. Bedoel je niet gewoon een variant van het zogenaamde weekendvoetbal, een idee dat door amateurclubs en -spelers meermaals massaal werd afgewezen ?
Met zo-zo wedstrijden op zondag en zo-za wedstrijden op zaterdagavond ?
 

Abubakari

Well-known member
Alle senioren op zaterdag lijkt mij ook onzin, zullen toch altijd clubs blijven die liever op zondag spelen?
 

noordooster

Well-known member
Waarom zou Fleringen-Vasse (ik noem maar een voorbeeld van clubs waarbij dit onderwerp totaal niet aan de orde is) op zaterdag gespeeld moeten worden dan?

En bijvoorbeeld VKW-Roden of Hoogeveen - Be Quick 1887 of HSC '21 - Groene Ster. Kan gewoon op zondag gespeeld blijven worden in zondagcompetities.
Want als ze worden ingedeeld bij zaterdagverenigingen krijg je het meermaals verworpen weekendvoetbal ( inclusief voetbal op zaterdagavond) en wellicht nu of later de regel dat de thuisclub ook de speeldag mag bepalen .
 

de Kok

Member
Deze optie gaat uit van alle standaardteams op zaterdag en zondag in 1 competitie en in principe worden gespeeld op de zaterdag.
zeker hoger in de piramide maar naar beneden zal er een punt zijn dat men ook zondagclubs bij elkaar kan in delen.
Ook kan net als nu tussen 2 zondagclubs natuurlijk naar de zondag worden geschoven.
Maar om ruimte te scheppen op de sportparken zal de jeugd (Onder 19 mag toch niet stappen en daar gaat het meestal om) voor een belangrijk deel naar de zondag moeten voor weekendvoetbal in het hogere segment tot in de lagere segmenten zaterdagclubs bij elkaar bij plaatsen.
Dit geldt ook voor alle overige seniorenteams.
met een beetje creatief doordenken krijgt men zo op alle niveaus mooie regionale competities.
het onderscheid tussen de zaterdag en zondag sectie is dan verdwenen en dat scheelt een boel geouwehoer.
 
Bovenaan