Weekendvoetbal

Abubakari

Well-known member
Er wordt toch nog volop op zondagmiddag gevoetbald, lijkt me niet dat je dat zo snel mogelijk de nek om moet draaien. Die ene wedstrijd op zondagmiddag zal de jeugd die zondagochtend moet voetballen niet in de weg zitten lijkt me.
 

gevegt

Well-known member
Zondagvoetbal is al decennia aan een terugtrekkende beweging bezig.

Mijn hemel wat verveel ik mij.
 

Baggio

Active member
Het amateurvoetbal in Nederland wordt gegijzeld door een relatief kleine groep principiële fanatics die wedstrijdvoetbal als zaterdagsport zien. Met de bijbel in de hand iedere fundamentale verandering tegen gaan, puur vanuit eigenbelang of eigen gewin. Zo zie ik het en dat doet me zeer
 

Fregge

Well-known member
Je blijft wel botweg die enquête er bij halen, maar eigenlijk zegt die niet zo veel. En wat die zeg is best logisch.
 

Baggio

Active member
Ik ben het domweg niet eens met jouw zienswijze om alle clubs te verplichten om met de (jongste) jeugd op zondag te voetballen op straffe van algehele uitsluiting . Ik kan me ook niet voorstellen dat de KNVB met zoiets komt.
Ten eerste zullen vele zaterdagverenigingen dat niet doen , ook niet als uitsluiting het gevolg is en ten tweede is dat ook niet nodig, zoals eerder al uitgelegd.
Ik pleit voor weekendvoetbal voor jeugd en niet standaard-teams waarbij de thuisspelende vereniging de wedstrijd dag bepaald en voor de standaardeftallen: alles naar de zaterdag. Dus waar er ruimte zat is kan alles naar de zaterdag.
Maar daar zullen jij en je principiële medestanders nooit mee akkoord gaan. Want verandering is eng en brengt risico’s met zich mee. Erg jammer dat het voetbal in zijn totaal hier blijvende schade van gaat oplopen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik pleit voor weekendvoetbal voor jeugd en niet standaard-teams waarbij de thuisspelende vereniging de wedstrijd dag bepaald en voor de standaardeftallen: alles naar de zaterdag. Dus waar er ruimte zat is kan alles naar de zaterdag.
Maar daar zullen jij en je principiële medestanders nooit mee akkoord gaan. Want verandering is eng en brengt risico’s met zich mee. Erg jammer dat het voetbal in zijn totaal hier blijvende schade van gaat oplopen.

Voetbal jij zelf ook?
 

Fregge

Well-known member
Ja, maar een zaterdagclub hoeft z'n kantine niet op zondag open te gooien als een team wat vrijwillig instemt om op zondag uit te spelen toch?
 

Maasveld

Well-known member
Wel of niet een kantine open is een zaak van de club. Of teams, begeleiding en ouders daar zo gelukkig mee zijn is een tweede.
Maar nogmaals, kantines is niet het voornaamste punt.
Er zullen vast wel verenigingen met een standaardteam op zaterdag ( en bv ook op zondag ) met wat jeugdteams op zondag willen voetballen, maar er zijn er ook vele die dat niet willen en ook niet nodig vinden. Zulke verenigingen gaat de KNVB niet overal van uitsluiten.
En trouwens, zoals eerder gezegd, gaat het bestuur en uiteindelijk de ledenvergadering ( of statuten ) van een vereniging hierover en niet de ouders en/of begeleiding van een individueel team.
Die noodzaak wordt dan door de KNVB gecreëerd.
 

Fregge

Well-known member
Wel of niet een kantine open is een zaak van de club. Of teams, begeleiding en ouders daar zo gelukkig mee zijn is een tweede.
Maar nogmaals, kantines is niet het voornaamste punt.
Er zullen vast wel verenigingen met een standaardteam op zaterdag ( en bv ook op zondag ) met wat jeugdteams op zondag willen voetballen, maar er zijn er ook vele die dat niet willen en ook niet nodig vinden. Zulke verenigingen gaat de KNVB niet overal van uitsluiten.
En trouwens, zoals eerder gezegd, gaat het bestuur en uiteindelijk de ledenvergadering ( of statuten ) van een vereniging hierover en niet de ouders en/of begeleiding van een individueel team.
Jeetje, volgens mij lult zelfs vd Zee niet eens zo slap om een vraag heen. Beantwoord de vraag nu eens. Een zaterdagclub hoeft z'n kantine niet op zondag open te gooien als een team wat vrijwillig instemt om op zondag uit te spelen toch?
 
Bovenaan