Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

SanMark.

Well-known member
Uiteraard doen alle levens er evenveel toe. Het gebruik van ALM is helaas beladen geworden doordat het wordt gebruikt door mensen die liever de status quo in stand houden en de problemen bagatelliseren.

Dus nee: all lives matter when black lives matter.
BLM is door alle rellen en doden meer beladen geworden dan ALM .
 

U.G.

Well-known member
Ik snap de verwarring. Helaas is de term 'All Lives Matter' gekaapt door mensen om de problemen bij minderheden te nuanceren of te bagatelliseren. Verder is het natuurlijk de vraag wanneer een boodschap politiek is. De Champions League en F1 hebben bijv. allerlei campagnes lopen tegen racisme en discriminatie. Naar mijn mening is dat niet politiek, maar gezond verstand. Maar een lid van de KKK zal daar heel anders over denken.

Vraag blijft altijd; wanneer is een mening common sense en wanneer is het politiek. Strijden tegen racisme en discriminatie kan op beide manieren worden uitgelegd.

Verder vind ik mensen die all lives matter gebruiken een beetje treurig. Ja, alle mensenlevens doen er toe. En dat moet gelijkwaardigheid zijn. Helaas is dat nu niet het geval, waardoor er aandacht is voor bepaalde subgroepen. Anti-racisme heeft altijd iets racistischs in zich, omdat onderscheid wordt blootgelegd. De paradox van antiracisten.

Heel mooi verwoord.
 

SanMark.

Well-known member
Goed punt. Denk wel dat de verhouding bij BLM nog iets anders is dan bij ALM. ALM is voornamelijk gebruikt als reactie op Black Lives Matter, met vaak een bagatelliserende ondertoon (of zelfs boventoon :D ).

Wat Black Lives Matter schaadt zijn een aantal rotte appelen die het als excuus gebruiken om anarchistische terreur te bedrijven. Antifa vindt het ook erg interessant allemaal.

All Lives Matter heeft een wat politiekere, negatievere context omdat het de schijn tegen heeft dat het vecht tegen gelijkwaardigheid. Het gunt de zwarte gemeenschap niet een gevecht tegen oppressie. Ik snap ook niet zo goed wat het nut van All Lives Matter is, behalve het weghalen van aandacht van de zaak waar BLM voor strijdt.

Uiteindelijk is het allemaal maar verwarrende taal, wat het uiteindelijke doel vertroebelt. Ik heb niet het idee dat het nog veel gaat over systematisch racisme en kansenongelijkheid. We hebben het de afgelopen maanden vooral gehad over rellen, een voetbalprogramma en de mondkapjes bij een demonstratie.

En Zwarte Piet is er nog altijd..


Nee jij vergroot de problemen bij ALM zoals jij de problemen bij BLM verkleint.

Als blanke moet je bij de BLM demonstraties achteraan staan, hoezo een gelijkwaardige behandeling van de mensen.
 

SuikerBrood

Well-known member
Daar ben ik ook voor en ik ben voor ALM en tegen BLM/ Antifa.

Prima.

En daarom is BLM zo'n gevaarlijke club.

Als de bestaande systemen niet hebben gewerkt om de rassenongelijkheid voldoende aan te pakken, hoe lang moet er dan aan het huidige systeem gesleuteld worden totdat het wordt opgegeven? Zet de boel maar eens goed in de fik, als jarenlang praten(en sleutelen) niet heeft geholpen.

Figuurlijk dan he.. ;)
 

JMD

Well-known member
Vraag anders even hoezeer het bv in Zimbabwe of Zuid Afrika bevalt dat het hele systeem omvergeworpen werd...

Systematisch racisme is nooit goed te praten, laat dat duidelijk zijn, maar een Amerikaans probleem 1 op 1 naar Nederland omzetten werkt niet en zal ook nooit werken.
 

Maasveld

Well-known member
Als de bestaande systemen niet hebben gewerkt om de rassenongelijkheid voldoende aan te pakken, hoe lang moet er dan aan het huidige systeem gesleuteld worden totdat het wordt opgegeven? Zet de boel maar eens goed in de fik, als jarenlang praten(en sleutelen) niet heeft geholpen.

Figuurlijk dan he.. ;)
Het probleem is juist dat er niet gepraat wordt.
 

SanMark.

Well-known member
Oke, er wordt over gepraat, maar niet over gediscussieerd.
De negertjes zeggen over discriminatie word niet gediscussieerd. Zoals er ook veel zijn die zeggen dat reverse racisme niet bestaat.

Tja dan houd het gauw op.

Ik ben wel klaar met die beroepsklagers. Ze kunnen alles van dit land krijgen en dan nog vinden ze wel wat niet goed is.
 

SuikerBrood

Well-known member
De negertjes zeggen over discriminatie word niet gediscussieerd. Zoals er ook veel zijn die zeggen dat reverse racisme niet bestaat.

Tja dan houd het gauw op.

Ik ben wel klaar met die beroepsklagers. Ze kunnen alles van dit land krijgen en dan nog vinden ze wel wat niet goed is.

Wat is jouw oplossing voor de ongelijkheid?
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb zo'n donkerbruin, heh, vermoeden dat ik het er niet mee eens ga zijn.
Als jij denkt dat de oplossing zo simpel is.

Pas je prima bij die debielen van BLM.

Wat ik wel weet , is je als een calimero gedragen en overal racisme inzien je niet echt verder helpt in je leven.

Daar worden er maar een paar beter van in Nederland en dat zijn de Simonsen, Akwasie en Zwarte piet Jerry.

En ongetwijfeld nog wat spin doctors achter deze mensen.
 

SuikerBrood

Well-known member
Als jij denkt dat de oplossing zo simpel is.

Pas je prima bij die debielen van BLM.

Wat ik wel weet , is je als een calimero gedragen en overal racisme inzien je niet echt verder helpt in je leven.

Daar worden er maar een paar beter van in Nederland en dat zijn de Simonsen, Akwasie en Zwarte piet Jerry.

En ongetwijfeld nog wat spin doctors achter deze mensen.

Oh, ik heb nergens gezegd dat het simpele of pijnvrije oplossingen zijn. Ik weet nieteens of mijn ideeën uberhaupt iets op zouden lossen. Ik weet ook niet zo goed waar jij vandaan haalt dat ik denk dat de oplossing simpel is.

Het is een pijnlijk proces dat tientallen jaren gaat duren en hoogstwaarschijnlijk nooit echt opgelost zal worden.
 

SanMark.

Well-known member
Prima.



Als de bestaande systemen niet hebben gewerkt om de rassenongelijkheid voldoende aan te pakken, hoe lang moet er dan aan het huidige systeem gesleuteld worden totdat het wordt opgegeven? Zet de boel maar eens goed in de fik, als jarenlang praten(en sleutelen) niet heeft geholpen.

Figuurlijk dan he.. ;)
Hier sta je dus achter want de tijd van praten is voorbij.

 
Bovenaan