Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

Maasveld

Well-known member
Dit gaat echt helemaal nergens over. In Nederland gaat lang niet alles goed, maar we hebben gelukkig wel een samenleving waar iedereen de mogelijkheid heeft om zichzelf te ontplooien. Dus ook deze Kymmora op 4VWO.

Bij dit soort berichten heb ik altijd de neiging om te antwoorden dat ze zichzelf dan maar een plezier moeten doen en lekker in Suriname of op de Antillen te gaan wonen. Als je deze 'witte maatschappij' zo verschrikkelijk vindt.
Racist.
 

De Wolf

Well-known member
Deze dame heeft een kans om iets te bereiken. Alleen moet ze dan wel wat aan haar instelling doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En ze heeft nu een baan als lobbyist(wat dat ook is) bij de gemeente Amsterdam.

Schijnt allemaal nog niet divers genoeg te zijn, maar met alles wat ik voor mij heb gekregen met paspoort, parkeervergunning en bezwaarprocedures is denk ik een kwart wit/blank.
 

JMD

Well-known member
Schijnt allemaal nog niet divers genoeg te zijn, maar met alles wat ik voor mij heb gekregen met paspoort, parkeervergunning en bezwaarprocedures is denk ik een kwart wit/blank.
Als het vaccineren in de RAI een afspiegeling is van wat de gemeente Amsterdam doet en regelt dan zag ik meer dan de helft niet blank idd... Een zeer mooie afspiegeling van de samenleving daar.

Ja, maar wat doet een lobbyist bij een gemeente ?
Goede vraag ja. Maar als jij als gemeente een 16-jarige als lobbyist aanneemt (waar hij/zij dan ook voor staat) dan klopt er iets niet.
En in dit geval toont het des te meer aan dat zij kansen genoeg krijgt, want aan mij werd als 16-jarige door de gemeente niet gevraagd of ik lobbyist wilde worden.
 

Bonehead

Well-known member
Velen slaan door uit de angst ongefundeerd racist te worden genoemd. Er is geen plaats meer voor nuance. Ondertussen sneeuwt echte discriminatie onder. Ik heb zo'n idee dat de dame van hierboven dat 0,0 interesseert. Zij is opgevoed met de gedachte dat ze altijd benadeeld wordt. Dan ga je er in geloven. Elke tegenslag in het leven zal hieraan gereflecteerd worden. Een verlies voor de maatschappij.
 

JMD

Well-known member
Velen slaan door uit de angst ongefundeerd racist te worden genoemd. Er is geen plaats meer voor nuance. Ondertussen sneeuwt echte discriminatie onder. Ik heb zo'n idee dat de dame van hierboven dat 0,0 interesseert. Zij is opgevoed met de gedachte dat ze altijd benadeeld wordt. Dan ga je er in geloven. Elke tegenslag in het leven zal hieraan gereflecteerd worden. Een verlies voor de maatschappij.
Dit dus.

Plus dat hierdoor de échte discriminatie (want die is er op sommige plekken ook in NL echt nog) door blijft gaan omdat men heel veel wordt 'doodgegooid' met continu verwijten van racisme terwijl het het dan niet is.

Van een andere orde, maar vergelijkbaar met ADHD en dyslexie. Toen ik begon als docent (in 2002) was er een 'hype' van ADHD-ers. Die ziekte bestaat zeker, is ook heel vervelend voor degenen die dat hebben. Maar iemand die in die tijd gewoon druk was werd al direct ADHD-er genoemd, en er waren doktoren die iemand direct een ADHDverklaring gaven als daarom gevraagd werd. Het gevolg was dat de échte ADHD-ers de hulp niet kregen omdat "zo ongeveer iedereen" ADHDer werd genoemd. 10 jaar later zagen we dit met dyslecten, ik heb klassen gehad met 50% dyslecten. Dat is statistisch gewoon zo goed als onmogelijk. Hierdoor sneeuwden de échte dyslecten onder. Gelukkig is het aantal gediagnosticeerde ADHD-ers en dyslecten afgenomen de afgelopen jaren en worden de échte dyslecten en ADHD-ers nu gezien. Laten we hopen dat het racisme-debat zich ook zo gaat ontwikkelen (maar vrees het ergste), zodat het échte racisme bestreden kan worden, dat is hoog nodig.
 

SanMark.

Well-known member
Dit hele woke en crt zal de komende 10 a 20 jaar veel twee spalt veroorzaken in Nederland/wereld. Als het nu zou stoppen, moet je nagaan wat er echt gaat gebeuren want deze vorm van haatzaaien zal nog jaren doorgaan. Ik blijf er met het gestrekte been erin gaan zowel hier als irl als ik er vormen van zie bij mijn dochters op school.
 

Bonehead

Well-known member
Geheel off topic.

@JMD

Normale kinderen worden niet meer geboren. Volgens de ouders is hun kroost bijzonder en hebben ze ook een bijzondere behandeling nodig. Dat etiketje is er snel opgeplakt. Dat soort ouders weten vaak het verschil niet tussen voeden en opvoeden. Ze begeven zich in een ratrace waarin alles moet behalve genieten. Je zou ook eens kunnen overwegen om met iets minder genoegen te nemen denk ik dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Geheel off topic.

@JMD

Normale kinderen worden niet meer geboren. Volgens de ouders is hun kroost bijzonder en hebben ze ook een bijzondere behandeling nodig. Dat etiketje is er snel opgeplakt. Dat soort ouders weten vaak het verschil niet tussen voeden en opvoeden. Ze begeven zich in een ratrace waarin alles moet behalve genieten. Je zou ook eens kunnen overwegen om met iets minder genoegen te nemen denk ik dan.
Jawel hoor. Ik heb twee heel gewone kinderen en dat bevalt prima.
 

JMD

Well-known member
Jawel hoor. Ik heb twee heel gewone kinderen en dat bevalt prima.
Mooi.

Bonehead zei het was gechargeerd, want het merendeel is echt nog als jou en je kinderen, maar het aandeel ouders (en kinderen) waar hij het over heeft is echt wel toegenomen.
 

SanMark.

Well-known member
Heb je verder wel een leuke vakantie?
Hahha ja zeker.

Even twee dagen ontzettend airco verkouden/ziek geweest maar daar heb ik nu gelukkig geen last meer van.

Uurtje tijdverschil. S'avonds lekker op tijd naar bed. In de ochtend mooi vroeg eruit en voor de rest lekker met de meiden bij het zwembad.
 

gevegt

Well-known member
Hahha ja zeker.

Even twee dagen ontzettend airco verkouden/ziek geweest maar daar heb ik nu gelukkig geen last meer van.

Uurtje tijdverschil. S'avonds lekker op tijd naar bed. In de ochtend mooi vroeg eruit en voor de rest lekker met de meiden bij het zwembad.
Niet bang dat al die gelukszoekers op bezoek komen en je dochters gaan lastigvallen?
 
Bovenaan