Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Dit topic kan wel dicht. Het weekendvoetbal is sinds dit weekend een feit. NO is al weken niet meer gesignaleerd hier, die zit ongetwijfeld in een hoekje te huilen dat ondanks zijn dreigementen dat het niet ging werken het weekendvoetbal gewoon doorgaat (en een succes gaat blijken).
 

de Kok

Member
Hij heeft niet meer gereageerd sinds het bericht over de krant noordooster. zou dat een reden kunnen zijn?
Of is hij echt tot een realistisch besef gekomen
 

de waan

Well-known member
Weten jullie nog dat hier een tijdje terug een hele tijd werd geouwehoerd over Marvilde (uit Noord-Brabant!) dat naar de zaterdag zou gaan? Die gaan toch maar niet.

 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Om maar even aan te geven hoe positief het weekendvoetbal is. Aanstaande zaterdag is de Westlandse derby tussen FC 's-Gravenzande en Westlandia, twee buurtdorpen tegen elkaar. Ondanks dat beide ploegen al lange tijd de 2 grootste clubs in de streek zijn, hebben ze buiten lokale bekertoernooitjes nog nooit een officiële wedstrijd tegen elkaar gespeeld. Er wordt al weken over deze wedstrijd gesproken. Lokale media heeft er nu dagelijks een nieuw artikel over in de voorbeschouwing. Mensen die ik ken bij FC 's-Gravenzande zeggen dat de belangstelling voor kaarten, sponsoring e.d. voor dit duel werkelijk enorm is, meer dan ze ooit voor een competitiewedstrijd (kampioenswedstrijden e.d. daargelaten) gehad hebben.

Maar niemand wil het weekendvoetbal...
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Niet voor niks is NO al weken niet meer gesignaleerd hier... Die heeft zijn wereld zien instorten. De tunnelvisie waarin hij leefde (alles moet eeuwig gescheiden blijven en iedereen bij zaterdag is tegen) bleek niks meer dan een fantoom...

Ik hoor tot nu toe idd ook alleen maar positieve geluiden, veel kortere reisafstanden, meer derby's, en de clubs blijken veel flexibeler dan de vastgeroeste mannetjes zoals NO dachten. MAar ja, die wilden om 18.00 achter de spruitjes zitten, een hele hoop mensen willen liever om 18.00 lekker een pilsje/colaatje pakken in de kantine met een patatje oid erbij. Zoals iedereen hier al jaren aangaf.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ken wat supporters van Groene Ster, die hebben eigenlijk geen problemen met de uitwedstrijden op zaterdag, zolang ze maar op zondag thuis kunnen spelen
 

Baggio

Active member
Om maar even aan te geven hoe positief het weekendvoetbal is. Aanstaande zaterdag is de Westlandse derby tussen FC 's-Gravenzande en Westlandia, twee buurdorpen tegen elkaar. Ondanks dat beide ploegen al lange tijd de 2 grootste clubs in de streek zijn, hebben ze buiten lokale bekertoernooitjes nog nooit een officiële wedstrijd tegen elkaar gespeeld. Er wordt al weken over deze wedstrijd gesproken. Lokale media heeft er nu dagelijks een nieuw artikel over in de voorbeschouwing. Mensen die ik ken bij FC 's-Gravenzande zeggen dat de belangstelling voor kaarten, sponsoring voor dit duel en dergelijke werkelijk enorm is, meer dan ze ooit voor een competitiewedstrijd (kampioenswedstrijden e.d. daargelaten) gehad hebben.

Maar niemand wil het weekendvoetbal...
Leuk om te lezen dat het de uitwerking heeft die velen hier hoopten/verwachtten. In Oost zijn zondag 2e en 3e klasses aardig gedevalueerd. Daar klagen sommige clubs al en wordt de roep om over te stappen naar zaterdag steeds groter.
 

de waan

Well-known member
Leuk om te lezen dat het de uitwerking heeft die velen hier hoopten/verwachtten. In Oost zijn zondag 2e en 3e klasses aardig gedevalueerd. Daar klagen sommige clubs al en wordt de roep om over te stappen naar zaterdag steeds groter.
Bij welke clubs dan? Kan me niet voorstellen dat Bon Boys of RSC gaat overstappen. En die derde klasse A is niet zoveel mis mee toch?

Ik verwacht dat 2e en 3e klasse binnen een paar jaar ook wel weekendvoetbal worden. Zeker als de positieve geluiden overheersen. 4e en 5e klasse zal dan wel maatwerk worden.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In de lagere klasses kan je natuurlijk makkelijker rekening houden met individuele wensen van clubs omdat er genoeg klasses zijn. Clubs (zowel zondag als zaterdag) die geen zin hebben in weekendvoetbal kan je lekker bij elkaar stoppen en de rest gewoon weekendvoetbal.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Baggio

Active member
Bij welke clubs dan? Kan me niet voorstellen dat Bon Boys of RSC gaat overstappen. En die derde klasse A is niet zoveel mis mee toch?

Ik verwacht dat 2e en 3e klasse binnen een paar jaar ook wel weekendvoetbal worden. Zeker als de positieve geluiden overheersen. 4e en 5e klasse zal dan wel maatwerk worden.
Toevallig is Bon Boys één vd clubs waar ik op doel. Daar vind men de 2e klasse dit jaar een stuk minder interessant dan afgelopen seizoen mede door overstappers naar Za. Spelers uit O19/17 geven een voorkeur aan spelen op zaterdag. Trouwens eens met de analyse dat het over een tijdje geen verschil meer zal zijn.
 

de waan

Well-known member
Heeft Bon Boys niet gewoon pech met de indeling.
Deels. Vooral doordat er in Noord te weinig clubs over zijn, moet dat worden aangevuld. Een afdeling met clubs uit regio Deventer/Apeldoorn/Achterhoek was aantrekkelijker geweest, maar dat is dus lastig.
Toevallig is Bon Boys één vd clubs waar ik op doel. Daar vind men de 2e klasse dit jaar een stuk minder interessant dan afgelopen seizoen mede door overstappers naar Za. Spelers uit O19/17 geven een voorkeur aan spelen op zaterdag. Trouwens eens met de analyse dat het over een tijdje geen verschil meer zal zijn.
Oké, dat vind ik toch wel verrassend. Maar Bon Boys moet dit seizoen natuurlijk gewoon kampioen worden. Zijn ze meteen van het gedoe af.
 

Baggio

Active member
Deels. Vooral doordat er in Noord te weinig clubs over zijn, moet dat worden aangevuld. Een afdeling met clubs uit regio Deventer/Apeldoorn/Achterhoek was aantrekkelijker geweest, maar dat is dus lastig.

Oké, dat vind ik toch wel verrassend. Maar Bon Boys moet dit seizoen natuurlijk gewoon kampioen worden. Zijn ze meteen van het gedoe af.
Kampioenschap zou natuurlijk mooi zijn. Trouwens, ook zo’n voorbeeldclub die het louter met zelf opgeleide spelers wil doen ipv met de geldbuidel rammelen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Dat klopt inderdaad niet; lopen er zelfs nog 2 die het voetballen van De Groene Scout hebben geleerd en daarnaast ook zeker nog een handvol spelers meer uit de regio.
 
Bovenaan