Weekendvoetbal

Baggio

Active member

Er wordt hier en daar behoorlijk overdreven en overspannen gereageerd op de plotselinge reddingsboei die de KNVB het zondagvoetbal toewierp.
Ik denk niet dat het met het zondagvoetbal na 2022 opeens over en uit is.
En ik hoop het ook niet.
Het zaterdagvoetbal was nog niet zo lang geleden vele malen kleiner dan dat het zondagvoetbal de komende jaren zal zijn en daarover hoorde je in het zaterdagvoetbal niemand klagen.

Ik denk wel, dat het aantal overstappers regionaal wat zal gaan verschillen.
In het katholieke zuiden gaat men echt niet massaal op zaterdag voetballen en ik vraag me af of er in Zuid II wel standaardcompetities op zaterdag gaan komen.

Intussen gaan de smeekbeden vanuit het zondagvoetbal door om te komen tot het zogenaamde weekendvoetbal.
Dit ondanks dat de voetbalwereld dat meerdere keren en ook onlangs nog massaal verwierp.
Maar met van der Zee en consorten weet je het maar nooit, gezien hun voorkeuren.
Zaterdagverenigingen zien het iha ook niet zitten om wedstrijden te voetballen op de late zaterdagmiddag, op zaterdagavond of op zondag.
Dit is inderdaad de eerste stap richting dé oplossing voor het voetbal in zijn algemeenheid: weekendvoetbal. Accomodaties van clubs doelmatig gebruiken op momenten dat het de leden ook zo goed mogelijk uitkomt. Dus geen reddingsboei voor het zondagvoetbal maar voor het gehele amateurvoetbal. Ik kan merken dat jij niet veel met jeugdvoetbal te maken hebt want daar is de strikte scheiding en tegenstellingen ook helemaal niet aanwezig. Voor de principiële zaterdagclubs komt er vast een goede oplossing (geen wedstrijden op de dag des Heeren) hetgeen op zich al krom genoeg is maar ja, verworven rechten enzovoort.

Ondertussen rijdt de voetbaltrein richting Weekendvoetbal gewoon door, ondanks de tegenwerking van "Zaterdag-fundamentalisten" zoals jij !
 

JMD

Well-known member
Dit is inderdaad de eerste stap richting dé oplossing voor het voetbal in zijn algemeenheid: weekendvoetbal. Accomodaties van clubs doelmatig gebruiken op momenten dat het de leden ook zo goed mogelijk uitkomt. Dus geen reddingsboei voor het zondagvoetbal maar voor het gehele amateurvoetbal. Ik kan merken dat jij niet veel met jeugdvoetbal te maken hebt want daar is de strikte scheiding en tegenstellingen ook helemaal niet aanwezig. Voor de principiële zaterdagclubs komt er vast een goede oplossing (geen wedstrijden op de dag des Heeren) hetgeen op zich al krom genoeg is maar ja, verworven rechten enzovoort.

Ondertussen rijdt de voetbaltrein richting Weekendvoetbal gewoon door, ondanks de tegenwerking van "Zaterdag-fundamentalisten" zoals jij !
Dat is allang ook erkend dat zaterdagclubs het recht houden niet op zondag te spelen (en terecht). Dus idd, kom maar op met weekendvoetbal, waarbij thuisclub in principe aanvangstijd en speeldag bepaalt, maar er niet op zondag wordt gespeeld als de zaterdagclub dat niet wil. Het is 2021, niet 1961 (een tijd waar mensen als NO graag terug naartoe willen)
 

Fregge

Well-known member
Dat is allang ook erkend dat zaterdagclubs het recht houden niet op zondag te spelen (en terecht). Dus idd, kom maar op met weekendvoetbal, waarbij thuisclub in principe aanvangstijd en speeldag bepaalt, maar er niet op zondag wordt gespeeld als de zaterdagclub dat niet wil. Het is 2021, niet 1961 (een tijd waar mensen als NO graag terug naartoe willen)
Toch niks mis met de oplossing die in de Tweede Divisie is gehanteerd? Zaterdagclub heeft recht om de speeldag te bepalen en de zondagclub het recht om de speeltijd te bepalen?
 

JMD

Well-known member
Zoals ik dus al aangaf in het zondagvoetbal , inclusief de voetbalkantine, hoor je nog steeds het geroep over dat zogenaamde weekendvoetbal.
Over de daarmee vergezeld gaande minder fraaie bewoordingen wil ik het maar niet hebben.
Men gaat eraan voorbij dat er is in de echte voetbalwereld een zeer grote meerderheid tegen dat zogenaamde weekendvoetbal is, zoals uit meerdere recente onderzoeken bleek.
Op idiote aanvangstijden die een aantal clubs hanteren zodra ze mee willen en ook mogen doen, zoals De Treffers en VVSB, zit het zaterdagvoetbal niet te wachten.
Dat laatste zal best, maar het zaterdagvoetbal moet eens leren dat er meer op de wereld is dan alleen het zaterdagvoetbal. Van mensen met een Christelijke inslag zou je aandacht voor anderen verwachten, dat komt continu terug in de Bijbel. Het is echter alleen maar 'ikke ikke ikke'...
 

