Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Hij heeft er in ieder geval lang naar moeten zoeken.

Maar als het enkel negatief is voor Achilles Veen, een club in het midden van het land die in drie van de 4 Vierde Divisies terecht kan komen lijkt het me een uitstekend voorstel om zo snel mogelijk regionaal in te delen.
Jep inderdaad. Helaas komend seizoen nog niet, maar vanaf 2023-2024 zijn we weer een stap verder naar een fatsoenlijke piramide. En als dan idd de 1-2-4-8-16 enz gaat komen (en daar ziet het naar uit) dan zetten we zelfs 2 stappen in 1x. Dan alleen nog promotie naar KKD verplicht stellen (en de idiote eisen waarom de clubs dat nu niet willen schrappen natuurlijk, als FC Bal op 't Dak denkt met 5 semi-profs KKD te kunnen spelen moeten ze dat mogen doen...)
 

SanMark.

Well-known member
Catastrofale plannen van de zondagmannetjes van de KNVB om het zaterdagvoetbal een kopje kleiner te maken.

Speeldagen en aanvangstijden Wedstrijden in de divisies mannen worden als volgt ingepland:
- Zaterdag thuis tegen zaterdag/zondag: zaterdag 15:30 uur.
- Zondag thuis tegen zondag: zondag 14:30 uur.
- Zondag thuis tegen zaterdag: zondag 14:30 uur.
- Zondag thuis tegen zaterdag (onderdeel convenant): zaterdag 18.00 uur

Voorgestelde indeling ( obv huidige hoofdklassers) :

Vierde Divisie A

  1. Achilles’29
  2. Achilles Veen
  3. AWC
  4. AZSV
  5. DUNO D.
  6. EHC
  7. Juliana’31
  8. Longa’30
  9. Meerssen
  10. Minor
  11. Nuenen
  12. OJC Rosmalen
  13. Orion
  14. RKZVC
  15. Silvolde
  16. UDI’19
Je zal maar bv Achilles Veen zijn en niet het convenant hebben ondertekend.
Bijna alle uitwedstrijden op zondag om 14.30 uur.
Wel het convenant ondertekend wordt het zaterdagavond om 18.00 uur. Wouw.
En het aantal af te leggen kilometers neemt nota bene met ongeveer 400 toe.
En thuis wordt het 15.30 uur. Ook een tijdstip waar geen enkele zaterdagvereniging vrijwillig voor kiest.
De laatste stuiptrekkingen.
 

de waan

Well-known member
Bijna de hele selectie van Achilles Veen bestaat uit oud-spelers van Brabantse clubs als OJC en UDI'19, dus dat lijkt me allemaal geen enkel probleem dan.
 

SanMark.

Well-known member
Fijn al die zondag clubs die naar zaterdag gaan. Kunnen die in de toekomst weer zo nu en dan op de zondag gaan voetballen mocht het zo uitkomen.
 

JMD

Well-known member
Van der Zee die te pas en te onpas roept, dat in de enige tot nu toe gemixte amateurcompetitie de teams er samen wel uit komen met hun aanvangstijden.
Gelul. Veel te vaak vragen clubs aan de tegenstander een idiote aanvangstijd te wijzigen, waar vervolgens de tegenstander niet mee akkoord gaat en waarna men toch moet voetballen op een door de KNVB bepaalde idiote standaardtijd.
Onzin. Alleen in de 2e divisie is echt een idiote standaardaanvangtijd, 15.30. Er wordt zelden op die tijd gespeeld.
Voor de rest is het bijna overal 14.30, en soms bv VVSB op zaterdag 18.00, maar dat willen ze zelf. Uit hebben zij ook het recht om zaterdag 18.,00 spelen, maar spelen ze eigenlijk altijd gewoon op het moment dat de thuisploeg wil.
 

Baggio

Active member
Volgens mij nemen heel weinig voetbalbestuurders de BVA serieus. Heb er nog nooit een bestuurder over de BVA horen praten, ook niet in situaties waarin zo'n belangenbehartigers-club toegevoegde waarde zou kunnen/moeten bieden. Dus een enquete van de BVA moeten we zeker niet teveel waarde aan hechten.
 

de waan

Well-known member
Ik heb overigens eens gesproken met een afvaardiging van de BAV en er zitten echt wel een paar mensen in die open staan voor veranderingen en ook zelf goede ideeën hebben. Maar er zaten er ook een paar bij waar niks zinnigs uit kwam.

Wel opvallend is de enorme oververtegenwoordiging van traditionele zaterdagverenigingen in het bestuur van deze club.
 

JMD

Well-known member
Ik heb overigens eens gesproken met een afvaardiging van de BAV en er zitten echt wel een paar mensen in die open staan voor veranderingen en ook zelf goede ideeën hebben. Maar er zaten er ook een paar bij waar niks zinnigs uit kwam.

Wel opvallend is de enorme oververtegenwoordiging van traditionele zaterdagverenigingen in het bestuur van deze club.
En NO maar klagen dat er alleen naar zondag geluisterd wordt, terwijl het eerder andersom is dus.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat het elke amateurclub intussen worst is op welke dag en hoe laat er gespeeld kan worden, als er maar gespeeld kan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Baggio

Active member
Het is BAV, dus het is wel duidelijk dat je ze niet serieus neemt. 😅
haha, dat is inderdaad wel een teken aan de wand.

Ik heb het idee dat in Oost-Nederland deze belangenclub weinig tot geen positie heeft. Dat zegt niets over de kwaliteiten van de mensen van de BAV maar wel iets over hoe serieus je ze dan kunt nemen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nou, de plannen zijn rondgestuurd. De piramide zal er vanaf 2023 / 2024 als volgt uitzien:
- de hoofdklasse zal dan 4e divisie heten
- de derde en vierde divisie alsmede de 1e klasse wordt net als nu al in de 2e divisie gemengd ingedeeld
- het aantal poules van de 1e t/m 3e klasse wordt teruggebracht
- in de 4e en 5e klasse wordt van jaar tot jaar flexibel gekeken naar aantal teams per poule.

Vetgedrukte dus de belangrijkste wijziging. Daar wordt het regionaler door zaterdag/zondag te mixen.
 
Bovenaan