Weekendvoetbal

Fregge

Well-known member
Je blijft wel botweg die enquête er bij halen, maar eigenlijk zegt die niet zo veel. En wat die zeg is best logisch.
 

Baggio

Active member
Ik ben het domweg niet eens met jouw zienswijze om alle clubs te verplichten om met de (jongste) jeugd op zondag te voetballen op straffe van algehele uitsluiting . Ik kan me ook niet voorstellen dat de KNVB met zoiets komt.
Ten eerste zullen vele zaterdagverenigingen dat niet doen , ook niet als uitsluiting het gevolg is en ten tweede is dat ook niet nodig, zoals eerder al uitgelegd.
Ik pleit voor weekendvoetbal voor jeugd en niet standaard-teams waarbij de thuisspelende vereniging de wedstrijd dag bepaald en voor de standaardeftallen: alles naar de zaterdag. Dus waar er ruimte zat is kan alles naar de zaterdag.
Maar daar zullen jij en je principiële medestanders nooit mee akkoord gaan. Want verandering is eng en brengt risico’s met zich mee. Erg jammer dat het voetbal in zijn totaal hier blijvende schade van gaat oplopen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik pleit voor weekendvoetbal voor jeugd en niet standaard-teams waarbij de thuisspelende vereniging de wedstrijd dag bepaald en voor de standaardeftallen: alles naar de zaterdag. Dus waar er ruimte zat is kan alles naar de zaterdag.
Maar daar zullen jij en je principiële medestanders nooit mee akkoord gaan. Want verandering is eng en brengt risico’s met zich mee. Erg jammer dat het voetbal in zijn totaal hier blijvende schade van gaat oplopen.

Voetbal jij zelf ook?
 

noordooster

Well-known member
Baggio, Je zegt op een iets andere manier hetzelfde, namelijk dat zaterdagverenigingen verplicht met bepaalde teams op zondag moeten voetballen.
En zoals je eerder zei, als ze dat niet willen volgt algehele uitsluiting.
Dat gaan veel van die zaterdagclubs niet doen welke benamingen je ook wilt geven aan zulke verenigingen of leden, principieel , verstandig, bijbel in de hand, wat dan ook.
En denk je nou echt, dat zaterdagverenigingen massaal op zondag de kantines open gooien en allerlei zaken in werking zetten om 1 of 2 F- en E- teampjes op zondag te laten voetballen ?
Bovendien is het ook helemaal niet nodig, zoals ik al vaak heb uitgelegd.
 

noordooster

Well-known member
Ja, voor ouders , leiders en spelers is doorgaans de kantine open als er gevoetbald wordt.
Maar de grootste miskleun van Baggio is natuurlijk dat hij denkt zaterdagverenigingen te kunnen verplichten met wat teams op zondag te voetballen en dat hij verenigingen die dat niet doen overal van wil uitsluiten.
 

Fregge

Well-known member
Ja, maar een zaterdagclub hoeft z'n kantine niet op zondag open te gooien als een team wat vrijwillig instemt om op zondag uit te spelen toch?
 

noordooster

Well-known member
Wel of niet een kantine open is een zaak van de club. Of teams, begeleiding en ouders daar zo gelukkig mee zijn is een tweede.
Maar nogmaals, kantines is niet het voornaamste punt.
Er zullen vast wel verenigingen met een standaardteam op zaterdag ( en bv ook op zondag ) met wat jeugdteams op zondag willen voetballen, maar er zijn er ook vele die dat niet willen en ook niet nodig vinden. Zulke verenigingen gaat de KNVB niet overal van uitsluiten.
En trouwens, zoals eerder gezegd, gaat het bestuur en uiteindelijk de ledenvergadering ( of statuten ) van een vereniging hierover en niet de ouders en/of begeleiding van een individueel team.
 

Maasveld

Well-known member
Wel of niet een kantine open is een zaak van de club. Of teams, begeleiding en ouders daar zo gelukkig mee zijn is een tweede.
Maar nogmaals, kantines is niet het voornaamste punt.
Er zullen vast wel verenigingen met een standaardteam op zaterdag ( en bv ook op zondag ) met wat jeugdteams op zondag willen voetballen, maar er zijn er ook vele die dat niet willen en ook niet nodig vinden. Zulke verenigingen gaat de KNVB niet overal van uitsluiten.
En trouwens, zoals eerder gezegd, gaat het bestuur en uiteindelijk de ledenvergadering ( of statuten ) van een vereniging hierover en niet de ouders en/of begeleiding van een individueel team.
Die noodzaak wordt dan door de KNVB gecreëerd.
 

