Weekendvoetbal

noordooster

Well-known member
Ik neem aan dat voorgaand bericht aan mij gericht is.

Mijn mening over die doorstroom :
Laat clubs uit de tweede divisie die dat willen vooral doorstromen naar de eerste divisie.
Wanneer de clubs in de eerste, de tweede en derde divisies in grote meerderheid voorstander zijn van verplichte promotie, zullen ze het ook niet tegenhouden.

Verplichte promotie nu kan leiden tot clubs uit de tweede divisie die hun best doen om niet kampioen te worden.
Ik neem aan dat clubs die beslist niet willen promoveren daarvoor ook hun best wel zullen doen.
Dat moet je voorkomen.
Hierbij moet je bedenken, dat het om verenigingen gaat waarbij de ledenvergadering het laatste woord heeft.

Ik denk ook dat het niveau in het betaald voetbal hoger ligt dan in de tweede divisie.
Ik ken ook meerdere spelers die bv uit ambitie de overstap maken naar het betaald voetbal.

Geen idee hoeveel spelers er bij de amateurs zijn die een aanbod hebben gekregen van een BVO en dat weigerden.
Destijds kon Koos Werkman van HHC naar Emmen, maar hij wilde dat niet ivm met werk en/of studie en ivm de verplichtingen die hij bij Emmen zou hebben. Maar Gersom Klok en Tim Siekman namen zo'n aanbod wel aan.
Andersom zie ik wel regelmatig spelers van BVO's naar de amateurs gaan omdat ze qua niveau te kort kwamen.

Ik heb er niks op tegen om de eisen voor BVO's te verlagen.

Ooit schreef de waan een interessante column om de doorstroom naar het betaald voetbal te koppelen aan alleen de zondagpiramide.
 

noordooster

Well-known member
Geen idee, ik ben niet zo bekend in het jeugdvoetbal.

Ook niet zo in het zaterdagvoetbal, valt mij op.
Maar ja, dat is er in Limburg ook niet of nauwelijks.
Wat dat betreft lopen ze daar t.o.v. andere provincies aardig achter.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member

Wat meer informatie over de gang van zaken.
Onduidelijk is nog in hoeverre het amateurvoetbal bij dat onderzoek het zogenaamde weekendvoetbal heeft afgewezen ,net als bij eerdere onderzoeken en bij de MSC-lobby voorj de hoofdklassers en de HSC-21 pogingen bij de derde divisies.
We kennen de vragen die in die enquetes gesteld zijn.
Ze zijn hier ooit gepubliceerd. Nu de uitkomsten nog openbaar maken, KNVB.
 

de waan

Well-known member
Ik had het over het stuk op die Leidense voetbalsite.

Heel veel woorden om aan te geven dat ze heeeeel voorzichtig te werk gaan, omdat het ingewikkeld is.

Er staat nul concrete informatie in, dus daar valt weinig wel of niet mee eens te zijn
 

noordooster

Well-known member
Ohw bedoel je dat .
Ik had geloof ik ook wel eens gelezen, dat de KNVB nav dat onderzoek allemaal " verdiepingssessies wilde doen.
De uitkomst schijnt te zijn, dat " een bredere aanpak " nodig is, en dat er een wat " scherpere stip aan de horizon" nodig is.
Ik vind het allemaal verdomde vaag. En ik vind het proces om te komen tot zulke vage conclusies nogal ondoorzichtig voor een simpel, maar toch geïnteresseerd KNVB lid dat niet in een ledenraad of in een ander betrokken orgaan zit.
Zeker nu de KNVB de uitkomsten van die raadpleging (nog) niet openbaar maakt.
 

Baggio

Active member
Weekendvoetbal ! Thuisspelende vereniging bepaalt de wedstrijddag. Voor clubs die dit niet willen: begin je eigen voetbalbond
 

noordooster

Well-known member
Gemixt voetballen opnieuw op de lange baan geschoven.
Die conclusie haalde de KNVB uit het dit jaar gehouden onderzoek .
De exacte uitkomsten van het onderzoek zijn nog niet openbaar zijn gemaakt.
Wel weten we uit andere onderzoeken, dat veel clubs en spelers gemixt voetbal, begrijpelijkerwijs, niet zo zien zitten.

Wat zou men in dvk hiervan vinden ? Het lijkt soms alsof iedereen hier vindt dat dat gemixt voetballen er zsm moet komen .
En alsof men daar in de echte voetbalwereld ( buiten dvk ) ook zo over denkt.
 

Fregge

Well-known member
Het lijkt soms alsof iedereen hier vindt dat dat gemixt voetballen er zsm moet komen
Ik weet dat je dit toch niet gaat lezen omdat ik het zeg, en ik ben 'diegene die vindt dat alle zaterdagploegen maar op zondag moeten voetballen' maar doe eens alsjeblieft een poging en probeer eens inhoudelijk te reageren.

Weet je hoe wij er over denken? Althans, ik. Ik kan niet namens iedereen spreken. Iedereen weet dat weekendvoetbal, zoals het (/ wij) nu genoemd wordt (/ noemen) in ieder geval, er aan zit te komen. Dan kan je dat beter zo snel mogelijk doen zodat we er zo snel mogelijk aan gewend zijn.
 

