Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Van deze kuttijd zijn De Treffers en VVSB nauwelijks afgeweken . Ondanks dat zaterclubs liever gewoon om 14.30 a 15.00 uur spelen ipv om 18.00 uur.
VVSB 5 van de 13x... Dat is niet 'nauwelijks'...

En ja, zaterdagclubs spelen liever om 14.30, maar de hele wereld hoeft niet om de zaterdagclubs te draaien...

En verder is voetbal juist de sport die het meest gecentraliseerd wordt beoefend, zaterdag of zondag, waarbij het merendeel zaterdag.
Willekeurig welke andere sport wordt (op de desbetreffende eredivisie/1e divisie na) door de hele week geoefend. Dus sowieso moeten de voetballers niet teveel klagen, bij willekeurig welke andere sport kan je in een seizoen op zo ongeveer alle dagen van de week spelen. Wie weet gaan clubs nu wel op vrijdagavond spelen als begin van de week, mooi toch?
Dus hou op met dat gejank en ga accepteren dat er zaken veranderen.
 

JMD

Well-known member
Jij bent hier echt boos om he?
Logisch dat hij dat is. Hij komt erachter dat samenleving betekent dat je samen moet leven en dus zelf ook water bij de wijn moet doen ipv steeds te eisen dat de ander al zijn wijn in water moet veranderen.
 

De Groene Scout

Well-known member
2x zaterdag 18.00 uur gespeeld de laatste weken.
Alleen maar positieve geluiden gehoord over dat tijdstip, zelfs van de zaterdagclubs.
Ideaal tijdstip!!!
 

JMD

Well-known member
2x zaterdag 18.00 uur gespeeld de laatste weken.
Alleen maar positieve geluiden gehoord over dat tijdstip, zelfs van de zaterdagclubs.
Ideaal tijdstip!!!
Jep. Die kijken gelukkig wel verder dan hun neus lang is. De clubs zijn dan ook niet het probleem, de supporters wel... (zoals ook al bleek uit het onderzoek, clubs wilden de verandering (idd 5 jaar terug niet, maar nu wel)). Het is nu aan de 'alles is altijd zo geweest dus moet het ook altijd zo blijven' supporters om te veranderen...
 

JMD

Well-known member
Wat doe jij dan met het enige representatieve onderzoek dat er geweest is?
Dat negeert hij. Zoals alles wat hem niet uitkomt. Iets dat hem wel uitkomt (zoals een onderzoek van 5 jaar geleden) wordt er honderden keren bijgehaald.
 

Bonehead

Well-known member
2x zaterdag 18.00 uur gespeeld de laatste weken.
Alleen maar positieve geluiden gehoord over dat tijdstip, zelfs van de zaterdagclubs.
Ideaal tijdstip!!!
Namen en rugnummers graag. Ik ben best ingevoerd in het amateurvoetbal, maar ik ken ze niet.

Dit forum en met name dit topic is vergiftigd door één persoon. Maar deze is geen maatstaaf voor het amateurvoetbal op zaterdag. Wij krijgen er persoonlijk mee te maken dat volgend seizoen een team haar thuiswedstrijden om 17:00 uur voetbalt. Ik heb niemand zien juichen om het eufemistisch te noemen. Deze ene uitwedstrijd vraagt extra inzet van vrijwilligers en inspanning naar de lokale horeca waar we ook niet op zitten te wachten. Helpen de veroorzakers van dit probleem hier even in mee?
 

JMD

Well-known member
In elke andere sport is het normaal dat je door de hele week uitwedstrijden kan spelen, of dat je thuisduels op verschillende tijdstippen zijn... (alleen ere (en soms eerste) divisie is in het weekend)
Toch apart dat het dan in het voetbal al een probleem geeft als iets 3 uur later is dan normaal.
(en dat terwijl je bij veel voetbalclubs nog deels (al is het soms onkostenvergoeding) betaald wordt als je in het eerste speelt, bij veel andere sporten krijg je hoogstens een gesponsord trainingspak en dat is het dan)

Ik liep een paar weken terug bij Sparta Nijkerk, die spelen normaal om 14.30/15.00 thuis en nu speelden ze in de playoffs om 18.00 thuis... Had nou niet het idee dat het organiseren daarvan zo lastig was voor ze... Ze hadden juist groots uitgepakt met een barbecue, terras enz... Het was erg gezellig.
 