Fregge

Well-known member
Wel of niet een kantine open is een zaak van de club. Of teams, begeleiding en ouders daar zo gelukkig mee zijn is een tweede.
Maar nogmaals, kantines is niet het voornaamste punt.
Er zullen vast wel verenigingen met een standaardteam op zaterdag ( en bv ook op zondag ) met wat jeugdteams op zondag willen voetballen, maar er zijn er ook vele die dat niet willen en ook niet nodig vinden. Zulke verenigingen gaat de KNVB niet overal van uitsluiten.
En trouwens, zoals eerder gezegd, gaat het bestuur en uiteindelijk de ledenvergadering ( of statuten ) van een vereniging hierover en niet de ouders en/of begeleiding van een individueel team.
Jeetje, volgens mij lult zelfs vd Zee niet eens zo slap om een vraag heen. Beantwoord de vraag nu eens. Een zaterdagclub hoeft z'n kantine niet op zondag open te gooien als een team wat vrijwillig instemt om op zondag uit te spelen toch?
 

Baggio

Active member
Ja, voor ouders , leiders en spelers is doorgaans de kantine open als er gevoetbald wordt.
Maar de grootste miskleun van Baggio is natuurlijk dat hij denkt zaterdagverenigingen te kunnen verplichten met wat teams op zondag te voetballen en dat hij verenigingen die dat niet doen overal van wil uitsluiten.
Zonder wrijving geen glans.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
25 jaar gevoetbald, prestatief en recreatief. Jeugdtrainer geweest en bijna 10 jaar bestuurslid Voetbalzaken. En jij ?

Ik voetbal sinds mijn 6e.

Maar ik zit er zelf niet op te wachten om steeds op andere tijdstippen/speeldagen te spelen. Zeker met een gezin is dat niet handig en ik denk dat er met mij velen zijn die dat op recreatief niveau niet trekken.

Laat die prestatieclubs maar mooi weekendvoetbal gaan spelen. Dat zijn vaak jongere gasten en zeker tot en met de 3e divisie ook regelmatig clubhoppers en bijverdieners.
 

Fregge

Well-known member
Dit heeft een "Wanneer je in de voetbalwereld uitlegt dat twee plus twee vier is, dan is het algemeen geaccepteerd dat mensen reageren met: Wat een onzin, die gast snapt er niks van. Hij kan niet eens een bal drie keer hooghouden."-gehalte
 

JMD

Well-known member
Maar ik zit er zelf niet op te wachten om steeds op andere tijdstippen/speeldagen te spelen. Zeker met een gezin is dat niet handig en ik denk dat er met mij velen zijn die dat op recreatief niveau niet trekken.
En toch, juist bij de recreatiesporten is het bij veel sporten juist doodnormaal om op verschillende dagen te spelen, zeker bij binnensporten... Mijn ouders hebben jarenlang gevolleybald en thuis was steeds op woensdag, maar als ze bv in IJmuiden speelden was dat vrijdagavond, Zandvoort zaterdag in de avond, Spaarndam juist zaterdag overdag, enz... Ze wisten gewoon niet beter... En mijn ouders waren ook allebei nog scheidsrechter, nou floot mijn moeder vaak op de avond dat ze moest spelen, maar mijn vader floot op best hoog niveau dus dat was dan juist vaak op zaterdagmiddag. Dus dat betekende veel plannen, en soms gingen mijn zus en ik gewoon mee, zeker op vrijdag- en zaterdagavonden en in vakanties ook doordeweeks.

En volgens mij is dat bij badminton, basketbal, handbal, korfbal enz precies hetzelfde. Alleen de topdivisies hebben een vaste speeldag (vaak de zaterdag).
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat interesseert mij het wat ze in het volleybal doen? Daar mag men de bal ook met de handen spelen en bij voetbal niet. Ik ben blij dat wij gewoon een vaste speeldag hebben en dat houd ik graag zo.
 
Bovenaan