JMD

Well-known member
Wat zou men in dvk hiervan vinden ?
Serieus?? Moet je dat nou echt elke 2 weken weer vragen? Zodat je op een gegeven moment Joost weer vals kan beschuldigen van verdraaien van woorden, mij kan beschuldigen van schelden op het moment dat je geen argumenten meer hebt en boos worden op Fregge, de waan enz. en klagen dat de hele wereld tegen je is.

Echt serieus, als je van Sadomasochisme houdt zoek dan een SM-club...
 

noordooster

Well-known member
N-O heeft trouwens best vaak gelijk.

Gevegt heeft ook vaak gelijk. :)

Ach en op de waan word ik ook helemaal niet boos. Hij denkt over bepaalde zaken wat anders , maar hij verwoordt het iha netjes itt enkele anderen die zich al gauw verliezen in overdrijven, in onzin, in schelden en overig onfatsoen of in het verdraaien van wat er gezegd werd.

Met de vraag wat dvk zal vinden, doel ik mn op dat keer op keer blijkt, dat de echte voetbalwereld dat gemixt voetbal niet zo zitten, terwijl de dvk-bubbel het doet voorkomen of niemand iets anders zou willen.
 

Maasveld

Well-known member
Gevegt heeft ook vaak gelijk. :)

Ach en op de waan word ik ook helemaal niet boos. Hij denkt over bepaalde zaken wat anders , maar hij verwoordt het iha netjes itt enkele anderen die zich al gauw verliezen in overdrijven, in onzin, in schelden en overig onfatsoen of in het verdraaien van wat er gezegd werd.

Met de vraag wat dvk zal vinden, doel ik mn op dat keer op keer blijkt, dat de echte voetbalwereld dat gemixt voetbal niet zo zitten, terwijl de dvk-bubbel het doet voorkomen of niemand iets anders zou willen.
Waaruit blijkt dat de echte voetbalwereld het mixen niet zo ziet zitten?
 

noordooster

Well-known member
Waaruit blijkt dat de echte voetbalwereld het mixen niet zo ziet zitten?

Enkele enquêtes, oa van BAV . Plannen van MSC Meppel om bij de hoofdklassen te komen tot een mix, plannen van HSC'21 om bij de derde divisies te komen tot een mix, ontevredenheid bij clubs uit de tweede divisie over het gemixte karakter, uitstellen van de mix-plannen van de KNVB n.a.v. het door hen dit jaar opgezette onderzoek. ( ondanks dat van der Zee c.s. meermaals uitspraken maar wat graag z.s.m. te komen tot een mix )

In het zaterdagvoetbal is veelal de gedachte, "wat hebben wij er aan ? " of "wat schieten wij ermee op ? "
In het zondagvoetbal leven ook diverse bezwaren, maar is de wens om te komen tot gemixt voetbal groter, temeer omdat het zondagvoetbal in meerdere opzichten terrein verliest.

Overigens is de ene mix ook de andere niet. Velen, ook hier, willen dat zaterdagteams maar op zondag moeten voetballen.
Onlangs werd er nog voor gepleit om zaterdagteams die dat niet willen uit de KNVB te zetten.
Ook het voetballen op zaterdagavond, of op de late zaterdagmiddag, zoals meerdere zondagteams willen, ziet men in het zaterdagvoetbal niet zo zitten.
Verder stuit het op verschillende dagen en tijden afwerken van de wedstrijden in een competitie op bezwaren.
 

Maasveld

Well-known member
Enkele enquêtes, oa van BAV . Plannen van MSC Meppel om bij de hoofdklassen te komen tot een mix, plannen van HSC'21 om bij de derde divisies te komen tot een mix, ontevredenheid bij clubs uit de tweede divisie over het gemixte karakter, uitstellen van de mix-plannen van de KNVB n.a.v. het door hen dit jaar opgezette onderzoek. ( ondanks dat van der Zee c.s. meermaals uitspraken maar wat graag z.s.m. te komen tot een mix )

In het zaterdagvoetbal is veelal de gedachte, "wat hebben wij er aan ? " of "wat schieten wij ermee op ? "
In het zondagvoetbal leven ook diverse bezwaren, maar is de wens om te komen tot gemixt voetbal groter, temeer omdat het zondagvoetbal in meerdere opzichten terrein verliest.

Overigens is de ene mix ook de andere niet. Velen, ook hier, willen dat zaterdagteams maar op zondag moeten voetballen.
Onlangs werd er nog voor gepleit om zaterdagteams die dat niet willen uit de KNVB te zetten.
Ook het voetballen op zaterdagavond, of op de late zaterdagmiddag, zoals meerdere zondagteams willen, ziet men in het zaterdagvoetbal niet zo zitten.
Verder stuit het op verschillende dagen en tijden afwerken van de wedstrijden in een competitie op bezwaren.
Waar komt die starheid om elke wedstrijd op zaterdag om 15.00 uur te moeten spelen vandaan?
 
Bovenaan