Weekendvoetbal

noordooster

Well-known member
De rest interesseert het niet of iemand zaterdag of zondag speelt.
Nou..... juist wel.
De massale overstap van spelers en clubs naar het zaterdagvoetbal deed de KNVB ( met name van der Zee) besluiten om gemengd voetbal te willen beginnen. Het zondagvoetbal is kennelijk in gevaar vinden Jan Dirk c.s.
Toen er nauwelijks sprake was van overstappers en het zondagvoetbal groter was dan het zaterdagvoetbal, maakte niemand zich er druk over dat je zaterdag- en zondagvoetbal had.
Nu willen ze het zondagvoetbal helpen ten koste van het zaterdagvoetbal. En o.a. de overstappers, de fusieclubs en de zaterdagclubs met een verdwaald reserve kelderteam op zondag moeten verplicht op zondag voetballen. Dat zal ze leren !
 

JMD

Well-known member
Nou..... juist wel.
De massale overstap van spelers en clubs naar het zaterdagvoetbal deed de KNVB ( met name van der Zee) besluiten om gemengd voetbal te willen beginnen. Het zondagvoetbal is kennelijk in gevaar vinden Jan Dirk c.s.
Toen er nauwelijks sprake was van overstappers en het zondagvoetbal groter was dan het zaterdagvoetbal, maakte niemand zich er druk over dat je zaterdag- en zondagvoetbal had.
Nu willen ze het zondagvoetbal helpen ten koste van het zaterdagvoetbal. En o.a. de overstappers, de fusieclubs en de zaterdagclubs met een verdwaald reserve kelderteam op zondag moeten verplicht op zondag voetballen. Dat zal ze leren !
Het gemengd was er sowieso gekomen. Vooruitgang heet zoiets...

Voetbal was de enige sport waarbij nog gescheiden werd gespeeld. NL was nog het enige land waarin gescheiden gevoetbald wordt...

De enige die hier in hokjes denkt ben jij. De rest spreekt over amateurvoetbal, en hoogstens over zaterdag/zondag als we het over een specifieke divisie hebben (3e divisie zaterdag bv).
 

erka

Well-known member
Wel mooi dat we blijkbaar in Nederland drie soorten voetbal hebben volgens NO: betaald voetbal, zondagvoetbal en zaterdagvoetbal. Zouden die soorten ook aparte spelregels hebben? Bijvoorbeeld dat je bij zondagvoetbal niet zo hard mag rennen achter een bal aan of dat zaterdagvoetbal geen buitenspel heeft ofzo?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De zondagmannetjes van deze site, en dat is op een enkele uitzondering na nagenoeg iedereen, begrijpen niet of willen niet begrijpen, dat de regels m.b.t gemengd voetballen voor problemen gaan zorgen.

Echt NO, iedereen die het met jou oneens is, is een zondagmannetje. Weet je hoe belachelijk dit is? Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar voetbal op zaterdag, 14.30 of 15.00 op zaterdag vind ik ideale tijden voor voetbal. Van alle amateurwedstrijden die ik in mijn leven in Nederland gezien heb, zal vermoedelijk minstens 95% zaterdagvoetbal geweest zijn. Ik vind ook dat clubs die principieel tegen voetbal op zondag zijn, niet op zondag hoeven te spelen. Ik sta op die punten dus niet eens zo ver van je af.

Het grote verschil is, dat ik tegen die kunstmatige scheiding ben in Nederland en dat ik geen probleem heb met mixen en soms andere tijden als de thuisclub daarvoor kiest (rekening houdend met geen principiële zaterdagclubs op zondag). En dan ben ik direct een zondagmannetje?
 

noordooster

Well-known member
Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar voetbal op zaterdag, 14.30 of 15.00 op zaterdag vind ik ideale tijden voor voetbal.

Zo denk ik er ook over. Niet voor niets begint 99 % van de wedstrijden in het zaterdagvoetbal op die tijden.
En wedstrijden op de late zaterdagmiddag/zaterdagavond vind ik maar niks.

Ik vind ook dat clubs die principieel tegen voetbal op zondag zijn, niet op zondag hoeven te spelen. Ik sta op die punten dus niet eens zo ver van je af.

Die uiteraard sowieso. Maar ik vind dat dat ook moet gelden voor fusieclubs, overstappers, en zaterdagclubs die ooit een verdwaald reserveteam op zondag hadden of nog hebben. Tenzij die verenigingen geen moeite hebben met spelen op zondag.

Het grote verschil is, dat ik tegen die kunstmatige scheiding ben in Nederland en dat ik geen probleem heb met mixen en soms andere tijden als de thuisclub daarvoor kiest.

