Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Het eerlijkste en meest democratische was geweest als de KNVB de clubs gewoon van te voren had laten kiezen of ze als zaterdag- of als zondagclub beschouwd willen worden. Dan hoef je ook niet te smeken of de zondagclub zo aardig en welwillend wil zijn om af te zien van het hun door de KNVB gegeven recht om op zondag thuis te spelen tegen een zaterdagclub die dat niet wil.
Maar het is toch al bekend wat een zaterdag- en zondagclub is? Namelijk op welke dag ze nu spelen. En voor de clubs die op zat en zon in de piramide zitten is toch algemeen al bekend of het een echte zat of zonclub is?
 

JMD

Well-known member
Overigens lijkt me dat hier een slot op kan. De zaterdag/zondagdiscussie is beslecht. Tijd voor een nieuw topic: amateurvoetbal in de 21e eeuw, de weg vooruit...

Of een mod verandert de titel, dat kan natuurlijk ook.
 

Joost

Well-known member
4x zoveel mensen is dikke onzin en het is ook kletspraat dat clubs uit de 5e klasse dezelfde verplichtingen hebben als die uit de tweede divisie. Voor de tweede divisie gelden diverse licentie-voorwaarden.
De licentievoorwaarden voor 2e en 3e divisie stellen nauwelijks wat voor.

Je zal ze zelf niet hebben opgezocht dus ik vat ze even samen;
- er moet een veiligheidscoordinator zijn die de stewards instrueert
- de jaarcijfers moeten voorzien worden van een accountantscontrole
- de clubs moeten een sluitende begroting opsturen

Wellicht wil je wel de licentierichtlijnen betaald voetbal openen en je ziet gelijk het verschil;
 

JMD

Well-known member
Die 15.30 uur was gewoon de door de KNVB bepaalde standaardtijd waar zaterdagclubs vaak liever spelen op de normale tijd van 14.30 a 15.00 uur en ze speelden hun thuiswedstrijden bijna allemaal op de door de KNVB bepaalde klotentijd van 18.00 uur, wat overigens ook VVSB deed.
Dus weinig water bij de wijn.
En zo gaan zondagclubs sowieso vasthouden aan de door de door de KNVB-mannetjes aan hen gegeven presentjes, want " het zaterdagvoetbal heeft al genoeg gekregen". Het zaterdagvoetbal zat/zit helemaal op deze onzin te wachten.
Echt man, hou op met je bullshit, je onwaarheden, het verdraaien van de feiten enz...
Eerst zeg je dat VVSB/De Treffers enz niet zoveel om 14.30 gespeeld, hebben, dan geven een aantal aan dat dat echt niet zo is, en dan komt het doordat de KNVB het al standaard had ingepland...

Ik heb het even voor je opgezocht, in het competitieprogramma (zoals door de KNVB in juli 2021 gepresenteerd) staan alle thuisduels van VVSB om 18.00 (behalve de laatste speeldag), conform afspraak dat een zondagclub om 18.00 af mag trappen als het op zaterdag speelt. Dus je aantijging dat het standaard om 15.30 staat is onzin.
Ik heb maar even nagekeken (alhoewel feiten jou alleen wat lijken te zeggen als het je uitkomt), maar van de 13 thuisduels die VVSB dit seizoen op een zaterdag gespeeld heeft (excl. het verplicht 14.30 starten in het laatste duel, en dan hadden ze nog 3 thuisduels op een dinsdagavond), hebben de Noordwijkerhouters er 8 om 18.00 afgewerkt en 5 eerder (waarvan 1 om 17.00).
 

Joost

Well-known member
Je had het niet over de BVO's, daar ging het helemaal niet over.
Je gaf aan, dat de clubs uit de 2e divisie dezelfde verplichtingen hebben als die uit de laagste klasse. dus de 5e klasse.
En dat is grote onzin. Dat geef je dus zelf al toe en het zal ook wel geen toeval zijn, dat je oa in je samenvatting "vergeet" het aantal contractspelers te noemen dat clubs uit de 2e divisie moeten hebben..

Ik weet dat je moeite hebt maar begrijpend lezen, maar dat ik een vergelijk trek tussen Helmond Sport en Katwijk was toch wel overduidelijk. Je gaat er nota bene zelf nog op in maar later komt het je weer niet uit ofzo?

Kun je de paragraaf waarin contractspelers nog verplicht worden gesteld even citeren?
 

Abubakari

Well-known member
Ook niet veranderd ? :sneaky:
Het is "Ook niet veranderd?" Dus geen spatie tussen veranderd en het vraagteken.

Joost, ik denk, dat ik weet hoe JIJ dat zinnetje over Katwijk , PSV en Helmond Sport bedoelt.
Ik denk hoort in deze zin niet tussen komma's. De tweede komma hoort daar niet. Tussen Katwijk en de komma hoort geen spatie.
Je gaf aan, dat de clubs uit de 2e divisie dezelfde verplichtingen hebben als die uit de laagste klasse. dus de 5e klasse.
Opnieuw fout kommagebruik.
Dus hoort met een hoofdletter.

En zo kan ik nog uren doorgaan als ik jouw posts door ga spitten.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Zelfs jij weet dat ik groter ben dan de mods hier.
Arrogante PSV'er. :sick:
Oja, Götze gaat naar Eintracht zoals ik als kenner al wist en gaat op zaterdag en zondag voetballen.
Dus weer on topic! (y)
Ja, dat stond vorige week inderdaad op teletekst. Knap van je.
De week daarvoor stond nog ergens dat Benfica/Schmidt hem wilde, dus daar hoef je geen kenner voor te zijn.

Al een club gekozen na je degradatie? "Kenner". :giggle:
 

JMD

Well-known member
Het voor jou kenmerkende taalgebruik laar ik maar voor lief . Je hebt dat kennelijk nodig.
Thuisduels van zaterdagclubs in de tweede divisie staan standaard op 15.30 uur zoals ik ook al zei.
En ik had het over de 3e divisie... Daar gebeurt hetzelfde alleen dan is de standaardtijd 18.00...

Hoeveel van die geplande duels om 15.30 heeft De Treffers uiteindelijk gespeeld op die tijd?
Want ik heb het voor je voor VVSB even uitgezocht, maar ja, daar lees je dan weer overheen want dat bevalt je niet, dus negeer je het...
 

Joost

Well-known member
Als je dat met die contract spelers zo stelt, dan zal het voorstel om dat in de divisies in te voeren het wel niet gehaald hebben.
Ik weet dat vele clubs nogal tegen die plannen waren.
Overigens blijft staan, dat er wel degelijk verschillen zijn in licentievoorwaarden tussen een tweede divisionist en een vijfde klasser, maar dat geef je nu ook toe.
De eisen waren er, maar zijn later weer geschrapt.
Voor iemand die zo hoog van de toren blaast ben je wel erg slecht op de hoogte.

Dat er minimale eisen zijn aan het spelen in de tweede en derde divisie doet helemaal niets af aan mijn vergelijking tussen Helmond Sport en Katwijk. Qua organisatie zouden de clubs elkaar niet veel moeten ontlopen, waarbij Katwijk hoogstwaarschijnlijk groter is maar qua regelgeving is er een wereld van verschil.
 

JMD

Well-known member
Weet ik. Nergens gezegd dat dat niet zo was.
Mooi, dat ontkracht dus direct je post dat de zondagclubs geen water bij de wijn willen doen qua speeltijd. Want vaak spelen ze gewoon om 14.30... Zoals vwb VVSB op de vorige pagina door mij aangetoond...
 
Bovenaan