Weekendvoetbal

Joost

Well-known member
In Brabant was
Een slechte enquête .
Ik vind deze vragenlijst verre van compleet , met veel te weinig keuzes en alternatieven en met voldoende aanknopingspunten voor van der Zee c.s. om de uitkomsten in eigen voordeel uit te leggen. ( van der Zee wil koste wat kost mixen )
Het schijnt dat er voor clubs nog een andere vragenlijst is verstuurd.
Je bent echt nog voorspelbaarder dan Geert Wilders die een mening over het akkoord in de Europese Unie wordt gevraagd.
 

de waan

Well-known member
Vooral goed om te zien dat het dilemma vaste speeldag versus de voordelen van mixen er wel in terug komt. Waarschijnlijk zijn er inderdaad twee enquêtes, deze is voor de spelers.

Vroeg of laat komt er één piramide, al dan niet met een variabele regionale invulling. De structuur in zijn huidige vorm is simpelweg niet vol te houden. Wen er dus maar vast aan.
 

noordooster

Well-known member
Vooral goed om te zien dat het dilemma vaste speeldag versus de voordelen van mixen er wel in terug komt.

Dat is exact wat ik bedoel en waarom de v d Zeetjes en 99% van dit forum er erg tevreden over zijn.
Vaste speeldag wordt als dilemma gepresenteerd. en mixen als een voordeel

Waarschijnlijk zijn er inderdaad twee enquêtes, deze is voor de spelers.

Dat weet ik wel zeker, alleen ken ik de inhoud van die andere enquête niet.

De structuur in zijn huidige vorm is simpelweg niet vol te houden. Wen er dus maar vast aan.

Dan vooral omdat de zondag met lede ogen aanziet dat die de laatste jaren steeds verder afkalft.
Of dat proces zo doorzet is de vraag. Iemand als Bonehead denkt van niet.
Overigens hebben zaterdag en zondag jarenlang goed naast elkaar gefunctioneerd, vooral ook in tijden dat er verhoudingsgewijs veel minder zaterdagteams waren dan er nu op zondag zijn. En niemand die praatte over mixen.

Daarbij : Een aantal veranderingen die de KNVB de laatste jaren heeft doorgevoerd heeft meegeholpen dat de roep om te gaan mixen vanuit het zondagvoetbal luider werd.
 

noordooster

Well-known member
Mixen wordt als een voordeel gepresenteerd.

Dat is maar zeer de vraag. In het zaterdagvoetbal ziet men dat veelal niet zo. Ze vragen zich af, wat hebben wij eraan, wat schieten wij ermee op ?
Kijk maar naar de mislukte pogingen die zijn ondernomen om de Derde Divisies en de Hoofdklassen te mixen.
Een groot struikelblok bleek de aanvangstijden op zaterdagavond en de verschillende geluiden om nu of in de nabije toekomst zaterdagploegen verplicht op zondag te laten voetballen ( of een deel van de zaterdagteams )
Niet te onderschatten, ook bij de zondagverenigingen bleek nogal wat weerstand tegen de voorstellen om te gaan mixen

Wat betreft de enquête enkele zaken :
Zoals vaker aangegeven reisafstand, derbies enz. zijn ook te beïnvloeden zonder te mixen , maar de van der Zee-clan zal maar al te graag ev. ontevredenheid erover vertalen naar mixen.
Bij favoriete speeldag zou ook een keuze gemaakt moeten kunnen worden uit verschillende aanvangstijden. Hoe denken spelers daarover ?
Ook bij die stellingen mis ik wat over de aanvangstijden op zaterdag.
 

noordooster

Well-known member
Nee, dat maak jij er zelf van.
Je zegt dat NB zelf :
"Vooral goed om te zien dat het dilemma vaste speeldag versus de voordelen van mixen er wel in terug komt. "

Overigens zag ik van jou een overzichtje met mutaties in het standaardvoetbal inclusief grafiekjes.
Complimenten. Interesseert mij ook erg ( en niet vanwege de tendens, andersom zou mij dat ook interesseren )
 

de waan

Well-known member
Dan drukte ik mij niet adequaat uit. Ik bedoel: De voordelen van een vaste speeldag versus de voordelen van een regionalere indeling.

Dat is het dilemma en er wordt op geen enkele wijze in gestuurd.
 

JMD

Well-known member
Je bent echt nog voorspelbaarder dan Geert Wilders die een mening over het akkoord in de Europese Unie wordt gevraagd.
Precies...

Er is werkelijk niemand bij de KNVB die zaterdag wil verplichten op zondag te spelen, dat is overal vermeld. Maar dat blijft maar keer op keer bij NO terugkomen...

@dewaan: Kreeg elke voetballer zo'n enquete, of alleen de spelers van de 1e teams?
 

JMD

Well-known member
Vroeg of laat komt er één piramide, al dan niet met een variabele regionale invulling. De structuur in zijn huidige vorm is simpelweg niet vol te houden. Wen er dus maar vast aan.
Precies. Het is het laatste overgebleven écht verzuilde bolwerk van Nederland. Het is niet de vraag of er uiteindelijk 1 structuur komt, maar wanneer. En ja, dan zullen zaterdagploegen het recht houden om niet op zondag te hoeven spelen.
 