Ik ben niet tegen de ( zoals jij het noemt kunstmatige) scheiding zondagvoetbal/zaterdagvoetbal.
Dat heeft jarenlang prima gefunctioneerd in Nederland. Hoewel men vanuit het zondagvoetbal lange tijd wat meewarig neerkeek op het zaterdagvoetbal.
Pas de laatste jaren, sinds het zaterdagvoetbal het zondagvoetbal in vele opzichten is voorbij gestreefd, vinden met name de zondagmannetjes het een probleem.
Dat weekendvoetbal valt in vele opzichten nadelig uit voor zaterdagvoetbalclubs, die het begrijpelijkerwijs in grote meerderheid ( en zeker in de voorgestelde vorm) afwijzen.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
En wedstrijden op de late zaterdagmiddag/zaterdagavond vind ik maar niks.
Nou en? Draait de wereld om NO? Bepaal jij voor iedereen even dat een ander tijdstip klote is?

Amateurvoetbal is gewoon ontzettend logisch om op zaterdagmiddag te spelen, maar dat gezeik tegen af en toe eens op zondag of een ander tijdstip op nota bene een zaterdag is echt ontzettend hautain.
 

Joost

Well-known member
Nou en? Draait de wereld om NO? Bepaal jij voor iedereen even dat een ander tijdstip klote is?

Amateurvoetbal is gewoon ontzettend logisch om op zaterdagmiddag te spelen, maar dat gezeik tegen af en toe eens op zondag of een ander tijdstip op nota bene een zaterdag is echt ontzettend hautain.
Helemaal niet. Zaterdag is lekker voor de jeugd en verder het gezin. Zondagmiddag lekker voetbal. Dat is ook veel beter voor de veldindeling.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Helemaal niet. Zaterdag is lekker voor de jeugd en verder het gezin. Zondagmiddag lekker voetbal. Dat is ook veel beter voor de veldindeling.
Jij weet niet beter dan zondag, dus jij kunt het nooit vergelijken. De ouderwetse 'boodschappen op zaterdag' is deze eeuw allang verdwenen.

Het grote nadeel van zondag, vind ik, is juist het gebrek aan jeugdvoetbal. Wij gingen in Friesland en later in IJsselstein, altijd de hele dag naar het voetbal. 's ochtend de jeugd, dan zelf met de A1 en het 3e/4e/5e meedoen en na afloop naar huis en 18:00 eten.

Bij Groene Ster spelen op zondag 3 of 4 teams thuis (van de 6), verdeeld over een periode van 4 uur. Wij begonnen vaak om 11:00 en het eerste dan om 14:30, maar verder was er vaak geen reet te doen daar en Groene Ster is een grote club he.
 

noordooster

Well-known member
Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar voetbal op zaterdag, 14.30 of 15.00 op zaterdag vind ik ideale tijden voor voetbal.
Amateurvoetbal is gewoon ontzettend logisch om op zaterdagmiddag te spelen,
Ook mijn voorkeur gaat uit naar 14.30 of 15.00 uur op zaterdagmiddag, net trouwens als dat voor bijna alle standaard zaterdagclubs geldt, gezien de huidige aanvangstijden.
En ik voeg eraan toe, dat ik wedstrijden op de late zaterdagmiddag of zaterdagavond maar niks vind.

En dan draait opeens de wereld om NO of bepaal ik voor andere clubs welke aanvangstijd ze moeten hebben en ben ik hautain.....
Wat een gelul.....
 

Fregge

Well-known member
Jij weet niet beter dan zondag, dus jij kunt het nooit vergelijken.
Ik denk dat bij heel veel clubs het zo is. En dat het daarom maar moeilijk van de grond af komt. Een beetje het: "Wat de boer niet kent vreet ie niet"-verhaal
 

noordooster

Well-known member

Zondagclub Alphense Boys wil komend seizoen de thuiswedstrijden gaan spelen op zaterdag om 14.30 uur.
Dat lijkt me een verstandig besluit dat navolging verdient.
Alphense Boys heeft erg veel jeugd die op zaterdag voetbalt. Men ziet spelen met het eerste om 14.30 uur als een feestje.
 
Laatst bewerkt:

Baggio

Active member

Zondagclub Alphense Boys wil komend seizoen de thuiswedstrijden gaan spelen op zaterdag om 14.30 uur.
Dat lijkt me een verstandig besluit dat navolging verdient.
Alphense Boys heeft erg veel jeugd die op zaterdag voetbalt. Men ziet spelen met het eerste om 14.30 uur als een feestje.
Laten we Alphense Boys nou alsjeblieft niet gaan zien als model-club. Voor diegene die dat wel doen: kijk even naar de docu Voetbaldroom en dan weet je genoeg.

Verder is het natuurlijk helemaal prima dat zij besluiten om 14:30 uur als tijdsstip voor 1 te gaan hanteren. Gewoon baas in eigen huis, net als andere clubs die de ruimte hebben en nemen om zo te beslissen zoals heb goed acht. Oh ja: helemaal baas in eigen huis ben je natuurlijk nooit als je in een gemengde competitie uitkomt.
 
Bovenaan