Baggio

Active member
Namen en rugnummers graag. Ik ben best ingevoerd in het amateurvoetbal, maar ik ken ze niet.

Dit forum en met name dit topic is vergiftigd door één persoon. Maar deze is geen maatstaaf voor het amateurvoetbal op zaterdag. Wij krijgen er persoonlijk mee te maken dat volgend seizoen een team haar thuiswedstrijden om 17:00 uur voetbalt. Ik heb niemand zien juichen om het eufemistisch te noemen. Deze ene uitwedstrijd vraagt extra inzet van vrijwilligers en inspanning naar de lokale horeca waar we ook niet op zitten te wachten. Helpen de veroorzakers van dit probleem hier even in mee?
Bij mijn club is 10 jaar geleden 1 vriendenteam gestart met zaterdagvoetbal. Inmiddels hebben 5 zaterdagteams en komend seizoen ook prestatief 1 en 2 op zaterdag. Zij spelen allemaal hun thuiswedstrijden om 16:30 uur. Eerder is niet mogelijk omdat wij ook 50 jeugdteams hebben. Niemand bij ons klaagt hierover want de kantine zit tot 21:30 bomvol en de penningmeester wrijft zich in zijn handen want de kantineomzet is 30% gestegen. Vrijwilligers om bardiensten te draaien is ook geen probleem.
 

Fregge

Well-known member
Bij ons is 1 wedstrijd op 1 tijdstip op het einde van de dag ook geen probleem als het niet het eerste betreft, maar dat hangt wel van de dag af. Als er om kwart voor 3 / 3 uur al 4 of 5 wedstrijden zijn maakt het vaak niet uit. Maar we proberen het vaak wel te voorkomen
 

Maasveld

Well-known member
Namen en rugnummers graag. Ik ben best ingevoerd in het amateurvoetbal, maar ik ken ze niet.

Dit forum en met name dit topic is vergiftigd door één persoon. Maar deze is geen maatstaaf voor het amateurvoetbal op zaterdag. Wij krijgen er persoonlijk mee te maken dat volgend seizoen een team haar thuiswedstrijden om 17:00 uur voetbalt. Ik heb niemand zien juichen om het eufemistisch te noemen. Deze ene uitwedstrijd vraagt extra inzet van vrijwilligers en inspanning naar de lokale horeca waar we ook niet op zitten te wachten. Helpen de veroorzakers van dit probleem hier even in mee?
Welk probleem?
 

de waan

Well-known member
Wij krijgen er persoonlijk mee te maken dat volgend seizoen een team haar thuiswedstrijden om 17:00 uur voetbalt. Ik heb niemand zien juichen om het eufemistisch te noemen. Deze ene uitwedstrijd vraagt extra inzet van vrijwilligers en inspanning naar de lokale horeca waar we ook niet op zitten te wachten. Helpen de veroorzakers van dit probleem hier even in mee?
Ik kan je normaal prima volgen, maar je bent je nu wel enorm aan het aanstellen, zeg.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ah, die namen en rugnummers was een vraag voor mij.
Dacht dat die wel duidelijk was; we speelden tegen GVVV en Sparta Nijkerk de afgelopen weken.
Beide geen enkele probleem met spelen om 18.00 uur.
Op tijd gezellig op de sportparken en ook na de wedstrijd nog volop vertier.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Bonehead

Well-known member
Lekker bléren langs de zijlijn. Jullie voelen je senang?

Geen enkele oplossing bieden behalve de boodschapper belachelijk maken. Stoer!

Ik kots op jullie. Met heel mijn hart.

Ik zal dezelfde meelevendheid als jullie: De middelvinger.

En ik zal het niet nalaten om totaal geen onbegrip voor jullie problemen te hebben omdat mij niet raakt. Ik fax terug.
 

Maasveld

Well-known member
Lekker bléren langs de zijlijn. Jullie voelen je senang?

Geen enkele oplossing bieden behalve de boodschapper belachelijk maken. Stoer!

Ik kots op jullie. Met heel mijn hart.

Ik zal dezelfde meelevendheid als jullie: De middelvinger.

En ik zal het niet nalaten om totaal geen onbegrip voor jullie problemen te hebben omdat mij niet raakt. Ik fax terug.
Tja, het is lastig een oplossing te bieden als je niet weet wat het probleem precies is.
 
Bovenaan