Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

JMD

Well-known member
Monsieur Cannibale gaat verdwijnen bij de Efteling, de attractie wordt nu gebaseerd op Sinbad de Zeeman.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja, ik kan mij er eigenlijk niet echt druk over maken. Maar mijn familie zit geloof ik met een hoop jeugdsentiment.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Nee, Sinbad is een sprookjesfiguur die de Arabische zee en Indische oceaan bevoer. Oost Afrikaanse slaven dus, beetje islam imperialisme richting Zanzibar, India, Indonesië.
Verder zijn de sprookjes grotendeels gejat van/gebaseerd op Griekse mythologie (Odyssee).

De Vogelrok komt trouwens ook uit deze verhalen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ok, dan hoef ik mij dus niet boos te maken. Vrees dat we wellicht wel deels aan de kopende kant zaten. Dat is niet zo goed voor de schuldvraag.
 

JMD

Well-known member
Tsja, ik kan mij er eigenlijk niet echt druk over maken. Maar mijn familie zit geloof ik met een hoop jeugdsentiment.
Ach, Monsieur Cannibale staat er nog niet zo lang (1990 ofzo), vind het nou niet echt de eerste attractie waar ik aan denk bij de Efteling. DUs van mij mogen ze het veranderen (maar goed, mij werd niks gevraagd :) ). Alleen begeef je je als Efteling wel nu op een glijdende schaal. Want wat als iemand gaat klagen over andere attracties (Fata Morgana, de Sinbadthematisering, ...)...
 
D

Deleted member 2709

Guest
Ik ben al meer dan 20 jaar niet in de Efteling geweest. Is het Carnaval festival ook al aangepast wegens de stereotyperingen al daar? Of is er een pride sectie toegevoegd?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben al meer dan 20 jaar niet in de Efteling geweest. Is het Carnaval festival ook al aangepast wegens de stereotyperingen al daar? Of is er een pride sectie toegevoegd?

Ja, die is een paar jaar geleden aangepakt.
 

Lu.

Member
Goed zo. De volgende die aangepakt moet worden is Harrie Potter. Dat is een karikatuur van de brildrager. Verbranden al die boeken!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit gaat echt helemaal nergens over. In Nederland gaat lang niet alles goed, maar we hebben gelukkig wel een samenleving waar iedereen de mogelijkheid heeft om zichzelf te ontplooien. Dus ook deze Kymmora op 4VWO.

Bij dit soort berichten heb ik altijd de neiging om te antwoorden dat ze zichzelf dan maar een plezier moeten doen en lekker in Suriname of op de Antillen te gaan wonen. Als je deze 'witte maatschappij' zo verschrikkelijk vindt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die school van haar staat in Zuidoost. Ik heb vier jaar op school gezeten in Zuidoost. Als je naar het winkelcentrum loopt en je gaat de McDonalds binnen, dan ben je de enige blanke. Die school schijnt overigens wel lekker bezig te zijn ondanks de sociale problemen in de wijk.

Ze kan het land op zich terug krijgen.
Het moet toch mogelijk zijn om op basis van haar DNA te kijken waar haar voorvaderen vandaan kwamen. Dan wil ik best de verhuiskosten betalen. Zou wel eerst nog even genieten van de studiefaciliteiten in dit land, zodat je straks daar maximaal van kan profiteren in welk land er ook uitrolt. Lijkt mij niets erger dan in een land te zijn waar je alleen maar vijanden ziet.

@Jamel: Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik denk dat je op de Antillen net zoveel witte mensen tegenkomt als in hartje Bijlmer.
 

SanMark.

Well-known member
Dit gaat echt helemaal nergens over. In Nederland gaat lang niet alles goed, maar we hebben gelukkig wel een samenleving waar iedereen de mogelijkheid heeft om zichzelf te ontplooien. Dus ook deze Kymmora op 4VWO.

Bij dit soort berichten heb ik altijd de neiging om te antwoorden dat ze zichzelf dan maar een plezier moeten doen en lekker in Suriname of op de Antillen te gaan wonen. Als je deze 'witte maatschappij' zo verschrikkelijk vindt.
En ze heeft nu een baan als lobbyist(wat dat ook is) bij de gemeente Amsterdam.
 

SanMark.

Well-known member
Die school van haar staat in Zuidoost. Ik heb vier jaar op school gezeten in Zuidoost. Als je naar het winkelcentrum loopt en je gaat de McDonalds binnen, dan ben je de enige blanke. Die school schijnt overigens wel lekker bezig te zijn ondanks de sociale problemen in de wijk.

Ze kan het land op zich terug krijgen.
Het moet toch mogelijk zijn om op basis van haar DNA te kijken waar haar voorvaderen vandaan kwamen. Dan wil ik best de verhuiskosten betalen. Zou wel eerst nog even genieten van de studiefaciliteiten in dit land, zodat je straks daar maximaal van kan profiteren in welk land er ook uitrolt. Lijkt mij niets erger dan in een land te zijn waar je alleen maar vijanden ziet.

@Jamel: Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik denk dat je op de Antillen net zoveel witte mensen tegenkomt als in hartje Bijlmer.
Blank Max. We zijn blank.
 
Bovenaan