De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Batigoal

Well-known member
Binnenkort kan de topictitel aangepast worden, want het is officieel: https://www.ajax.nl/artikelen/alfred-schreuder-nieuwe-trainer-ajax/

as-transfer-ajax-nl-1280x700.png


Ben wel zeer benieuwd naar Alfred Schreuder. Wordt veel geroemd vanwege zijn tactische kennis, dus daar ben ik nieuwsgierig naar. Nu mag hij laten zien dat hij destijds het brein achter het attractieve spel van Ajax was. Qua presentatie niet de beste optie, maar ach dat was Ten Hag ook niet, dus dat maakt weinig verschil.
 

ALenstra

Well-known member
Ik lees in de VI dat Alfred Schreuder een nieuwe assistent heeft aangesteld. Het gaat om de 37-jarige Duitser Max Kaltenbach die hij kent van zijn tijd in Hoffenheim. Dit gaat ten koste van Winston Bogarde, voor wie geen plek meer is in de technische staf van Ajax.
 

Abubakari

Well-known member
Wel jammer dat Bogarde aan de kant gezet wordt, de verdedigers waren altijd zeer goed te spreken over de tips van Bogarde.
 

Batigoal

Well-known member
Perr benadrukt altijd dat hij dankzij Winston een echte kerel is.
Mooi voor hem. Jammer alleen dat hij niet goed genoeg is.

Denk overigens dat het voor Ajax wel een aardig excuus is om de klein beetje in opspraak geraakte Bogarde weg te bonjouren. Het is overigens vrij normaal in het buitenland dat een nieuwe trainer een eigen staff samenstelt.
 

Pascallovic

Well-known member
Tenenkrommend was dit zeg. Meneer verkoopt ook heel veel onzin met zijn 'feiten'. Niemand binnen de club die ervaring had met het aantrekken en verkopen van spelers, waardoor hulp van de zaakwaarnemer van Schreuder heel logisch was. Gerry Hamstra heeft 5 jaar spelers aangekocht en verkocht bij Heerenveen. Kortom die had ervaring, maar de zaakwaarnemer van Schreuder moest schijnbaar ook flink verdienen. Dat soort corruptie noemt Schreuder normaal. Dat is zijn norm en zijn beeld van de voetballerij. Dat het wellicht niet helemaal gezond overkomt, dat komt niet in hem op. Overigens wist hij toen hij tekende hoe ervaren de organisatie was. Als hij dat zo lastig vond en een mogelijke belemmering dan had hij ook niet kunnen tekenen. Een elftal opbouwen kost tijd. Wat weet meneer Schreuder er eigenlijk van hoeveel tijd dat wel of niet kost? Hij heeft namelijk nog nooit een goed voetballende ploeg opgebouwd.

Hij kan uit de hoogte doen dat hij een trainersdiploma heeft en degene die kritiek op hem leveren niet. Ik heb geen trainersdiploma nodig om te zien dat Tadic een linksbuiten is en daar al 4 jaar levert qua doelpunten en assists. Schreuder gaat eerst 13 wedstrijden lopen klootviolen met andere posities, want meneer heeft wel een diploma. Bassey en Baas op rechtsback. Ik heb geen trainersdiploma nodig om te weten dat zij armoedig zijn op deze positie en dat je met Youri Regeer een degelijke speler hebt die er wel kan spelen(En nee hij is ook geen wereldwonder die alle problemen oplost). Ik heb geen trainersdiploma nodig om te zien dat los van de doelpunten Kudus in de spits het elftal het voetballen lastig maakt. Ik heb geen trainersdiploma nodig om te zien dat het spelen van de lange bal op Kudus van 1 meter 70 een kansloze tactiek is. Ja, Schreuder maakt de keuzes over wie wanneer speelt. Maar motiveren kan hij het niet en voorlopig heeft hij heel veel kut keuzes gemaakt. Maar dat mag schijnbaar niet genoemd worden.

Schreuder heeft 1 Champions League wedstrijd gewonnen en daarmee doet hij alsof hij niet alle topwedstrijden heeft verloren. Dat Rangers was tot gisteren de slechtste ploeg die ik in Amsterdam voorbij heb zien komen. Maar goed laten we het een topwedstrijd noemen. Dan heeft hij nog steeds 5 van de andere 6 topwedstrijden verloren met zijn trainersdiploma. Dat is nog steeds onvoldoende voor een trainer van Ajax. Hoeveel nieuwe basisspelers heeft Napoli trouwens ingepast? Oh ja ook 5 en dat gaat verdomt goed. Schijnbaar kunnen ze daar wel snel een fatsoenlijk elftal bouwen. Maar dat voorbeeld noemt hij niet, want dat komt hem niet uit. Nee, dan lekker Liverpool als voorbeeld nemen. Overigens verloor hij ook gewoon van PSV dat nog meer nieuwe spelers moest inpassen. Dat AZ waar hij van verloor, speelde ook met een compleet andere aanval, keeper en linksback. Hee ook die krijgen het schijnbaar wel voor elkaar om vrij rap goed ingespeeld te raken.

Fijn dat als het om hemzelf gaat dat hij dan plotseling passie en verbetenheid in zijn donder heeft. Had dit gedaan na die 1-6 tegen Napoli of zo. Dat was sterk geweest. Niet na een 7-1 overwinning op Excelsior de flinke jongen gaan uithangen. Meneer gaat nu al ten onder aan de stress, als hij nu al zo reageert. Terwijl juist hij de afgelopen maanden met fluwelen handschoenen is behandeld. Een Ten Hag zou al compleet zijn afgefikt door de Telegraaf na die 1-6 en 2-1 nederlaag tegen AZ. Niet Schreuder, die wordt beschermd door zijn vriendjes en ziet dat de schuld vooral richting de technische leiding wordt afgeschoven. De technische leiding die zogenaamd uitstekend werk heeft geleverd volgens Schreuder. Als je RvC genoodzaakt is om 2 transfers te blokkeren, omdat men het risico te groot vond dan kun je niet meer spreken van de term 'uitstekend'. Dat zijn ook de feiten.
 
Bovenaan