Baggio

Active member
Zoals ik dus al aangaf in het zondagvoetbal , inclusief de voetbalkantine, hoor je nog steeds het geroep over dat zogenaamde weekendvoetbal.
Over de daarmee vergezeld gaande minder fraaie bewoordingen wil ik het maar niet hebben.
Men gaat eraan voorbij dat er is in de echte voetbalwereld een zeer grote meerderheid tegen dat zogenaamde weekendvoetbal is, zoals uit meerdere recente onderzoeken bleek.
Op idiote aanvangstijden die een aantal clubs hanteren zodra ze mee willen en ook mogen doen, zoals De Treffers en VVSB, zit het zaterdagvoetbal niet te wachten.
Wat ik al zei: fundamentalist
 

Fregge

Well-known member
De KNVB moet het nu lekker vanaf hoofdklasse gaan mixen qua zaterdag/zondag. Indelen op afstand. Speelschema zoals de Tweede Divisie opbouwen
 

Maasveld

Well-known member
De echte voetbalwereld wil het zogenaamde weekendvoetbal niet. Dat is uit verschillende onderzoeken gebleken. Onlangs ook nog weer bij die enquete van de KNVB zelf.
En niet alleen omdat men daar in het zaterdagvoetbal logischerwijs niets in ziet.
Ook vele zondagverenigingen zien daar niks in bleek bijv. bij die initiatieven van Jonkers. ( en overigens zegt die AB-trainer dat ook in dat filmpje )
Wat is 'de echte voetbalwereld?' En was is de neppe voetbalwereld?
 

JMD

Well-known member
Waarom post je nou elke keer weer hetzelfde? Zodat je lekker kan gaan janken als we hierop reageren? Je weet al wat we hierop gaan antwoorden.
Als je geen tegengas wil ga dan naar www.wijvoetballenopzaterdagendatmoetaltijdzoblijvenenwewillennietveranderen.nl
 

SanMark.

Well-known member
Voor 1 oktober a.s. moeten clubs aangeven of ze in '22-'23 of ze van speeldag willen veranderen.
Helaas kunnen clubs uit de derde divisie en de hoofdklasse niet horizontaal overstappen.
Onnodig ook, die uitzondering.

Hoeveel zullen er van deze mogelijkheid gebruik maken ? van der Zee had het over ongeveer 100.

Blijft de symmetrie van zaterdag- en zondagcompeties, die er nu in de districten is, straks in stand ?
Dat lijkt me niet verstandig, als je ziet hoe nu al de zaterdagcompetities veelal sterker bezet zijn.

En kunnen de overstappers naar het zaterdagvoetbal straks besluiten om onderling op zondag te gaan voetballen ?
Dat er dan zaterdagvoetbal komt met wedstrijden op zondag, een vorm van het zgn weekendvoetbal ?
Dat lijkt me niet verstandig, omdat spelers en clubs juist meerdere keren massaal hebben aangegeven dat weekendvoetbal niet te zien zitten.

Verder ligt het gevaar op de loer van wedstrijden op zaterdagavond, waar veel zaterdagclubs niet op zitten te wachten ( omdat hier tot dusver ook niet of nauwelijks gebruik van wordt gemaakt )
Ach als je genoeg dramt word er van alles mogelijk.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ach als je genoeg dramt word er van alles mogelijk.
En dit komt van dezelfde persoon die jarenlang riep dat horizontaal overstappen mogelijk zou moeten zijn... Dat weet ik zeker want dit was een van de heel weinige punten waarop ik het met hem eens was.
 

Fregge

Well-known member
cover2.jpg
 

Bonehead

Well-known member
En dit komt van dezelfde persoon die jarenlang riep dat horizontaal overstappen mogelijk zou moeten zijn... Dat weet ik zeker want dit was een van de heel weinige punten waarop ik het met hem eens was.

Alleen heeft NO er een dubbele agenda bij. Als het andersom was gegaan (wat natuurlijk een illusie is) dan was ie er niet zo happig op. En als er dan clubs zijn die hun onderlinge wedstrijden op zondag willen voetballen dan heeft ie er moeite mee. Alsof authentieke zaterdagclub nu of in de nabije toekomst en misschien wel nooit op zondag gaan voetballen.
 

Joost

Well-known member
In Bolsward waren de zondagmannen het er niet mee eens dat het eerste team enkel op zaterdag zou spelen. Die hebben dus een nieuwe club opgericht.
 
Bovenaan