Weekendvoetbal

noordooster

Well-known member
En overigens zoals ik op woensdag om 17:59 uitlegde:
Overstappen heeft wel degelijk zin

Daarom is het ook onbegrijpelijk waarom de zondag-hoofdklassers en derde divisionisten niet horizontaal mogen overstappen als ze dat willen, bv vanaf het moment dat die onzalige van der Zee-plannen worden ingevoerd.
Bij overstappen zouden ze hun thuiswedstrijden gewoon op zaterdag mogen afwerken., anders grotendeels niet.
Kennelijk willen de zondag-mannetjes voorkomen, dat er teveel ( reguliere en overgestapte) zaterdagverenigingen zouden uitkomen in de hoofdklassen en derde divisies.
 

JMD

Well-known member
Je kan er lang en breed over blijven praten, maar weekendvoetbal is de enige stap voorwaarts en de juiste. Dat jij nou als een echte VVD-er redeneert van 'ikke ikke ikke'... Voetbal doe je met zijn allen, dus het voetbal in het algemeen moet gered worden en het laatste restant van de verzuiling mag nu in 2022 ook eindelijk gesloopt worden.

Je vecht een verloren strijd, hoe vaak je ook je geneuzel post.
 

noordooster

Well-known member
Niks voorwaarts, niks juiste, integendeel zoals gememoreerd , het amateurvoetbal heeft meermaals gezegd het niet te willen.
Maar zondagmannetjes als jij, zo bleek al vaak, zien de oplossing in het opofferen van het populaire zaterdagvoetbal om het zondagvoetbal van de ondergang te redden.
En "laatste restant van de verzuiling" . Ik heb je al vaker uitgelegd, dat zo'n uitspraak nergens op slaat.
Ik wijs als voorbeeld alleen maar op het nog steeds behoorlijk populaire christelijk ( protestant en katholiek) onderwijs.
 

JMD

Well-known member
Niks voorwaarts, niks juiste, integendeel zoals gememoreerd , het amateurvoetbal heeft meermaals gezegd het niet te willen.
Maar zondagmannetjes als jij, zo bleek al vaak, zien de oplossing in het opofferen van het populaire zaterdagvoetbal om het zondagvoetbal van de ondergang te redden.
Het blijft lastig voor je te snappen dat er ook mensen zijn die niet 'zondagmannetje' zijn en toch ook voor vooruitgang zijn. Ik ben geen zondagmannetje, sterker nog, ik volg de zaterdagcompetities meer dan de zondagcompetitie.

En "laatste restant van de verzuiling" . Ik heb je al vaker uitgelegd, dat zo'n uitspraak nergens op slaat.
Ik wijs als voorbeeld alleen maar op het nog steeds behoorlijk populaire christelijk ( protestant en katholiek) onderwijs.
Ja, idd het onderwijs is nog 'verzuild', maar op alleen de echt streng christelijke scholen na houdt niemand een leerling aan de poort tegen omdat die niet christelijk/katholiek e.d. is. En het enige verschil is verder dat op christelijke/katholieke scholen 1 uur p/w godsdienst op het rooster staat en voor de rest zijn de scholen precies hetzelfde.
Dat die scholen populair zijn heeft andere redenen, niet vanwege het geloof, NL ontkerkelijkt immers razendsnel.
 

JMD

Well-known member
Lekker hoor, gewoon alles op één niveau (y) Op een aantal Noord-Eksters na is iedereen tevreden.
Precies maar daar komen ze nog wel achter als vanaf 2023 alles samen is... Over 5 jaar hoor je niemand meer, dan is iedereen dolblij dat eindelijk de enig juiste stap gezet is. En de mensen die om 18.00 bij moeder de vrouw aan tafel moeten zitten, tsja, die doen dat, maar er zullen ook een hoop mensen juist blij zijn met een duel om 18.00. Patatje/frietje langs de kant van het veld, drankje erbij, heerlijk toch, zeker als het weer een beetje meehelpt.
 

de Kok

Member
Ik was bij Staphorst tegen Harkemase Boys en beide voorzitters zien het wel zitten. Dat wist ik van Wiggers al langere tijd a nols hij maar niet op zondag hoeft te spelen wegen de achterban. Nou dat kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik was bij Staphorst tegen Harkemase Boys en beide voorzitters zien het wel zitten. Dat wist ik van Wiggers al langere tijd a nols hij maar niet op zondag hoeft te spelen wegen de achterban. Nou dat kan.
En zo zal het bij veel andere clubs ook zijn. Maar No blijft aankomen meteen rapport van 5 jaar terug.
 

noordooster

Well-known member
Kortgeleden wilden de hoofdklassers in meerderheid geen weekendvoetbal ondanks verwoede pogingen van Jonkers van MSC.
Kortgeleden wilden de derde divisionisten geen weekendvoetbal ondanks verwoede pogingen van HSC '21.
Zondagmannetjes als JMD en van der Zee negeren dat het liefst.
Net als de uitkomsten van de nog veel recentere raadplegingen van de KNVB himself en van de BAV die aangaven dat clubs en spelers in meerderheid geen weekendvoetbal willen.
Maar ja, dat alles negeren zulke mensen het liefst om hun hogere doel te bereiken : het zondagvoetbal van de ondergang redden ten koste van het populairdere zaterdagvoetbal.