JMD

Well-known member
Een slechte enquête .
Jouw enquete zou er ongetwijfeld zo uit hebben gezien:
1) Speel je op zaterdag of zondag voetbal?
a) zaterdag (ga naar vraag 6)
b) zondag (ga naar vraag 2)

2) Ben je het er mee eens dat als je als zondagclub op zaterdag gaat spelen dat het dan rond 14.30 moet?
a) ja (ga door naar vraag 4)
b) nee (ga door naar vraag 3)

3) Dat was het foute antwoord. Dus nogmaals de vraag: Ben je het er mee eens dat als je als zondagclub op zaterdag gaat spelen dat het dan eond 14.30 moet?
a) ja (ga door naar vraag 4)
b) ja (ga door naar vraag 4)

4) Kijk je als zondagvoetballer op zaterdag neer?
a) ja (ga door naar vraag 6)
b) nee, zaterdag of zondag is toch hetzelfde? (ga door naar vraag 5)

5) Je liegt, dat mag niet van je moeder en de dominee. Dus nogmaals de vraag: Kijk je als zondagvoetballer op zaterdag neer? En denk eraan, de Hemelse Vader kijkt mee.
a) ja (ga door naar vraag 6)
b) nee (ga terug naar vraag 1 en begin opnieuw)

6) Wat vind je van Van der Zee?
a) een zondagmannetje (ga door naar vraag 9)
b) wie is dat? (ga door naar vraag 7)
c) een goede bestuurder (ga door naar vraag 8)

7) Van der Zee is de belangrijkste man van de amateursectie van de KNVB.
a) O die, dat is een eikel. (ga door naar vraag 9)
b) het zegt me helemaal niks. (ga door naar vraag 9)

8) U bent familie van of bevriend met Van der Zee, anders kunt u hem geen goede bestuurder vinden. Aangezien uw antwoorden op de enquete dan niet eerlijk zijn is dit het eind.

9) Bent u voor of tegen mixen?
a) Voor (ga terug naar vraag 8)
b) Tegen (ga verder naar vraag 10)

10) Dank voor uw eerlijke antwoorden. Hierdoor hebben we duidelijk dat zaterdag heilig is, zondag op zaterdag neerkijkt en Van der Zee een eikel is. We gaan gewoon verder rommelen zoals we al deden, of misschien wel terug naar een oude situatie. Niet te oud, want dan zou je zaterdag om 17.00 moeten spelen dan zijn sommige supporters te laat bij moeder de vrouw terug voor de stamppot op zaterdagavond.
 

noordooster

Well-known member
In het zondagvoetbal leeft breed de wens dat bij een mix de thuisploeg speeldag en aanvangstijd bepaalt.
Ook hoor je nogal eens, dat clubs die het convenant niet hebben ondertekend en/of ooit zijn overgestapt van zo. naar za verplicht op zondag moeten voetballen ( ook van een invloedrijk lid als de waan ( ;);) ) las ik deze suggestie meermaals.)
In het zaterdagvoetbal leeft de angst dat de KNVB dat nu eerst wellicht niet verplicht wil stellen, maar op niet al te lange termijn wel.
Maar momenteel vormen voor velen in het zaterdagvoetbal de te verwachten speeltijden op zaterdagavond een van de grootste struikelblokken
 

de waan

Well-known member
Dat weet ik ook niet. Maar dit zijn geen vragen die je aan een clubvertegenwoordiger stelt lijkt me. Het is vrij individueel zo te zien.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, klopt hoor, dit lijken mij duidelijk vragen voor spelers. Maar wellicht hebben ze eerst gezocht naar echte overstappers, ook gezien die ene specifieke vraag.
 

noordooster

Well-known member
Jouw enquete zou er ongetwijfeld zo uit hebben gezien:

Kinderachtig gefröbel.
Misschien kun je er ook 1 maken voor de hoofdklassers die het niet eens werden over mixen, of over de derde divisionisten die een voorstel tot het mixen van hun 2 competities massaal verworpen.
Nadat je je eerst eens verdiept hebt in hun argumenten.
 

JMD

Well-known member
Kinderachtig gefröbel.
Misschien kun je er ook 1 maken voor de hoofdklassers die het niet eens werden over mixen, of over de derde divisionisten die een voorstel tot het mixen van hun 2 competities massaal verworpen.
Nadat je je eerst eens verdiept hebt in hun argumenten.
Klopt. Is inderdaad ook zeer kinderachtig. Helemaal mee eens.
Maar ik dacht het eens op jouw manier te doen, misschien dat je het dan snapt... Want jouw hetze tegen Van der Zee is minstens net zo kinderachtig, of het continue geklaag dat je niet wilt dat je cluppie misschien een keer of 4 per seizoen niet om 14.30/15.00 speelt.
 

noordooster

Well-known member
Aan het begin van deze eeuw waren er 2x zoveel standaardteams op zondag als op zaterdag. Niemand die daar een probleem van maakte of het had over mixen .
Nu zijn er ongeveer evenveel op zaterdag als op zondag en doet men het voor komen ( van der Zee cs ) alsof erop zondag geen competitievoetbal meer mogelijk zou zijn en dat er met alle geweld gemixt moet worden.
 
Bovenaan