Weekendvoetbal

Fregge

Well-known member
Benieuwd hoe je het gaat vinden als de horizontale overstap door gaat, no. Dan komt de zaterdagafdeling voller te zitten en dan krijg je 'GOES'-gevalletjes
 

Baggio

Active member
Over al die onrealistische " visie-verhalen" van jou heb ik al iets gezegd. Je bent hier nog maar net, maar je trekt wel een vreselijk grote broek aan.
jij wordt met iedere nieuwe post steeds meer lachwekkend. Dus omdat ik nog niet zo lang actief op dit forum mag ik mijn mening niet geven en trek ik een vreselijk grote broek aan? Man, man. En dan vraag je jezelf misschien af waarom zoveel mensen je op dit forum inmiddels al hebben uitgekotst.
 

De Groene Scout

Well-known member
Maar vele zaterdagverenigingen zullen geen teams op zondag laten spelen.
Waarom niet? Als jeugdvoetbal op zondag de toekomst wordt, waarom zou je dan niet mee gaan? Die kids en vele van hun ouders hebben nog nooit een kerk van binnen gezien en willen maar wat graag naar buiten op zondag. Moeten die dan gedwarsboomd worden door enkele oude principiële dwarsliggers.
 

Fregge

Well-known member
Waarom niet? Als jeugdvoetbal op zondag de toekomst wordt, waarom zou je dan niet mee gaan? Die kids en vele van hun ouders hebben nog nooit een kerk van binnen gezien en willen maar wat graag naar buiten op zondag. Moeten die dan gedwarsboomd worden door enkele oude principiële dwarsliggers.
Ja!
 

Baggio

Active member
Waarom niet? Als jeugdvoetbal op zondag de toekomst wordt, waarom zou je dan niet mee gaan? Die kids en vele van hun ouders hebben nog nooit een kerk van binnen gezien en willen maar wat graag naar buiten op zondag. Moeten die dan gedwarsboomd worden door enkele oude principiële dwarsliggers.
Had mijn tekst kunnen zijn. Geen millimeter willen opschuiven. Maar misschien moeten we nog een ander argument gaan inbrengen: hoe doelmatig wordt er met gemeenschapsgeld omgegaan op het moment dat er een sportpark financieel in de benen gehouden wordt dat op slecht 1 dag in het weekend wordt benut. Een zondagclub die haar activiteiten verspreidt over het gehele weekend is nl. veel doelmatiger/efficienter bezig.
 

Maasveld

Well-known member
Waarom niet? Als jeugdvoetbal op zondag de toekomst wordt, waarom zou je dan niet mee gaan? Die kids en vele van hun ouders hebben nog nooit een kerk van binnen gezien en willen maar wat graag naar buiten op zondag. Moeten die dan gedwarsboomd worden door enkele oude principiële dwarsliggers.
Wanneer er geen plaats is voor een jeugdwedstrijd op zaterdag en de uitclub heeft problemen met voetballen op zondag dan moet de wedstrijd omgedraaid worden. Lijkt me vrij helder.
 

Fregge

Well-known member
Wanneer er geen plaats is voor een jeugdwedstrijd op zaterdag en de uitclub heeft problemen met voetballen op zondag dan moet de wedstrijd omgedraaid worden. Lijkt me vrij helder.
Helemaal niet fraudegevoelig of zo. Volgens mij is ook een aantal keer benoemd dat jeugdteams voor die competities zichzelf moeten opgeven.
 

Baggio

Active member
Voorop gesteld : Het gaat er in eerste instantie niet om hoe ik erover denk.
Ik constateer alleen maar dat veel zaterdagverenigingen geen elftal op zondag laten voetballen. Dat zal soms in de statuten staan en soms worden tegen gehouden door een bestuur.
Daar kun je van vinden wat je wil, het is wel de realiteit.
Uiteraard kunnen leden die binnen een vereniging iets willen veranderen, dat via een ledenvergadering proberen te bewerkstelligen.
Krijgen ze geen meerderheid voor hun ideeën dan moeten ze zich erbij neerleggen of een andere vereniging opzoeken.
Of de organiserende bond gaat een nieuwe structuur neerzetten die niet langer aansluit bij de visie van een bestuur of de statuten vd club.
 

SanMark.

Well-known member
Het is toch heel simpel, wil je niet mee, dan haak je af.

En dan zuiver je zo'n hele club uit de KNVB, heb je nergens geen recht meer op qua scheidsrechters en andere middelen, en spelers die voor zulke clubs blijven uitkomen, schors je voor twee jaar als ze zich weer willen aansluiten bij de echte bond.

Als dit nu het uitgangspunt is van de bond en dan ga je vanuit hier ga je het gesprek aan met een deadline van bv juni 2022 gaat de nieuwe opzet van start.
 

Fregge

Well-known member
Als spelers naar clubs willen die niet aansluiten bij de competitie prima hoor. Wat ze er uit halen weet ik niet, maar prima om daar naar toe te gaan
 

SanMark.

Well-known member
Dat is ook ongeveer wat Baggio zegt.
Ik denk niet , dat de KNVB dat doet, maar wie weet..

Hetzelfde verhaal over uitsluiten zag ik hier eerder ook regelmatig als het ging om standaard zaterdagteams die dan verplicht op zondag moesten spelen. Onder invloed van die enquête hoor ik daar bijna niks meer over.

Misschien moet de KNVB ook eens een enquête organiseren over het spelen op zondag van andere teams dan het zaterdagteam.
Ik zeg nergens dat za op zo moet voetballen , ik zeg alleen dat de KNVB gewoon de nieuwe regels moet opstellen, die moet voorleggen aan de clubs , daarna kan er nog wat finetuning komen door de KNVB want die heeft waarschijnlijk op en aanmerkingen gekregen daarop. Die finetuning word gemaakt en vanaf dat moment is het gewoon aan de clubs om te volgen. Wil je niet volgen dan val je af, en heeft die club nergens meer recht op.
 

Baggio

Active member
Dat is ook ongeveer wat Baggio zegt.
Ik denk niet , dat de KNVB dat doet, maar wie weet..

Hetzelfde verhaal over uitsluiten zag ik hier eerder ook regelmatig als het ging om standaard zaterdagteams die dan verplicht op zondag moesten spelen. Onder invloed van die enquête hoor ik daar bijna niks meer over.

Misschien moet de KNVB ook eens een enquête organiseren over het spelen op zondag van andere teams dan het standaardteam.
Ik sluit mijn ogen niet voor de actuele, maatschappelijke ontwikkelingen. Was zelf voorstander van weekendvoetbal waarbij de thuisspelende vereniging de wedstrijddag bepaald. Daar ben ik op terug gekomen, mede op basis van de uitkomsten van de enquete en accepteer dat mijn oorspronkelijke idee niet haalbaar meer is. Dus alle standaardteams naar zaterdag, zonder uitzondering. Ik bepleit echter wel eenzelfde soort beweging bij het jeugdvoetbal door de onderbouw jeugd naar de zondagochtend te verplaatsen indien de accommodatie geen andere optie laat. Stel dat naar dit vraagstuk ook een enquete wordt gedaan en hieruit blijkt dat het overgrote deel van de ouders en spelers het hier mee eens zijn?
Wil je dan nog vasthouden aan de rigide opstelling van de principiële zaterdagclubs?
 

Baggio

Active member
Waarom kunnen de clubs (eerste tot vijfde klasse) die nu op zondag spelen niet op zondag blijven spelen als ze dat liever hebben?
Omdat blijkt dat de zondagvoetballer een uitstervend ras is. En om ruimte op de sportparken te maken voor jeugd op zondag.
 
Bovenaan