Kok heeft kennelijk de voorzitters van Staphorst en HB gesproken. Voorzitter Miggels van Staphorst heeft zich destijds een voorstander getoond van de MSC-plannen, maar zei hier bij op persoonlijke titel te spreken en te betwijfelen of zijn leden er net zo over dachten.
Ik herinner me een column van, ik dacht, Johan Post voormalig teammanager en verslaggever van vv Staphorst die juist de vloer aanveegde met de onzalige weekendvoetbalplannen.
Hoe Heeringa van HB over dit onderwerp denkt weet ik niet.
En de naam van Wiggers zegt me helemaal niks.

Kok geeft aan, dat HB en Staphorst in de van der Zee-plannen niet op zondag hoeven te voetballen.
Hangt er maar net van af. Of ze het convenant hebben ondertekend en/of of ze in de statuten hebben staan om principiële redenen niet op zondag te gaan voetballen.
 

Abubakari

Well-known member

geen weekendvoetbal
verwoede pogingen van

Jonkers van MSC.

verwoede pogingen van HSC '21.

Zondagmannetjes


de uitkomsten


geen weekendvoetbal willen.



hun hogere doel te bereiken

: het zondagvoetbal van de ondergang redden ten koste van het populairdere zaterdagvoetbal.

een voorstander getoond van de MSC-plannen,


de onzalige weekendvoetbalplannen.

zegt me helemaal niks.

niet op zondag hoeven te voetballen.

het convenant

om principiële redenen niet op zondag te gaan voetballen.
BINGO!

Mijn duizendste!
 

JMD

Well-known member
Jij ook al zoveel?

Het bewijs dat NO er geen verstand van heeft is dat hij mij uitmaakt voor zondagmannetje omdat ik voor gemengd voetbal ben. Heb hierboven a uitgelegd waarom dat niet het geval is, en waarom zijn argument over scholen geen hout snijdt. Maar ja, dat negeert hij dan, zo kennen we hem ook. Ben benieuwd of hij Staphorst en Harkemase Boys dan ook zondagmannetjes vindt en negeert, of misschien noemt hij ze wel verraders omdat er zaterdagmensen blijken te zijn die wel voor vooruitgang zijn en mee willen in de vaart der volkeren. Blijkt het opgebouwde glazen paleis van No toch een spiegelpaleis te zijn waarin hij in gesprek is met zijn alterego's die het wel met hem eens zijn...
 

JMD

Well-known member
Je hebt gelijk. Maar vind het zo moeilijk om niet te reageren op iemand die onzin verkoopt en niet ziet wat de ontwikkelingen zijn.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Precies maar daar komen ze nog wel achter als vanaf 2023 alles samen is... Over 5 jaar hoor je niemand meer, dan is iedereen dolblij dat eindelijk de enig juiste stap gezet is. En de mensen die om 18.00 bij moeder de vrouw aan tafel moeten zitten, tsja, die doen dat, maar er zullen ook een hoop mensen juist blij zijn met een duel om 18.00. Patatje/frietje langs de kant van het veld, drankje erbij, heerlijk toch, zeker als het weer een beetje meehelpt.
Inderdaad, ik had al eerder de vergelijking met Schotland getrokken, maar ik durf te wedden dat iets soortgelijks in Nederland gaat gebeuren. Er was veel weerstand tegen verandering in het amateurvoetbal wat onder andere een volledige piramide inhield en het verwijderen van kunstmatige scheidingen. Het is na ellenlang gezever eindelijk doorgedrukt en nu is eigenlijk iedereen wel tevreden, inclusief veel traditionalisten die eerst fel tegen waren. Je hoort nog maar een enkele McNorthEast zeuren.
 

noordooster

Well-known member

Ook sommige zondagmensen zijn niet zo blij met de KNVB plannen.
Maar dat bleek ook al tijdens MSC-Jonkers, de HSC'21-plannen en en een aantal raadplegingen.
"De KNVB-districten Noord, Oost en Zuid moeten de problemen oplossen van West I en West II, waar ze niet meer voldoende clubs hebben die op
zondag willen voetballen"
 

noordooster

Well-known member
inmiddels meer ongelovigen dan gelovigen in Nederland.....................
misschien helpt dat?
En dan woont ook nog een groot deel van die gelovigen in Limburg. En die voetballen op zondag. Rara hoe kan dat.
En alsof de wens van clubs en spelers om op zaterdag te voetballen alleen maar te maken heeft met geloven.

Ik ken zeker ook in Noord Nederland nogal wat zaterdag-voetbalverenigingen waarin iedereen zich thuis voelt, gelovigen en niet-gelovigen, of zo je wilt principiële en niet-principiële zaterdagvoetballers, bijvoorbeeld de enige voetbalclub in een dorp.
In zo'n geval is de laatste groep er vaak geen voorstander van dat hun club op zondag gaat voetballen omdat men hiermee een ander deel van de club buitensluit.
Of denk aan fusieverenigingen die konden ontstaan onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat prestatievoetbal op zaterdag moest plaatsvinden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan