Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

SanMark.

Well-known member
Beelden van blanke weldoeners worden om ver getrokken puur en alleen omdat ze blank zijn. Wat een haat en agressie van de BLM en Antifa. Films die worden verwijderd . Gelukkig zien steeds meer mensen het in dat we in een gekte zijn beland die veroorzaakt word door een aantal gekke negers.
 

Atreides

Well-known member
De omvang van de protesten geven wel aan hoe makkelijk tegenwoordig het woord racisme in de mond wordt genomen. Nu ben ik natuurlijk niet 100% geïnformeerd, maar is er ook maar 1 aanwijzing om te denken dat betreffende agenten (waaronder 1tje van Aziatische afkomst en 1 Afrikaanse Amerikaan) op basis van racistische motieven handelden?

Gezien de wijdverspreide excessieve geweldsmethodiek met name tegen de zwarte mededemens en de gigantische hoeveelheden van zwarte gevangen mogen we rustig stellen dat 'de politie in de VS' een probleem heeft.

Of de individuele agent óók deze problemen heeft is onduidelijk.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Volgens mij zijn er twee problemen in Amerika waar het eigenlijk om gaat; wel of niet institutioneel racisme en excessief politiegeweld. Die hebben niet altijd met elkaar te maken.

Vorige week circuleerde er ook een filmpje van een oudere blanke vrouw op de fiets die kennelijk in de weg reedt volgens een groep agenten, die haar vervolgens van de fiets af trokken en naar de grond duwde, waarna één agent op exact dezelfde wijze hardhandig met zijn knie op haar nek ging zitten. Of die dame nou wel of niet irritant bezig was, het kwam buitenproportioneel over.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik vind de oproepen in de VS om de politie te 'defunden' ook niet juist. Hierin ben ik het eens met Bernie Sanders. Het probleem is een verkeerde allocatie van goederen bij de politie. Je kunt de politie wel de mooiste speeltjes geven, een blik agenten opentrekken en een gigantische belasting op het juridische systeem creëren door je 'War on drugs' maar als je politiemensen geen fatsoenlijke training krijgen, er geen of weinig psychologen rondlopen en er weinig wordt gekeken naar het deëscaleren dan heeft het allemaal niet zoveel zin.

Politieagent is een beroep. En een erg lastig beroep. Daar hoort gewoon een goede training bij. En goede ondersteuning.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Gezien de wijdverspreide excessieve geweldsmethodiek met name tegen de zwarte mededemens en de gigantische hoeveelheden van zwarte gevangen mogen we rustig stellen dat 'de politie in de VS' een probleem heeft.

Of de individuele agent óók deze problemen heeft is onduidelijk.

Heb je daar cijfers van? Van die wijdverspreide geweldsmethodiek tegen donkere mensen?

Cases/percentages. Ik ben wel benieuwd.
 

zwammy

Well-known member
Vorig jaar 89 agenten vermoord, 20 ongewapende blanke Amerikanen door de politie en 10 ongewapende negers door de politie.
 

Atreides

Well-known member
Heb je daar cijfers van? Van die wijdverspreide geweldsmethodiek tegen donkere mensen?

Cases/percentages. Ik ben wel benieuwd.

Police killed more than 1,000 people in 2019, almost a quarter of them of African-American descent, according to research group Mapping Police Violence, which says it tracks 90 percent of police killings. Black people are three times more likely to be killed by police than their white counterparts. And when they are shot by police, they are twice as likely to be unarmed.
https://www.trtworld.com/americas/wh...violence-37031

én


Of the 28,139 total records, African Americans made up 7,612. They are also significantly overrepresented in some categories of death, including "asphyxiated/restrained," "medical event" and "beaten/bludgeoned with an instrument."
https://www.dw.com/en/african-americans-face-deadly-endemic-police-violence-in-us/a-53646354

en laten we vooral niet vergeten dat de kroesharigen geheel toevallig waanzinnig zijn oververtegenwoordigd in de cel:
https://www.pewresearch.org/fact-ta...etween-number-of-blacks-and-whites-in-prison/
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Voetbalsupporters gaan de standbeelden beschermen in Londen, nu kan de politie wel opeens reageren. Blijft toch iets moois.
 

U.G.

Well-known member
De Seattle-schutter, toch ? Even de toedracht of motieven van het schietincident daar gelaten, en het feit dat er vele zwarte criminelen compleet zijn doorgeslagen, is de schutter op dit filmpje toch gewoon een blanke gek ?

Je ziet trouwens geen schieten hier, maar hij kijkt wel vol in de lens.

Ok dit is een Chicano oid, iig Latino. Weet ik nu dankzij m'n neef van daarzo. My bad dus, niet echt goed gecheckt ;) hij handelde wel in the name of white pride:D Dus nu nog een zwarte klansman en een Moslim Pegida-aanhanger, en ik heb denk ik alles wel gezien. Wel de toppunt van integratie right here :duim:
 

SanMark.

Well-known member
@ Atreides ( quote knop werkt nog niet gvd) Zou het misschien ook te maken hebben met het feit dat negers vaker crimineel zijn in Amerika en dat ze daarom oververtegenwoordigd zijn in de gevangenis ? Waarschijnlijk als je bij de witte boorden criminaliteit kijkt zal je een oververtegenwoordiging van blanken zien, word daar dan ook gediscrimineerd door de overheid ?
 

U.G.

Well-known member
Wat een herkenbare opinie. Mijn dank hiervoor. Ik kan mij op vele punten vinden met de maker.

Gedeeltelijk. Hij haalt wel wat dingen door elkaar. Ik weet niet waar de anti-racisme organisaties nu naar toe willen met het slavernij-verleden, maar omdat Arabieren en stamhoofden ook in de business zaten maakt het natuurlijk niet ineens minder erg. Half Zuid-amerika en de VS zijn in principe gebouwd door slaven. Dat er slechts een bepaald toplaag daarvan geprofiteerd heeft is dan wel weer een punt. Daarnaast is white privilege iets dat je ter discussie kan stellen, je kan alleen niet oordelen over de ervaringen van een ander.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Police killed more than 1,000 people in 2019, almost a quarter of them of African-American descent, according to research group Mapping Police Violence, which says it tracks 90 percent of police killings. Black people are three times more likely to be killed by police than their white counterparts. And when they are shot by police, they are twice as likely to be unarmed.
https://www.trtworld.com/americas/wh...violence-37031

én


Of the 28,139 total records, African Americans made up 7,612. They are also significantly overrepresented in some categories of death, including "asphyxiated/restrained," "medical event" and "beaten/bludgeoned with an instrument."
https://www.dw.com/en/african-americans-face-deadly-endemic-police-violence-in-us/a-53646354

en laten we vooral niet vergeten dat de kroesharigen geheel toevallig waanzinnig zijn oververtegenwoordigd in de cel:
https://www.pewresearch.org/fact-ta...etween-number-of-blacks-and-whites-in-prison/

Volgens mij toont dit alleen aan dat politie in VS excessief grweld gebruikt tegenover misdrijfplegers. Ik zie het racistische motief niet.

Daarnaast geloof ik er niet in dat je door je kleur veroordeeld bent tot de criminaliteit. Er is altijd een ander verhaal. Eentje met kansen. Het criminele pad is in mijn ogen altijd een keuze.

Bovendien; waar is die enorme woede tegen het systeem wanneer ze die kleine winkels plunderen en lachend met spullen naar buiten lopen? Ik zie het verband niet.
 

Atreides

Well-known member
@ Atreides ( quote knop werkt nog niet gvd) Zou het misschien ook te maken hebben met het feit dat negers vaker crimineel zijn in Amerika en dat ze daarom oververtegenwoordigd zijn in de gevangenis ?

Absoluut. Alleen binnen de strafbare feiten is er een belachelijk grote kans dat je als Afro de lult bent. Alleen al het systeem rond wiet is bijna hilarisch (als het niet zo ernstig was geweest):

Drug Sentencing Disparities
  • In the 2015 National Survey on Drug Use and Health, about 17 million whites and 4 million African Americans reported having used an illicit drug within the last month.
  • African Americans and whites use drugs at similar rates, but the imprisonment rate of African Americans for drug charges is almost 6 times that of whites.
  • African Americans represent 12.5% of illicit drug users, but 29% of those arrested for drug offenses and 33% of those incarcerated in state facilities for drug offenses.
Bedenk goed dat we in Nederland wiet (geheel) en ander drugs vrijwel geheel hebben gedecriminaliseerd voor de gebruiker.

https://www.naacp.org/criminal-justice-fact-sheet/

Het is ook niet goed te begrijpen dat de negroïde medemens in Amerika een kans van 1 op 3 heeft om ooit in de gevangenis te komen.

Voetbalsupporters gaan de standbeelden beschermen in Londen, nu kan de politie wel opeens reageren. Blijft toch iets moois.

Hoe storend ook, de urgentie om in te grijpen bij een gigantische openbare vechtpartij (zeker in Corona tijd) is maximaal.
 

Atreides

Well-known member
Volgens mij toont dit alleen aan dat politie in VS excessief grweld gebruikt tegenover misdrijfplegers. Ik zie het racistische motief niet.
.
én

Black people are three times more likely to be killed by police than their white counterparts. And when they are shot by police, they are twice as likely to be unarmed.

Kun je toelichten waarom bovenstaande geen (institutioneel) racisme zou zijn?


Daarnaast geloof ik er niet in dat je door je kleur veroordeeld bent tot de criminaliteit. Er is altijd een ander verhaal. Eentje met kansen. Het criminele pad is in mijn ogen altijd een keuze.

Volkomen mee eens. Het echte crimininele pad is een keuze. Het is alleen zo jammer dat er veel gepigmenteerde medemensen vast zitten voor zaken waar je in Nederland niet eens een waarschuwing laat staan een boete voor zou krijgen.


Bovendien; waar is die enorme woede tegen het systeem wanneer ze die kleine winkels plunderen en lachend met spullen naar buiten lopen? Ik zie het verband nie

Ik heb tientallen twitter filmpjes gezien dat de looters (vaak blanken) werden gestopt door echte demonstranten.
 

ALenstra

Well-known member
Het Witte de With centrum in Rotterdam dat kortgeleden beklad werd vanwege de omstreden reputatie van de naamgever overweegt van naam te veranderen. Volgens het centrum hebben de bekladding en demonstraties er niks mee te maken aangezien men de plannen al heel lang had.
 
Bovenaan